wat mis jij het meest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cherryl, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat mis jij het meest in je zwangerschap?

1. alcohol

2. sigaretten

3. rauw vlees

4. rauwe vis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Roken en alcohol drinken deed ik voor m'n zwangerschap wel, maar heb het tijdens m'n zwangerschap ook niet gemist. Wel dacht ik steeds dat ik na de bevalling lekker een glaasje wijn zou willen drinken, maar dus compleet geen behoefte aan nu. Maar komt misschien ook door het beeld dat ik heb van me kind voeden terwijl er een alcohol lucht uit m'n mond komt. Staat me een beetje tegen eigenlijk.
    Een lekker biefstukje heeft me vriend een paar dagen na de bevalling voor me gemaakt, HEERLIJK! En een broodje filet americain smaakt me ook erg goed nu, jammie :D

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik mis mijn wijntje :(. Ik vind het zo lekker om 's avond bij het eten een wijntje te drinken, maar helaas dat kan nu natuurlijk niet. En dan na de bevalling bv, dus ook dán geen wijn...

@ alle dames die brie en rauwe eieren laten staan: Mag je allebei gewoon hebben. De meeste brie in NL is gewoon gemaakt van gepasteuriseerde melk en van rauwe eieren kan je zelf ziek worden (salmonella), maar deze bacterie komt niet bij je ongeboren kindje.

3. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Als ik moet kiezen, dan voor alcohol. Af en toe een glaasje wijn in de avond was wel lekker. Wij hebben een barretje in de keuken en ik zie elke dag die fles bailys staan. Dat mis ik het meest.:D

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb al tijden trek in een biefstukje... Dat is wat betreft de verboden dingen ook echt het enige wat ik mis.

Alcohol mis ik helemaal niet, dronk al bijna nooit en ik denk dat ik het na de zwangerschap lekker hou zoals het nu is, gewoon helemaal geen drank, 't bevalt me prima.

Sigaretten mis ik ook helemaal niet, maar geef eerlijk toe, in het begin wel en heb het ook heel erg moeilijk gehad met stoppen.
    Dat is ook niet altijd even goed gegaan moet ik zeggen...
    Maar na verloop van tijd had ik er gewoon geen behoefte aan en nu al helemaal niet meer.

Vis lust ik niet (op van die witte koolvis na dan...) dus dat is makkelijk.
    Nee mis echt alleen mijn biefstukje...
    Een goede vriend van me is kok en die komt op mijn kraambed een biefstukje brengen. :D

5. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ik mis geen van bovenstaande, wat ik wel mis zijn de Qdance feesten.
    Vriendlief en ik gingen voorheen bijna elke maand naar een super grote party.. Nu al een hele tijd niet geweest! Ook veel kaarten weg kunnen geven..;) Maar het is voor een hééél goed doel!

Verder lijkt me alles wel lekker wat niet mag, maar dat zit tussen mijn oren.. 'Als je iets niet mag, smacht je er het meeste naar' :)

6. maartmama2011

11 okt 2010
    32
    0
    0
    Santpoort
    oh ik mis mijn broodje filet Americain zo erg!! De slager heeft me al een hele grote bak van het huis beloofd als ik straks bevallen ben! Ook mis ik carpaccio en een lekkere biefstuk of gewoon een broodje rosbief!

....en wat ik nog het meeste mis is lekker op mijn buik kunnen slapen!!

Sigaretten was ik al ruim een jaar mee gestopt voordat ik zwanger werd. Alcohol mis ik een klein beetje maar kan ik makkelijk laten en rauwe vis vind ik niet zo lekker dus dat mis ik ook helemaal niet!

7. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Nou heb jij geluk. Brie mag je gewoon eten als het maar geen au lait cru is :D

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat ik het meest mis:
    een lekker stokbroodje met filet americain
    ijskoude red bull light
    heel soms een sigarettje (maar denk peins er niet over om weer te beginnen met roken straks)
    rosé bier
    avondje lekker terrassje met zussen en vriendinnen en een wijntje erbij. maar dat gaan we van de zomer een keer gezellig met zn viertjes doen, heb er enorm veel zin in.

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    eigenlijk mis ik niets uit jouw poll... daar kan ik allemaal wel zonder! wat ik wel echt mis is lekker op mijn buik slapen!!!

maar dat zijn er meer las ik al...;)

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Een lekker stokbroodje gerookte zalm, en ja, die haal ik altijd vacuum verpakt. Dus nog even niet helaas!
    Ik rook en drink normaal ook niet en die biefstuk valt in het niet met een lekker zalmpje ;)

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Qua eten en drinken mis ik niks. Wat ik wel mis is op mn buik slapen en hardlopen! Ik zou zoooo graag weer een lekker stukje gaan rennen!

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hhhhmmmm een lekker broodeje filet american, of een biefstukje of carpacio. Tja, nog effe geduld he!!

13. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    ik ben gek op sushi
    dus ik heb gezegd tegen een ieder die op kraamvisite wilt komen dat ze er niet in komen als ze geen verse lekkere sushi mee hebben genomen

en anders doe ik gewoon niet open

carpaccio mis ik ook wel

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ik mis mijn biertje :D
    maar kan die 9 maandjes wel ff zonder.
    en idd die ongebroken nachten slapen,zal nog wel ff duren.
    de brie van de jan linders en lidl zijn goed die van de aldi mag je niet,die is namelijk niet gepasteriseerd.
    ben zelf een brie verslaafde :D

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Wat ik zo erg mis is smeerworst. Ben er echt helemaal verslaafd aan!! Dat mag natuurlijk niet omdat er vitamine A in zit.. En 1 broodje per dag mag dan wel maar dat doe ik niet, dat is te weinig hahaha. Dus dan maar helemaal niet en wachten tot na de bevalling.

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Alle 4 en buikslapen.
    En een jointje, want die staat er niet bij.
    Maar dat zal ik ook wanneer ik moeder ben niet meer gebruiken hoor!!!

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat moet je toch zelf weten! Is minder 'schadelijk' dan gewoon roken en alcohol hoor ;)

Ik mis eigenlijk vooral mijn mobiliteit :p

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik mis in het weekend mijn wijntje met een toastje file american en zo nu en dan een sigaretje pikken bij m'n moeder :p

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit gerookt, dus sigaretten heb ik nooit gemist.
    In mijn zwangerschappen heb ik een enkele keer een glas champagne gedronken, dus alcohol heb ik ook niet gemist (had geen behoefte aan meer)
    Ik heb af en toe rauwe vis gegeten, en van sommige soorten werd ik vreselijk misselijk, dus dit heb ik ook niet gemist.

Het enige wat ik wel miste, en vrij snel weer heb ingehaald, was rauw vlees. Filet americain, goed rode biefstuk, carpaccio...

En rauwmelkse, zachte kaas. Mijn favoriete uitstapje na de bevallingen: de kaasafdeling van de Sligro!

20. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb gestemd voor alcohol, omdat wij elke vrijdag bij het avondeten een flesje wijn opentrokken en dat vind ik toch wel erg lekker! Maar het is niet zo dat ik het echt zo mis dat ik er last van heb. Verder ben ik gek op filet americain en rosbief, dat mis ik ook behoorlijk, zo'n lekker pistoletje filet met uitjes in het weekend :( En ook rundvlees vind ik helemaal niet zo lekker als het volledig doorbakken is.

Leverworst vind ik ook erg lekker maar dat mag af en toe best op een broodje begreep ik, als het het maar niet vaak doet of veel neemt. Brie eet ik soms ook gewoon, die van Président is gepasteuriseerd en volgens mij alle voorverpakte brie bij de supermarkt.

Wat ik echt het aller allermeeste meeste mis is genieten van lekker koken en daarna samen eten, want die drukkende misselijkheid is 24/7 aanwezig :x Ik heb me voorgenomen om zodra dat minder wordt eens lekker uit eten te gaan en te genieten. Ik waardeer met smaak eten denk ik een stuk meer hierna!

Deel Deze Pagina