Wat miste er in je vluchtkoffer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door riga01, 1 aug 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Bij de eerste had ik echt vanalles mee naar het zh tot lipbalsem en m'n föhn aan toeo_O niet gebruikt natuurlijk.halve volksverhuizing.

    Bij de 2e een stuk minder was ook zo bevallen en echt zowel bij de 1e en 2e had ik genoeg aan m'n eigen bubbel waar ik inzat dus niet echt iets nodig.

    Misschien wel handig voor man/vriend oplader van z'n foon en iets mee te nemen om te eten drinken of om te doen. Oja of een schoon shirt voor hem je weet nooit:roflmao::roflmao: ik hou op anders word het bij andere ook een volksverhuizing.

    Moet zeggen heb fam in de buurt wonen dus zou ik iets missen staan ze allemaal klaar en zh zit in de stad dus ook zo gehaald.
     
  2. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik miste heel veel :roflmao:

    sokken, ging met blote voeten in schoenen naar het ziekenhuis want moest snel en ik had het warm (december 2017 tijdens die enorme sneeuw :p)

    een droge broek, die ik aanhad was nat van het vruchtwater. Net als m’n jas trouwens, zelfs m’n schoenen stond een laag in.

    Extra rompers/kleding, dochter was erg misselijk en bleef maar spugen.

    lippenbalsem, die had ik thuis uit de vluchttas getrokken en stond dus nog naast het bed.

    maar we hebben het allemaal overleefd hoor :D
     
  3. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Wij hadden teveel mee, behalve babykleding,die moest man nog bijkopen..... was kleiner dan maatje 50 dus grrrr.
    Maar ik was een week voor de bevalling opgenomen in het ziekenhuis ( de 4e keer al sinds 30 wk) en na de bevalling ook pas na 5 dagen naar huis. Wat een zooi hadden we...:roflmao:
     
  4. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Passende kleertjes. Dochter heeft de eerste dag in maat 50 rondgezwommen, maar dankzij haar lieve oma al snel in maat 44, hoewel dat ook nog aan de ruime kant was, maar dat ter zijde.
     
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Kleertjes in maat 44 en badslippers.
    Onze dochter kwam te vroeg en moest een week in het ziekenhuis liggen. Ik moest sowieso 3 dagen blijven en mocht er uiteindelijk 6 blijven.
     
  6. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Leuk topic!! :thumup:

    ik had bij de eerste alles keurig van een lijstje (die ik van de vl had gehad) mee
    Ondanks dat we er 4 dagen lagen had ik veel onzin mee ! Maar mistte dingen voor manlief en t feit dat ik langer bleef (daar zijn die lijstjes niet op berekend) gelukkig woon ik 5min van t zh dus manlief kon heen en weer en sliep thuis en nam dan weer dingen mee die ik m opdroeg mee te nemen :roflmao:

    bij de 2e had ik dus door ervaring vd eerste veel te veel mee want stel je voor dat we weer 4dagen blijven :confused:

    de derde heb ik anders aangepakt ;)
    1 koffer voor mij en de kleine
    Met neutraal setje 50 en 56
    En mutsje roze en blauwe
    En romper, luiertje, sokjes
    Kleedje lag in maxicosi
    (Voordat we naar huis gingen had de verpleging kruik in MC gelegd en kleedje erover dus was heerlijk warm)
    Voor mezelf alleen schoon ondergoed 2x
    Schoon shirt en joggingbroek
    (Volgens mij kwam ik zelfs in die broek)
    Slippers had ik al aangedaan thuis en had sokken mee
    Tijdens de bevalling had ik niks aan door warmte (dus alles was schoon) maar daarna had ik t koud!

    en voor man had ik extra ondergoed mee. Zn tandenborstel en een trui/vest
    Maar ook een tanktop/dun shirt! Tijdens de bevalling staat namelijk de verwarming op max! + warmhoudlamp in kamer dus was bloed heet! (Hij probeerde nog alles uit te zetten maar kreeg op zn donder van de zuster :roflmao:) maar verder was t koud dus vest was lekker!
    Na een lange nacht was ff opfrissen en schoon shirt/ondergoed wel fijn!
    En hij had de kleine “verlost” dus was nogal bloederig en vies.

    wat ik ook mee had was wat te eten voor manlief! (Niet te krijgen en zh en hij is toen bij de 2e zelfs naar de mac gegaan :confused:)
    Oplader telefoon én camera
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik had echt teveel mee, allemaal eten voor beide, bleek in het ziekenhuis van alles te kunnen bestellen, ook voor man. Zelfs iPad of oplader was niet nodig, hadden ze daar allemaal.

    Heb alleen m’n eigen douchegel gebruikt en setje schone kleren voor mij, baby en man. Bleven daar 1 nacht slapen.

    Maar beter teveel dan te weinig, je weet maar nooit!
     
  8. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Denk dat het echt afhankelijk is van welk zh je bevalt. Hier is er een klein winkeltje van 09:00 tot 18:00 geloof ik en daar kan je beperkt dingen halen en een broodje/gebakje en volgens mij zag ik laatst idd ook een oplader voor je mobiel
    Maar das dus beperkt.

    op de kraamkamer staat een koelkastje met fris en snicker/mars en je kan thee en koffie onbeperkt krijgen vd verpleging (kan) maar broodje/warm eten is alleen te krijgen voor kraamvrouw (mits je mazzel hebt! Bij mn oudste was er heleboel over en toen kreeg man bordje spaghetti. Hij wou niet weg bij mij en zat er al 12uur zonder eten dus was wel fijn)
     
    Beausecret vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina