Sinds iets meer dan een week heeft mijn dochtertje van bijna 18 mnd jeuk achter op haar hoofd. Ik controleer nu bijna dagelijks haar haren en het valt me op dat er steeds meer witte puntjes in komen die eerlijk gezegd wel op luize eitjes lijken, maar ik kan ze er heel makkelijk uitblazen. Mijn (helaas) ervaring is dat luize eitjes blijven plakken en bijna niet weg te halen zijn. Is dat bij baby haartjes misschien anders vanwege de structuur? Ook zie ik helemaal geen luizen, maar wie weet kunnen ze zich goed verstoppen. Meteen ook de vraag of iemand weet of ik anti luizen shampoo mag gebruiken, als het inderdaad luizen zouden zijn, of is ze daar nog te jong voor?
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze huidschilfers heeft en dat kan ook behoorlijk jeuken, en van krabben laat dat dan los.
Neten kun je niet wegblazen iig. Ook niet van baby haartjes. Het kan ook roos zijn, of loslatende berg.
Adi: dank je wel voor je geruststelling Huidschilfers/roos had ik ook al aan gedacht (hoop ik eerlijk gezegd). Wat zou ik daar dan aan kunnen doen? Is er voor kleintjes ook al een anti-roos shampoo? Berg denk ik niet dat het is, want ik zie niets op haar hoofdhuis zelf en het zijn ook echt puntjes en geen schilfertjes.
Hoi Twijfel! Als je dochter er echt last van heeft, zou ik toch zeker even naar de huisarts gaan, die heeft er veel beter kijk op denk ik, zou het zo niet durven zeggen wat je zou kunnen gebruiken.
Zou ook ff de ha bellen.. neten krijg je er idd niet uitgeblazen, die moet je er min of meer uittrekken