Wat mis je, of juist niet van je zwangerschap??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Polletjepiek, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zo blij dat ik neit de enigste ben. Ik word altijd voor gek verklaard is ik dit zeg!

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    het allermeeste wat ik miste was mijn bewegende buik en dat ik contact maakte met de kleine en zo terug reageerde ik voelde me na de bevalling leeg

en nu zit er weer volop beweging in want ik ben alweer 25 weekjes zwanger van de tweede

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wat ik mis: Het bewegen in mijn buik en de gedachtes over hoe de kleine eruit zou zien enzo

Wat ik totaal niet mis is de bekkenpijn. Wat een hel was dat.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik mis de beweging en levende gevoel in mijn buik!

Wat ik niet mis is die slapeloze nachten omdat ik niet wist hoe ik moest liggen met die dikke buik

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wat ik niet mis: slecht slapen, zere rug en maagzuur.

wat ik wel mis: mijn mooie dikke buik en het bewegen in mijn buik. Vond zwanger zijn zo mooi!

6. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik mis het gevoel van 'verwachting'. Het nieuwsgierig zijn naar hoe mijn baby zou zijn. Zou het een jongetje of meisje zijn enzovoort. Het is voor mij al weer bijna 4 jaar geleden.....

Wat ik echt niet mis en waar ik me ook echt niet op verheug is op het zo dik en zwaar zijn, niet meer in mijn kleren passen, niet meer mijn eigen schoenen aan (ja laarzentic hier).

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat ik niet mis: brandend maagzuur, bekkenpijn, slecht slapen, 1000 x per dag moeten plassen, en mijn labiele buien.

Wat ik wel mis: mijn dikke bos haar (nu niks meer van over helaas), mijn gave huid, en het gevoel dat mijn kindje zo dicht mogelijk bij me was. Als ik hem nu knuffel, hou ik hem zo dicht mogelijk tegen me aan, maar hij kan nooit meer zo dichtbij zijn als toen hij in mijn buik zat. Hij was toen zo heerlijk beschermd, en zo veilig. Dat gevoel mis ik wel eens.
    Oh ja, en dat iedereen alles voor me deed, en dat ik in het middelpunt van de belangstelling stond ;)

8. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    ik mis het gevoel van leven in me en de schopjes die ze me gaf (ze schopte niet zo hard :) )

Wat ik helemaal niet mis is het zuurbranden van begin tot einde van mijn zwangerschap. Het gevoel een walrus te zijn en continu moe en nergens zin meer had (aan het eind). elk uur uit bed om te plassen, maar ondanks dat alles kijk ik er uit dat het weer zo ver is hahahaha :D

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik ben dolblij dat ik niet meer in angst zit of het wel goed gaat met de baby. Zodra ze geboren was kon ik tenminste zien hoe het met haar gaat.
    En ik ben ook blij niet meer de angst voor de dreigende zwangerschapsvergiftiging te hebben.
    En alle mogelijke zwangerschapskwalen.
    Nee hoor, ik mis niks.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wat ik niet mis; het hebben van geen puf; laatste weken van de zwangerschap was ik na t avondeten gesloopt...en de bekkenpijn snachts

wat ik wel mis; de bewegingen in mijn buik, en mijn buikje (was best wel mooi vind ik zelf)

11. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Wat ik mis
    - mooie ronde buikje
    - getrap en gewoel in mijn buik
    - het gevoel van je kind veilig dichtbij je hebben
    - je speciaal voelen
    - mensen die extra aardig voor je zijn
    - mooie zwangerschapsmode

wat ik NIET mis
    - aambeien
    - zo moe zijn dat je op je werk wilt gaan slapen
    - moeilijk kunnen tillen en bukken
    - niet (hard) kunnen rennen
    - je kwetsbaar en emotioneel voelen
    - dat niemand in de metro of bus voor me opstond (ook toen ik duidelijk hoogzwanger was) vond ik toch wel een teken van de verharding van de maatschappij hoor...
    - me eigen sokken niet aan kunnen doen / of teennagels niet kunnen verzorgen etc

12. Skye

Skye Niet meer actief

Wat ik echt mis, is mijn buik waar ik dat getrappel in voel. Als ik nu op het NOD forum lees hoe mensen testen doen om te kijken of ze zwanger zijn enzo, man wat lijkt dat voor mij lang geleden. Terwijl de zwangerschap als een trein voorbij is gegaan. Echt jammer.

Ik weet dus ook zeker dat ik heel graag nog een tweede kindje wil, en ik hoop ook dat ik die mag krijgen.

Tijdens mijn zwangerschap had ik eigenlijk nergens last van, oh ja, ik kon niet meer naar de behendigheidstrainingen met mijn hond (kon niet meer rennen) dat vond ik wel jammer

13. sinada

sinada Niet meer actief

Het getrappen mis ik echt het meeste.Mijn mooie bolle buik Ook het idee dat ze nog even echt alleen van mij was vond ik heerlijk. Het dromen over hoe ze zou zijn zou voelen en zou ruiken en hoe het eerste moment zou zijn. Vond het heerlijk om zwanger te zijn zelfs op het laatst.

Maagzuur mis ik niet ook de billen in mijn ribben niet.

14. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Het bijzondere gevoel van een kindje in je dragen en het voelen bewegen, mis ik het meest. Daarnaast mis ik mijn zwangere buik ook wel, want ik was er trots op.

Wat ik absoluut niet mis, zijn de slapeloze nachten door het niet kunnen vinden van een goede houding en maagzuur. En de intense vermoeidheid mis ik ook helemaal niet

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Kon je dat echt niet meer? Ik heb dat nog tot de dag voor de bevalling gedaan. Ik ben met nette gelakte teenagels bevallen, haha

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik mis ook helemaal NIKS, zwangerschap en bevallen zijn duidelijk niet mijn ding.
    Een zwangerschap met hyperemesis gravidarum (extreme misselijkheid en braken) met sondevoeding tot 20 weken. Daarna aansterken en nog heel weinig kunnen. En een bevalling met een vastzittende placenta waardoor een fluxus (bloedverlies) van meer dan 3 liter waarvoor een bloedtransfusie en en O.K. nodig was. En dit bij allebei mijn zwangerschappen/bevallingen.

17. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    het getrappel
    de buik
    de ritjes naar de vk en echo's
    en de leuke kaarjes en mensen die zo meeleven
    de kraamtijd...

eigenlijk alles........

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heb ik ook gehad,maar dan tot aan de bevalling.:(

19. sinada

sinada Niet meer actief

hahahhaa ik ook hoor. met 41 weken en 2 dagen heb ik mijn nagels nog gelakt.24 uur later had ik weeen

Deel Deze Pagina