Wat missen jullie tijdens de zwangerschap, om te eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xSimone, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik laat koffie wel staan want komt me neus uit die geur, maar drink wel thee en ook sinas. Dus daar zit het ook in. Cola drink ik eigenlijk nooit ik hou er niet zo van. Soms 1 of 2 glaasjes is wel lekker, maar ik laat ze ook niet staan. Beetje overdreven! :)

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Nee, klopt. Koffie dronk ik al niet. Energiedrank of iets dergelijks ook niet. Thee wel, maar al 80% van de tijd theeïne vrije thee. Dus die overstap was niet zo groot.
    Thuis heb ik genoeg alternatieven, zowel voor de cola als voor theeinehoudende thee (gewoon een andere theesoort) dat is het probleem niet ;) Het is meer als ik "ergens" ben. Dan is de keuze wel wat beperkter.

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb nou de rooibosthee van zonnatura, als het goed is is die Theeine vrij, klopt dat? Tevens heb ik de kamille en groene thee ervan gehaald alleen las ik weer dat het in groene thee wel zit. Weet jij dat toevallig?

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    In principe is alle rooibosthee inderdaad theeïne vrij, dus niet alleen van Zonnatura. Maar er zijn merken die er toch zwarte thee in stoppen. Je kan dat makkelijk controleren door de ingrediëntenlijst te bekijken. Zodra er "zwarte thee" bij staat, zit er theeïne in. Groene thee is in principe dezelfde plant als "zwarte thee" alleen een ander verwerkingsproces, vandaar dat deze thee inderdaad ook theeïne bevat. De meeste "fruittheeen" zijn ook gemaakt van zwarte thee + fruit. Dus die vallen wat dat betreft ook af.

Rooibos, kamille, munt, en andere kruidentheeen zijn niet gemaakt van thee, maar van kruiden. Daar zit over het algemeen geen theeïne in. De AlbertHeijn is erg netjes met zijn verpakking. Op alle huismerk thee staat namelijk wanneer de thee theeïne vrij is, dat maakt de keuze makkelijker. Zo kan je bijvoorbeeld ook "avondthee" van de AH pakken, als variatie.

5. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Koffie of thee heb ik eigenlijk gewoon gedronken, alleen niet zo veel als anders, had ik ook niet zo veel zin in...

Maar Oh ik mis echt zooooooo veel dingen :)
    Gerookte zalm, biefstuk lekker rood mmmm, zachtgekookt eitje, filet American, paté... Wijntje, biertje, likeurtje, whiskey.... Mmm
    Gelukkig mag het bijna weer! Fijn om gewoon weer te kunnen eten zonder er bij na te denken of het wel of niet mag.

6. Noa86

Noa86 Actief lid

22 mei 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanavond bij de griek eten, en ooohh wat heb ik dan zin in een glas Samos!! (griekse wijn) :D

Nog even en dan mag het weer allemaal ;)

7. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sushi jummm en gerookte zalm <3 en owjaa biefstuk natuurlijk

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0

Dat heb ik ook ergens gelezen maar op site van voedingscetrum staat weer van niet.. :(
    Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum

Bij twijfel doe ik het maar gewoon niet :)

9. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Lekker he? Net ook weer halve liter weggedronken bij de lunch :D

10. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Oh, een stokbroodje filet met uitjes van de snackbar in Laren! Belachelijke prijzen maar oh, die filet is zo romig en lekker! Manlief heeft mij beloofd om op de terugweg vanuit het ziekenhuis even die 5 minuten om te rijden om een broodje te halen daar :D:D:D.
    Ben benieuwd of ons hoofd er naar staat maar de eerste kraamweek mag hij zeker een aantal keren op pad om even een stokje te halen :D.

11. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je even ;)
    Rosbief, filet americain, carpaccio, biefsstuk, gerookte zalm, hollandse garnalen (mogen vers natuurlijk wel)...ik heb mijn weekmenu voor na de bevalling al opgesteld...hihi

12. layla19

layla19 Lid

27 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt wel als je zwanger wordt dat je juist meer trek krijgt in de dingen die je niet mag eten. zoals in mij geval een broodje rauw tartaar met ei en ui.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Sushi, gerookte zalm, carpaccio, zacht gekookt eitje, filet american, wijntje. Uhm alles wat niet mag eigenlijk. Maar waarschijnlijk omdat het niet mag ;)

Ik moet wel zeggen dat sushi en gerookte zalm echt voor mijn zwangerschap mijn lievelingseten was en filet american wel twee keer per week op mij brood zat. Ik dacht zelf altijd dat ik vooral de wijn zou missen maar eigenlijk vind ik het eten dat ik niet mag vervelender haha.

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik ga het maandag aan de vk vragen, maar ik hoorde dat je bepaalde sushi wel mag en gerookte zalm ook wel als je het vers haalt, niet van die verpakte zeg maar. Sushi mag je als het goed is bepaalde soorten wel van. Ik ga het maandag even vragen aangezien ik volgende week eigenlijk een sushi afspraak heb staan..:)

15. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Wit pistolet filet american met sla uitjes en peper

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    sushi!!!!!!! boehoe!!

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik las vaak terug dat je geen sushi mag eten tijdens de zwangerschap. Ik vroeg het vandaag aan mijn vk en die zei dat je dat gewoon mag eten. Nu ben ik een beetje in de war. Iemand nog ideeen?:(

18. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Carpaccio en sushi-zalm o_O

19. Merenwen86

2 apr 2013
    67
    0
    0
    Tiramisu! In mijn favo recept gaan eieren, dus helaas mag dit niet.
    Zeker rond de feestdagen miste ik een rood wijntje.

20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ohh wat een fout topic om te openen als je zwanger bent!
    Hier mis ik mn wrap mat gerookte zalm,rucola en kruidenkaas.
    En een broodje filet american met peper zou er ook wel in gaan,mmmm
    Verder ruik ik nu wel eens aan de fles becardi oakheart.die tikt zo lekker!
    En dat terwijl ik zelden drink.

Deel Deze Pagina