Dat is ook apart Nescio, ik werd juist gerustgesteld. Mijn dochter kruipt ook nog niet. Tijgeren doet ze ondertussen wel een beetje, maar toen ook nog niet. Ik vroeg aan de vp wat zei ervan vond. Ik had niet het gevoel dat ze achterliep ofzo, maar ik dacht ik vraag er wel naar. Maar ze zei dat ik me absoluut niet druk hoefde te maken, ze benadrukte juist de dingen die mijn dochter wel kon. Vond ik wel fijn.
Wat belachelijk zeg ! Ik moet over 1,5 wk ben ben benieuwd. Ze teigert, trekt op en kan van kruip naar zit. Zegt papa en mama (mama alleen gericht als ze huilt). Zwaaien kan ze amper leert ze nu een beetje. En handjes klappen pfffff echt niet hoor. Edit: vind het cb sowieso beetje nare mensen hoor. Eerste bezoek was ze 5 wk en ze wilde haar hoofdje niet optillen terwijl ze het al vanaf dag 2 kon. Zet die vrouw gewoon ff neer dat ze t niet kan !!! Zelfde vrouw hadden we ook met 3 mnd, had ze gezet dat mn dochter dr heupjes niet goed leken. Bij 4 mnd werd ons dat even gezegd. Enige wat door mn hoofd ging was ohjeej we gaan door de molen heen. Heupjes waren gewoon in orde ! Vond dat zo slecht, zeg gewoon dat je het verdenkt en geef me desnoods een extra afspraak maar zet het niet alleen in mn dochter haar dossier.
hier ook met 9 maanden de blokjes test, maar meneer pakt niet zo snel dingen van vreemden..... maar van mijn hand deed ie het wel. en dan 2e blokje om te kijken of hij die ook pakt, of andere blokje laat vallen. verder ff heupjes bekijken en dat was het wel. niet druk over maken!
volgens mij met 11 en 14 mnd gehad ofzo, mijn zoontje deed het de eerste x voornamelijk met 2 handjes en daarna alleen met rechts ofzo...ach niks bijzoners..komt allllllleeemaaaaal goed..
Hier werd met 9 maanden de pincetgreep getest. Zoonje moest een blokje van de tafel pakken waarbij ze keken of hij dat al met duim en wijsvinger deed. Met 11,5 maanden is er niets getest.
Ja, het kwam echt door de wvpk denk ik... normaal geven ze altijd heel professioneel advies, en stellen ze je ook gerust. Maar ze was vanaf het begin al een beetje gehaast en ook onvriendelijk. Hoop dat we bij het 12 maandenbezoek iemand anders hebben.
Haha, hoe je dat schrijft.. Ben je al begonnen met het afdwingen van kruipen bij je dochter ik zie je al achter haar zitten en haar naar voren duwen Sorry, dwaal een beetje af, moest er even om lachen.
Nu je het zegt...dat was inderdaad een van de tips. Dat ze op haar buik moest, een speelgoedje net buiten handbereik en dan duwen tegen haar voetjes zodat ze zich gaat afzetten. Nu doen we dit al spelenderwijs, maar ik ga haar heus niet eerder laten kruipen dan dat zij er zelf aan toe is. Bovendien kan ze zich wel voortbewegen naar het object dat ze wil hebben, punt is, dat als ze het heeft, ze lekker op haar rug draait om te gaan spelen Ook adviseerde ze ons om het voor te doen, dus lekker samen kruipen zie je ons al gaan het hele huis door?
@nescio: Wacht maar tot je een jaar verder bent, dan kruip je de godganse dag op je knieën door he thuis. Of zo dat bij meisjes anders zijn? Jongens en autootjes... Op zoch vind ik de tip van iets net buiten het bereik liggen niet zo slecht. Niet dat je het dan moet afpakken als ze het eenmaal hebben, want dan is de lol er snel af. Dus laat ze lekker van die 'overwinning' genieten. Maar speelgoedje net buiten het bereik heeft onze zoon wel leren omrollen. En ik geloof dat z'n balletje goede diensten heeft bewezen bij het leren kruipen.
