Op zoek naar een megabed!

Discussie in 'De lounge' gestart door joyce1838, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Wij hebben momenteel een prachtig handgemaakt bed uit marokko, maar heeeel klein. 140 bij 180. Het lullige is dat mijn vriend overdwars moet liggen waardoor ik opgekruld en en voor de helft bungeld uit bed hang. dus we zijn op zoek naar een nieuw bed. En willen graag een bed van 2m bij 220. Vroeg me af of die ook bestaan en waar ik die kan kopen. Wil er liever niet de hoofdprijs voor betalen, dus dacht misschien aan de ikea, maar daar kon ik ze ook niet vinden. Wie kan me helpen.

2. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik lees mee, wil ook groot bed...
    mijne is 140

maar ik ben 1,82m en mn vriend 1.96m
    ik wil niet elke nacht zijn kont in mn buik voelen....
    wil spaceeeeeee

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zover ik weet is 1.80x2.20 de grootste maat. Tenzij je t speciaal voor jullie laat maken, maar dan moet je ook de matrassen laten maken. Duur dus.
    Wij hebben die maat en tis heerlijk. Tis ook niet erg als de kids er eens bij kruipen.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Volgens mij gaan bedden niet verder dan 1.80 breed en 2.10 lang. Maar ik kan het mis hebben hoor...
    Ik zat net ook even mee te kijken, maar dan op de Beter Bed website.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn schoonouders hebben een bed van 2m bij 2m, maar dit is wel een waterbed. Het kan dus wel. Lijkt me trouwens wel, want er zijn toch meer lange mensen op aarde?

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Ze bestaan wel geloof ik!! Zelf ben ik ook vrij lang 1.84. Wij hebben een bed zonder voeteneind zeg maar en dan 1.80 bij 2 dus dan kan je ook altijd je voetjes kwijt;)

7. Dragi

Dragi Lid

22 mrt 2009
    17
    0
    0
    Hai joyce,

Wij hebben een bed van 2 bij 2.20 en ook nog eens erg hoog, zo'n dubbel dik matras. Gekocht bij de swiss sense, ik weet niet wat je uit wil geven maar ze hebben nu wel leuke aanbiedingen. Wij hebben de lifestyle premium en als ik geweten had dat het zo lekker zou slapen had ik het jaren eerder gedaan! :D

Grt,
    Dragi

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    2m bij 2m lijkt me niet echt geschikt voor lange mensen toch?

1.80 bij 2.20 is inderdaad de grootste standaard maat, dan heb je 2 matrassen van 90 bij 2.20. Ideale maat hoor :) Als je groter zou willen, moet je t inderdaad op maat laten maken, niet alleen je bed maar ook je matrassen én je beddengoed.

Ah edit..ik zie intussen dat die maat er in boxsprings dus wel is, weer wat geleerd ;)

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Dus 180 breed is ook lekker groot?
    De tips van hierboven zijn niet helemaal onze smaak en aangezien we net 3 jaar geleden veel geld hebben uitgegeven aan ons oude bed heb ik weinig trek om weer om en nabij de 1000 euro uit te geven.

Na zo lang zo weinig ruimte te hebben gehad snakken we nu echt naar een groot bed, vandaar dat we zeiden nou dan gaan we nu voor heel groot. Maar goed daar hangt dus ook gelijk een prijs kaartje aan:(.
    Misschien toch maar voor de 180 gaan dan.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Groter dan 1.80x2.20 bestaat niet in de collecties.
    Je kunt t toch ook minder duur maken?
    Ik vind weinig ombouwen mooi en wij hebben dus alleen 2 bedbodems (wel electrische, maar je kunt ook gewone nemen natuurlijk) en die staan op die pootjes die erbij horen, daar de matrassen op en klaar. Wij hebben dus geen ombouw staan.

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Wij vinden het heerlijk hoor 1,80 bij 2.00 maar wel ZONDER voeteind;) Succes met je beslissing!!

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wij hebben de Auping Auronde, 180 bij 220. Dat is echt breed genoeg hoor! Mijn partner is ook 2 meter +. Er zijn ook nog wel bedden van 2.40 lang te krijgen, maar vaak moet je die speciaal bestellen.

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij hebben een boxspring van 2 bij 2.
    Heerlijk groot maar af en toe is het ook wel zoeken naar elkaar:D
    Wij zijn niet zo heel groot maar houden wel van ruimte.
    Wij hebben hem trouwens via een groothandel in bedden gekocht. (via mijn vorige baan)

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

bij beterbed heb je 2m bij 2.20 m
    heb er nog voor gekeken
    maar wij zijn niet zo lang dus hebben dat niet nodig
    wij hebben 1.80 bij 2 meter groot zat voor ons;)

16. #16 Bloempje83, 25 aug 2010
    Laatst bewerkt: 25 aug 2010
    Wij hebben in financieel betere tijden een Hastens gekocht van 2.10 x 2.10. Daar hoef je elkaar niet in tegen te komen als je niet wilt hahahaha Slaapt overigens heerlijk!!!

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben ook een 2X2 bed gehad...en dat lag heerlijk!
    Ds ze zijn er wel

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij zijn alletwee vrij lang en hebben dus een bed van 1.80 x2.20 gekocht. Die 1.80 is echt breed zat!

Bij de meeste beddenzaken kun je bedden van 2.20 lang standaard kopen. Ikea heeft die inderdaad niet, waarschijnlijk omdat zij zich echt op de grote massa richten en de meeste mensen toch voor de 'standaard' 2 m gaan...

En ja, daar hangt een prijskaartje aan. Maar wij hadden zoiets van, als je 8 uur per nacht slaapt, spendeer je 1/3 van je leven in bed! Ons bed is dus het duurste meubel dat wij in huis hebben staan en we hebben er nooit spijt van gehad! Na drie jaar slapen we er nog steeds heerlijk in!

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Yup wij hebben er 1 van 180 bij 220 !
    We willen er vanaf want wij willen graag dichter bij elkaar liggen :p (haha vriendlief ligt altijd helemaal in de ene hoek en ik in de andere hoek )
    De lattenbodem en eventueel matrassen gaan we verkopen dus mocht je wel een bed vinden maar zonder een lattenbodem; geef een gil en je kan hem voor een leuk prijsje overnemen!

Maar volgens mij zijn die bedden de laatste tijd erg schaars!

20. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij zijn 1m80 en 1m90 en hebben een bed van 1m80 bij 2m.

Ligt prima hoor, wij hebben er 1 matras in met 2 losse bodems.
    Het is overigens een bed zonder voeteneind, dat scheelt wel, dan kun je eventueel nog een stukje uitsteken.

Toen wij keken voor bedden hebben wij ook die van 2m20 overwogen. Maar de verkoopster zei toen ook dat je wel rekening moet houden met extra kosten. Je moet een groter matras, langer dekbed en grotere hoeslakens hebben, die zijn vaak ook duurder als de standaard lengte.

Deel Deze Pagina