help! Wel zwanger maar toch geen vruchtje....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh7605, 17 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik weet niet hoe het in het nederlands heet maar ik zal het uitleggen.
    Je bent zwanger en gaat naar je eerste echo en daar blijkt dat alles van je baarmoeder te zijn is behalve het kindje.
    Krijgt te horen dat ondanks dat jij in week 10 bent het kindje reeds in week 5 is doodgegaan maar het kan wel tot een maand duren voordat het naar buiten komen dmv een miskraam.
    Bah ik wou dat ik dat dus niet had gelezen he, hoe vaak komt dit eigenlijk voor. Ik ben nu in week 11

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat heet op z'n Engels weleens waar: missed abortion.

Hoe vaak dit voor komt weet ik niet. Ik zag dat in je andere topic je daar zorgen over maakt. ik vind week 18 wel erg laat voor een eerste echo..

3. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi natasja,

Ja ik woon in zweden en als een zwangerschap goed verloopt vinden ze het hier niet nodig om voor week 18 een echo te maken.
    Ik wordt hier echt nerveus van ook omdat ik bijna niets voel. Maar er zal toch als het zo is een bloeding aan vooraf komen?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja als de zwangerschap goed verloopt.. van buiten dan? want ze weten toch helemaal niet wat er binnen in gebeurd?

Zijn er geen prive bedrijven die echo's maken in zweden?

Of er bloed komt, nee niet bij een missed abortion..dat is eigenlijk wat het inhoud. dit kan wel alsnog gebeuren, maar meestal volg een curretage of pilletjes.

5. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Komt dit niet hetzelfde overeen als een miskraam.
    Dan is je vruchtje ook al afgebroken zonder dat je het zelf weet.

Ik zou als je twijfelt op zoek gaan naar een echo centrum of verloskundige die kunnen dan naar je kindje kijken of in iedergeval het hartje beluisteren.
    Dit konden ze bij mij al toen ik een 6 weken echo kreeg.....

Ik krijg nu over 4 weken een 20 weken echo en ook ik denk er wel aan van: oh als de nieren en longen en hartje het allemaal maar goed doen...

Deze onzekerheid gaat volgens mij pas weg als je kindje geboren is er kan zoveel mis gaan, maar ik probeer er zo min mogelijk aan te denken.

6. Niet meer actief

Het is niet ongewoon hoor, ik kreeg mijn eerste met 20 wkn.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Toch is dat ook erg laat. De meeste krijgen een echo met 12 weken..
    De 20 weken echo is vaker de 2de dan de 1ste echo.

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Pooh mss kun je beter je topictitel iets aanpassen nu lijkt het net of jij een missed abortion hebt!

Ik heb het ook eens gehad en het komt schijnbaar toch niet zo heel vaak voor hoor, je krijgt vaker een "gewone" miskraam. Dus de kans dat het bij jou niet goed zit en dan zeker tot de 18de week is erg klein, ver voor die tijd zou je lichaam sowieso het zelf hebben opgelost, dus als je de 18 weken haalt.... ;) Probeer wat te ontspannen en niet te veel te lezen als je alle horrorverhalen op jou gaat betrekken dan heb je geen fijne zwangerschap en dat is niet wat jij graag wilt neem ik aan.

Veel plezier verder nog en chill... ;)

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zie dat je deze vraag ook hebt gesteld in het vk onderdeel.
    Deze gaat op slot ;)

Deel Deze Pagina