Ik heb A.S Donderdag een sollicitatie gesprek bij een winkel. nou ben ik aan zoeken op internet. moet ik vertellen dat ik mogelijk zwanger ben of kan ik bter wachten tot mijn 2de echo en dat ik zelf zeker weet. ik ben bang als ik het eerlijk vertel ik wel naar die baan kan fluiten. en dat zal erg jammer zijn want het is zo dicht bij mijn vriends huis denk 10 15 stappen dan ben je er.. wat moet ik doen ? Edit moderator: verplaatst naar Zwangerschap & werk
Ik heb pas geleden gesolliciteerd: Bij het eerste gesprek heb ik gezegd dat er sprake was van een kinderwens (ik was al zwanger!) Bi het tweede gesprek heb ik verteld dat ik al zwanger ben. Ik ben aangenomen Ik wilde niet pas vertellen nadat ik was aangenomen, omdat ik dat gewoon niet zo netjes vond, maar ja.. het blijft een moeilijke situatie! Sterkte met je beslissing!
Je bent niet verplicht om het te zeggen...sterker nog...ze mogen er wettelijk gezien niet eens naar vragen...en doen ze dat wel hoef je geen antwoord te geven...ook niet op de vraag of je een kinder wens hebt.... Ik ben zelf vanaf 9weken werkeloos (toevallig werd mn contract niet verlengd de dag nadat ik vertelde dat ik zwanger ben) Ik heb het wel gezegd in mijn sollicitatie gesprekken...maar dat gesprek was wel met 18 weken...dus dat is al een stuk verder! Kijk gewoon even hoe het loopt...en waar jij je dan goed bij voelt! Het hoeft iig niet!
Je bent het pas verplicht het te vertellen uiterlijk 3 maanden voordat je uitgeteld bent Ik zou als ik jou was kijken hoe de persoon is en mochten ze er niet naar vragen zou ik niets zeggen. Ligt eigenlijk aan de situatie. Vorig jaar was ik al 20 weken ong. en heb het toen wel verteld baan ook gekregen. Succes ermee.
Mijn vriend zegt dat ik niets moet zeggen omdat wij pas vrijdag weer echo hebben. dus ik denk dat wat je zegt kijk hoe die persoon is. maar ik denk dat ik niets zeg.. tot ik zlf zeker weet enzo.
Ik zou er persoonlijk niks over zeggen. Het gebeurt helaas te vaak dat dat voor een werkgever een reden is om je af te wijzen. Als het mogelijk is kun je het beste tot ná je proeftijd wachten om het te vertellen. Ik kan me voorstellen dat dat niet oké voelt, maar als je daarmee kunt voorkomen dat je in je proeftijd ontslagen wordt...
ik was 9 weken zwanger bij mijn sollicitatie, heb het gelijk eerlijk verteld, ben aangenomen, door mijn proeftijd heen en mijn halfjaar contract wordt verlengd (is nu al toegezegd omdat het tijdens mijn verlof af zou lopen) Ik vond dat ik het moest vertellen, omdat ik het niet vond kunnen dat ik straks dan ineens zwanger zou zijn, en dan al een stuk langer. Maar het ligt aan de situatie, en de persoon met wie je een gesprek hebt. succes ermee, en geniet van je zwangerschap!
Je bent nog maar zo kort zwanger joh! Er zijn genoeg mensen die met die zwangerschapsduur nog niet eens weten dat ze zwanger zijn... Ik zou gewoon mijn mond houden...
Ik zou niks zeggen hoor. Het is nog zo pril. Pas na 13 weken lijkt me een goed moment. Ze mogen je niet afwijzen om deze reden, maar dan verzinnen ze wel iets anders. Succes!
Ik heb ook gesoliciteerd toen ik 4 a 5 weken zwanger was , toen zagen ze het namelijk nog niet. Ik ben toen wel aangenomen , maar een maand later zijn ze er om de 1 of andere rede achtergekomen dat ik zwanger was , En hebben ze me ontslagen in mn proeftijd. Ik zou proberen het zo stil mogelijk te houden , mocht je wel aangenomen worden , en het pas zeggen als je je proeftijd voorbij bent.. Dan ontslaan ze je niet zo snel , en als ze dat wel doen heb je recht op een uitkering volgends mij.. Ik krijg nu helemaal niks. Suc6 !
jaa dat roepen me vrienden ook al. ik moet zwijgen.. dus dat doe ik dan ook zeker als woensdag blijkt dat alelmaal wel zo is is mijn naam shirley en ik weet helemaal niets van zwangeschap af