15 wkn zwanger/slecht slapen/raar gevoel in benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samurai, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ok, het onderwerp is raar, maar ik wist niet goed hoe ik het moet omschrijven. Sinds een paar dagen slaap ik slecht, niet diep, ben veel wakker en droom veel. Dan lig ik te woelen, omdat ik niet lkr kan liggen. Een nacht had ik een soort restless legs gevoel en de laatste paar nachten alsof mijn benen uitrekken en niet ontspannen zijn. Op mijn rug heb ik het gevoel alsof mijn bloed niet goed stroomt, op mijn buik kan ik niet liggen en op mijn zij is maar ff fijn. Had dit later in de zwangerschap verwacht. Ben 15 wkn zwanger, herkent iemand dit? En nog tips?

2. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde in mijn benen, al met elf weken. Mij is floradix magnesium aangeraden door de verloskundige. Te koop bij kruidvat.

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Indd extra magnesium is voor de benen wel aan te raden! Voor het slapen, heerlijk relaxt op bed gaan.. bv eerst ff douchen of in bad voor je gaat liggen.. en geen tv of boek ofzo.. dat is weer voer voor de dromen ;) het helpt mij iig goed! Als ik bv lees voor t slapen gaan dan droom ik daarover! En met mijn thriller voorkeur niet altijd fijn haha. Succes!

4. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Dat begon bij mij ook ongeveer met 15 weken. Heeeel erg dromen en wat onrustig in m'n slaap. Daardoor werd ik ook niet echt uitgerust wakker. En dat gevoel in je benen herken ik ook. Wat mij wel hielp is 's avonds nog even een stukje lopen. En zoals Famke89 zegt, geen tv oid voor het slapen gaan! Zorgt echt dat je veel rustiger bent zodra je in bed gaat liggen. :)

Heb er overigens nog steeds last van, maar het went haha.

Succes!

5. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Jaa ik droom ook nog erg veel! Slaat soms nergens op.. droom je over mensen die je al jaren niet gezien hebt ofzo ;).. maar het went ook wel indd haha

6. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kon ook niet slapen vn onrustige benen.
    aangegeven bij m'n verloskundige.
    zei: een paar uur voor je naar bed gaat 1 glas tomatensap drinken.
    helpt bij mij goed.

7. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga ze zeker proberen! Vanavond geen spannende boeken of films en Magnesium en tomatensap ga ik ook zeker halen. Slaap lkr alvast :)

Deel Deze Pagina