Hoi, ik ga volgende week een week All-inclusive naar Turkije. Van voorgaande jaren kan ik me herinneren dat ze daar bufetten met groentes en rauwkost, maar ook allerlei kazen die op feta lijken hebben. Weet iemand of je die Turkse kazen zonder probleem kunt eten. Ik denk nl. dat het lastig wordt om: 1. in m'n beste Turks te gaan vragen of het om een rauwmelkse kaas gaat. 2. of zo'n jongen die daar rondloopt enig idee heeft waar ik het over heb en hoe belangrijk het voor mij is.
O, Turkije is altijd eng wat voedsel betreft. Ik zou de salades ook laten staan, want je weet niet of ze wel voldoende gewassen zijn. Dus hou het op gekookte groentes en goed doorbakken vlees. Ik heb eens een erge voedselvergiftiging opgelopen in Turkije terwijl we erg voorzichtig waren. We konden vier dagen lang alleen maar naar de wc kruipen en waren bijna uitgedroogd. Ik wil je niet bang maken, maar pas alsjeblieft goed op!
Ik weet dat de meeste Turkse kazen over het algemeen gewoon gegeten mogen worden door zwangere vrouwen ( wij eten hier ook iedere dag Turkse feta kaas), maar het risico zou ik zeker niet nemen in Turkije omdat het vaak lang in de warmte staat en dus meer kans op bacterien geeft. Geniet lekker van je vakantie !
ik zou zeker geen risico's nemen in het buitenland ....eet daar vooral geen kazen , salades en ijs ,....en drink alleen water uit flessen