Situatie op mijn werk: ik werk sinds 2012 bij een grote kinderopvangorganisatie. Altijd een klein contract gehad en altijd aangegeven dat ik meer wil werken. Dat ging zeker gebeuren. Nu 8 jaar later nog niks gebeurt. Maar sinds de kinderopvang na de coronasluiting weer open is heb ik me uit de naad gewerkt, op verschillende groepen met veel verschillende kinderen, want een aantal collega's konden niet werken. Ik denk, die flexibiliteit loont wel. Maar niet dus. Sinds kort is er een invalkracht bij ons aan het werk, zij had sinds een paar maanden een vaste locatie met 18 uur, maar ze heeft aangegeven dat niet leuk te vinden en wil bij ons gaan werken. Ze wisselt elk jaar van baan en vindt niks leuk, maar ja hoor, ik word voor haar van de groep af gegooid en hoef niet meer extra te werken. De reden: zij moet aan haar uren komen, jij hebt een klein contract dus zetten we je niet meer in. Ik ben boos! Toen kreeg ik de vraag of ik in de schoolvakantie extra wil werken en heb ik laten weten dat ik niet meer dan mijn contracturen wil werken, omdat ik zonder boe of bah ingeruild ben voor een invalkracht (anders omschreven natuurlijk). Maar dat begrijpt ze niet. Ik zie het verkeerd, ik moet het anders zien. Maar hoe ik het wel moet zien staat er niet bij. Dus wie kan hier iets positiefs van maken? Ik zie het namelijk niet. En ik heb laatst een functioneringsgesprek gehad en toen is er niks bijzonders naar voren gekomen.
Sorry maar het eerste wat mij opviel bij je verhaal is je ondertekening . Maar goed, misschien denk ik te makkelijk.
Huh? Waar slaat dit op tov. het verhaal uit de OP? Heeft naar m.i. niks met elkaar te maken. En daarnaast vind ik het eerlijk gezegd niet echt netjes dat je zoiets gevoeligs erbij pakt On-topic @TO: ik weet het ook niet zo goed. Enige dat ik kan bedenken is of het wel zwart op wit staat dat je vanaf het begin af aan al meer wilde werken? Mijn eigen ervaring met mondeling beloofde vooruitgang is helaas niet zo goed. Ben bang dat jij in hetzelfde schuitje zit.
Wat heeft dit met haar verhaal te maken? @ts kan er ook niet iets positiefs uit halen. Hoe moest je het dan zien volgens haar?
Vinden jullie het terecht dat ik gezegd heb dat ik in de vakantie nu niet meer extra te willen werken? Ik twijfelde wel even toen ik het stuurde, maar denk dat ik genoeg heb laten zien dat ik extra wil en kan werken.
Mocht ik zo'n leidinggevende hebben zou ik daar niet langer willen werken. Er zijn genoeg kinderdagverblijven en om dat nou 8 jaar lang te slikken. Dan zou ik die baan 'opgeven' en op zoek gaan naar wat anders. Het is maar hoe je het interpreteert. Je denkt te negatief, bedoelde er niet haar verleden mee oid, ik ken ts niet en kan me niet eens herinneren of ik ooit haar post heb gelezen. @ts ik zou een gesprek aangaan en duidelijk maken wat je dwars zit.
Dat ga ik maandag zeker doen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe baan en die had ik bijna, maar kon niet doorgaan door de crisis .
Jammer. Na de crisis weer proberen hoor. Om nou nog jaren zo door te gaan is niks natuurlijk, je werk moet wel leuk blijven. Veel succes maandag en wees echt duidelijk tegen je leidinggevende. Maak eventueel een lijstje thuis met de dingen die je kwijt wilt zodat je niks vergeet en zodat je makkelijker uit je woorden komt (mocht je het wat spannend vinden).
Ik zou niks extra's meer werken. Lekker op zoek gaan naar een andere baan. Rare werkgever als ik puur op jouw verhaal af ga.
Ik zou zeker niet meer extra werken. Laat ze eerst maar uitleggen hoe je het dan moet zien (en dat zou een goed verhaal moeten zijn!) en ook met een aanbod komen voor vast meer uren.
Ik zou niet extra werken, maar gewoon je contracturen inderdaad. En heel benieuwd naar hun verklaring.
Ik geef je groot gelijk. Vind het niet netjes hoe ze met je omgaan en voor jezelf lijkt het me ook niet prettig dat een 'nieuwe' wel een groter contract krijgt en jij niet. Als je alleen maar meer kan werken wanneer het hun uit komt, zouden ze het van mij mogen bekijken! Succes maandag!
En nog een vraag; hoe oud ben jij en hoe oud is die invaller? Mijn ervaring met werken voor een grote stichting is wel dat je vaak gewoon een nummer bent. Hogerop zitten enkele meneren die geen enkel besef hebben wat er zich op de werkvloer afspeelt, maar alleen maar money zien. Heel jammer en dat gaan ten koste van de kwaliteit van de medewerkers.