Menstruatieperikelen en strandvakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door liesjeverliefd, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesjeverliefd

27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Hoi, ik kom jullie even lastigvallen met een vraagje.

Binnen drie weken ga ik met m'n beste vriendin op strandvakantie in Egypte. Hoi hoi... of toch niet helemaal... :x

Onze vakantie ligt al een hele tijd vast en ik had zo'n beetje uitgerekend dat die net in mijn menstruatievrije periode zou vallen, maar intussen ben ik zo onregelmatig geweest dat het er nu naar uitziet dat ik ofwel nét dan mijn zwaarste dagen zal hebben, ofwel net nog een dagje of twee wat laatste restjes.

Ik ben al vaak met mijn vriendin op strandvakantie geweest als tiener maar toen goochelde ik altijd wat met mijn pil, en ja, dan stel je je menstruatie makkelijk uit. Nu kan dat natuurlijk niet - zwanger worden is net iets belangrijker.

Op de kamer blijven in Egypte is echt geen optie, tampons gebruiken ook niet (vanwege een medische voorgeschiedenis). Ik zit dus echt te stressen nu.

Hoe lossen de forummers dit op? Met een shortje op het strand en geen bikinibroekje dan? Of een inlegkruisje in een bikinishortje en dan wat vaker verschonen? Uit het water blijven, of niet? Je leest soms dat het eigenlijk geen kwaad kan en dat je bloeding stopt in het water, misschien kan ik dat wel even snel snel proberen die laatste dagen? Oh ik vind het zo vreselijk... pfff... het zou een soort van afscheidstripje worden, ik weg met mijn vriendin op het soort vakantie dat ik vroeger altijd had met haar, en mijn ventje tegelijk weg met zijn vrienden op avonturenvakantie...

Hoe lossen jullie dit soort problemen op vakantie op? Niet iedereen mag/wil/kan tampons gebruiken toch?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Misschien een menstruatiecup gebruiken?

Hier geen ervaring... inderdaad altijd pil gebruikt en daarna gewoon tampons.

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Je hebt een pil die je bij de huisarts kan halen om het uit te stellen volgens mij

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Misschien door stress toch nog later.
    Ik kan geen tampons verdragen en ga nog steeds zwemmen. Voor ik het water in ga even maandverband/ inlegkruisje verwijderen en wanneer je uit het water bent weer nieuwe.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    bah!!!
    Meen je dat serieus?

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik kan bijna geen tampons gebruiken vanwege verzakking. Ik heb een strandjurkje wat ik dan aan doe en dan maar tot je bovenbenen in het water. Nu ga ik altijd met mijn man en kinderen en dan vind ik het nooit echt een probleem om het bij pootje baden te laten.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Je hebt ook zo'n menstruatiesponsje, ik heb geen idee of dat misschien wél kan?

Anders zou ik gewoon een maandverbandje doen en een broekje aan en dan maar niet zwemmen. Ik bloed te veel om het maar te laten lopen in zee :p

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

#8 Sue87, 6 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2017
    Sorry maar als je verder niks gebruikt, vind ik dit ook erg mega goor. (Edit: ik bedoelde in een zwembad)
    Het komt namelijk gewoon in het water.

Ik ging altijd gewoon zwemmen maar dan wel met tampon en regelmatig checken!

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Kan een cup wel? Dat is dan misschien wel een optie...
    Fijne vakantie in elk geval. Leuk idee!

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nou, in de zee lijkt me dat nou niet zo'n groot probleem eerlijk gezegd. Enig idee wat vissen uitspoken onder de waterspiegel? Om nog niet te spreken over de rioleringen die in de zee uitkomen/scheepsafval etc etc.

Een paar menstruerende dames in de zee lijkt me dan (letterlijk) een druppel in de oceaan. :D

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nou inderdaad :) Naast al de urine van de mensen :p - die 50 ml in je gehele menstruatie- hoeveel zou dat zijn in dat uurtje zwemmen?? 5 ml is al veel dan denk ik... -en dat is echt bijna niks...

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hoop toch dat ze dat niet in n zwembad doet..
    In de zee zou ik doodsbang voor haaien zijn:$:D

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Met primolut kun je je menstruatie vervroegen of uitstellen.

14. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Indeedaad Primolut. Recept via de huisarts. Nu wel gaan bestellen want volgens mij moet je 2 weken voor de 1e menstruatiedag beginnen met slikken.

15. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hahaha dat van die haaien dacht ik ook al meteen!

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Ze had het over dagen wat het zo goed als over is, ik heb het niet over dagen waar het vol aanwezig is. Je menstruatie stopt trouwens in het water
    Moet zeggen dat het bij mij niet veel voorstelt en dit alleen doe wanneer het al op het einde is.(zou dan aan een half inlegkruisje genoeg hebben voor de hele dag dus van een uurtje zwemmen komt er echt niks uit hoor) ik zou die keer dat ik ga echt niet tegen houden.

Er zijn ook mensen die plassen in het zwembad en dan heb ik het niet eens over waar het bij kindjes nog eens fout kan gaan met poep

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je menstruatie stopt echt niet in het zwembad ofzo hoor. Dat dacht een vriendin van mij ook... dat viel dus vies tegen! Ik kan ook echt niet zonder tampon in bad, dat wordt gewoon een bloederige zooi, dus zou het er niet op gokken.

Ik gebruik een menstruatiecup als ik ga zwemmen, dat werkt super goed. Geen idee of je dat wel kan verdragen?

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb het over uitstellen van de menstruatie gehad met de huisarts ook ivm zwanger worden.

Als ik niet zwanger wilde worden had ik het beste gewoon voor 1 weekje de pil kunnen slikken (deze slikte ik niet) , maar omdat zowel de pil als de genoemde primolut de vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden hebben we gekozen om het op z'n beloop te laten...

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Primolut moet je vooral niet nemen als je zwanger wilt worden. Sommige mensen krijgen echt veel last van bijwerkingen dat t ook geen goed idee is om dat voor t eerst op vakantie te nemen. Ik weet nog goed dat mijn moeder het meenam en de hele vakantie ziek en ellendig was

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik draag alleen maar bikinibroekjes die wat langere pijpjes hebben, vind ik gewoon fijner zitten en zo heb je nooit inkijk of verdwaalde draadjes ;)

Een menstruatiecup is ook een heel goede, die hoef je alleen 's ochtends en 's avonds ongeveer te legen op je hotelkamer en heb je verder geen last meer van.

Deel Deze Pagina