Hoi, Ons kindje wordt medio maart verwacht. Ben lekker op internet aan het snuffelen naar spulletjes en kwam zojuist leuke all stars sneakers tegen, beginnend vanaf schoenmaatje 16. Nu vraag ik me af vanaf welke leeftijd (maand) gemiddeld genomen baby's zo'n sneakertje passen (laat staan überhaupt een babyschoentje)....
Schoentjes begint meestal vanaf maat 21, dan zijn ze rond de 1 jaar ongeveer, globaal gezien he. Dat is dan als ze ongeveer gaan lopen. 16 lijkt me dus wel echt erg klein, je kunt op schoenen en sloffen sites vaak wel maat tabellen vinden waarbij je kunt meten hoe groot de voet in cm is en welke maat daarbij hoort. Ik zou zoiets pas kopen als je kindje eraan toe is, maar ik ben zelf al helemaal niet van de schoenen voor ze aan lopen toe zijn. Gewoon lekker sokjes of slofjes, de rest zit toch maar in de weg! Wel überschattig om te zien meestal, trouwens......
en mijn zoontje is nu 10 maand en heeft al maat 20 dus zou echt het moment afwachten dat ze een schoentje aan kunnen stel je voor dat je ook zo'n bigfoot hebt als ik dan ga je mooi de mist in
Mijn zoon zit ook al rond maat 20. En die is bijna 9 maanden. Ik zou ze dus ook pas kopen als je kleintje geboren is. Je hebt trouwens ook slofjes met een sneaker uitstraling. Superleuk en veel makkelijker om aan te doen bij die kleintjes.
moeilijk hoor om zoiets van te voren te gaan kopen, je ziet nu al dat er zoveel verschillende maten op verschillende leeftijden genoemd worden. Mijn dochter is nu 21 maanden en heeft nog maar maat 19. Van het voorjaar toen ze begon te lopen had ze maat 18.
In het begin hebben ze vaak niet meer dan sokjes en eventueel slofjes aan. De schoenmaat is net als bij volwassenen erg verschillend, dus ik zou wachten tot je ze echt nodig hebt en weet wat je nodig hebt!
ik had ook een paar leuke sneakers gehad met de geboorte maar ze heeft ze niet eens aan gekund, eerst waren ze te groot en toen duwde ze haar tenen naar beneden en kreeg ik dr niet meer erin.. heb ik een paar weken terug supergave laarsjes gehad van mn tante zelfde gedoe.. dus heb ze nu omgeruild voor 3 maten groter voor als ze zeker kan lopen en niet meer met die tenen zit te duwen .. durfde ze niet maar 1 maat groter te nemen want ze waren nogal duur en dadelijk kan ik er niks mee :s dan maar wat langer wachten.. zelfs in die ugg achtige slofjes die ik in 4 kleuren heb gekocht voor heel weinig bij de zeeman krijg ik haar niet normaal in.. maar goed die kosten mara een paar euro dus geen ramp maar zit nu wel met het probleem dat ik geen schoenen heb voor haar :S zag van de week bij de schoenenwinkel maat 18 sneakertjes die je helemaal naar voren kon halen die flap onder het klittenband dus denk dat ik die eens ga proberen dan neem ik haar gewoon mee want hele winter zonder normale schoenen vind ik ook niks.. hoor van vriendinnendat hun kinderen dat ook deden en ze bijna nergens in pastte! dus ik zou niet te snel op voorhand kopen want dadelijk kun je er niks mee ik ben in elk geval erg blij dat ik dat niet gedaan heb!
Thanx allemaal voor jullie reacties. Ik zal me voorlopig beheersen en inderdaad pas wat gaan kopen als de baby er is en er daadwerkelijk aan toe is. Is inderdaad anders erg zonde als het niet gedragen wordt... Voorlopig dus alleen nog maar even zwijmelen bij het zien van die lieve schoentjes .
Hahaha, ja inderdaad. De allstars zijn wel helemaal super hoor! Lotte heeft afgelopen voorjaar de witte gedragen. In maatje 17 want mevrouw heeft nogal kleine voeten. Maar de schoentjes zijn niet bedoeld voor pasgeboren baby's hoor, dat is a. helemaal niet handig aantrekken b. baby ligt merendeel vd dag in bed dus een schoen is echt a-praktisch c. helemaal niet goed voor de groei van de voeten............ Voor baby's zijn sokjes voldoende. Jou baby wordt in maart geboren. Dus daarna ga je de zomer in. Lotte is van april. Zij heeft eerst sokjes aan gehad. Maar daarna een hele lange tijd niks, gewoon lekker blote voetjes in de zomer. De allstars had ze dus pas toen ze 11 maanden was en ging staan. Ze is nu anderhalf en loopt nu, dus krijgt nu de eerste echte schoenen. Maar nog loopt ze thuis alleen op sokjes, want het is nu eenmaal ook beter voor de voeten (en voor ontwikkeling en het lopen) om zo min mogelijk op schoenen te lopen. Groetjes!!
Ze zien er schattig uit, maar werkelijk een ramp om aan te trekken. In de winkel heb ik het na 5 minuten maar opgegeven. Toen was hij wel een maand of 9, hij liep toen al lang meubels en achter zijn loopwagentje. Die Allstars vallen behoorlijk groot. Uiteindelijk heb ik van de zomer flink afgeprijsde Allstars gekocht waar hij komend voorjaar mooi inpast. Voor die 15 Euro durfde ik dat risico nog wel te nemen.
ik vind schoentjes / slofjes echt zo kansloos bij een baby. zit alleen maar in de weg bij verschonen! niettemin heb ik al schoentjes voor hem, maat 14/15. zachte suede achtige schoentjes, licht gevoerd. lijkt me vnl lekker voor in de maxi cosi (dan is alleen sokken wat frisjes). heb ook de coolste all stars ooit, met vlammen op de zool en idd een flapje zodat je dat hele veter gedeelte weg kunt klappen. lijtk me ideaal! en ook puma's met flapje.