Die van mij moest torens bouwen, boeken voorlezen en een paar wiskunde sommen maken. Nee hoor, ik weet het niet meer, maar meestal doet ze redelijk wat ze willen, ik zou me er niet druk om maken.
Hier op cb met 9 maanden moest ze een blokje kunnen oppakken. Met 11 maanden propjes oppakken en 14 maanden blokjes in en uit een bakje doen..
Nou ik zie het wel dinsdag! Ik maak me er verder ook niet echt druk om hoor, volgens mij gaat het allemaal prima. Was alleen wel benieuwd omdat het mij zo verbaasde dat ze dat al zou moeten kunnen nu (blokjes in een bakje stoppen) maar zo te lezen is dat vrij uitzonderlijk als ze dat al vragen. Gelukkig kan ik een hele lijst opnoemen van wat ze wel kan
Bij 9 maanden heeft de KA de pincetgreep getest en bij 12.5 maanden niks, ze vroeg alleen of hij zich al optrok en vond het leuk om te horen dat ons zoontje al liep maar hoefde het niet te zien. Behoorlijk relaxed dus.
Nou we zijn geslaagd voor de test hoor. Het bakje met blokje kwam idd al tevoorschijn voordat we goed en wel zaten, maar dat gerammel vond ze meteen interessant. Kwamen twee blokjes uit die werden voor haar neergelegd. De arts/vp (geen idee wat het was eigenlijk) vertelde wel meteen dat het de bedoeling was dat ze in beide handjes 1 blokje ging pakken. Maar 'laat haar maar rustig even wennen'. Tja, kat uit de boom kijkertje. Eerst naar de blokjes, toen naar de mevrouw, toen naar mij... maar later deed ze het keurig, ze heeft ze ook even uitgebreid geproefd en daarna op de grond gemikt. Net als de blokjes die ze daarna kreeg en de ringen+standaard Verder moest ze zitten. Nou kan ze dat zo'n beetje net wel net niet. Ze bleef ook nog een beetje te krom zitten volgens de mevrouw, maar daar deed ze verder niet moeilijk over, ze moest gewoon nog een beetje sterker in de spieren worden. Verder rattelde ze maar door over vanalles en nog wat, heb er wel een half uur gezeten ofzo! En over koekjes en beleg enzo deed ze ook helemaal niet moeilijk. Tja zei ze, het zijn eigenlijk gewone mensen he?!
Oh oh, dat wordt nog leuk dan. Wij hebben geen 9 maanden bezoek gehad, maar bij 7 en volgende week bij 11 maanden. En die van mij kruipt of tijgert zelfs nu nog geen centimeter... Zelf gaan zitten? Nope. Optrekken? Echt niet! Benieuwd wat ze daar over te zeggen hebben dan. Hier overigens tot nu toe nooit problemen gehad met het CB. Begin me inmiddels zelf wel een beetje zorgen te maken wat betreft zijn gebrek aan kruipen enzo, hoop dat ze me gerust kunnen stellen.
Volgens de mevrouw van het cb vanmorgen, gaan kinderen vaak eerder staan dan echt vooruit kruipen. Had iets te maken met dat de strekspieren eerder ontwikkeld zijn dan de buigspieren ofzo. Daarnaast is kruipen natuurlijk een alternerende beweging (om en om) net als traplopen en dus veel moeilijker. Achteruit 'kruipen''en tijgeren doen ze meestal wel eerder, maar volgens haar hoefden ze pas met 12 maanden echt te kunnen kruipen.
Je eigen niet zo druk om maken hoor, Julia kroop pas met 14 maanden, en loopt net ruim 2 weken los (19 maanden precies was ze)... Ze was gewoon heel onzeker, ze liep dan wel, Maar je moest handje geven, Handje handje riep ze dan ook echt.. eerste kerstdag besloot ze ook pas los te staan.. Voordeel dat ze zo laat loopt is dan weer wel dat ze wat ze doet ook meteen heel goed doet, Julia had dus ook geen eerste losse stapjes maar ging meteen het hele huis door, en een dag later 2 uur lang buiten gelopen.. Niemand geloofde dat ze pas een dag liep. Daarintegen is ze met andere dingen en kletsen weer heel bijdehand.
Ik vind die blokjes altijd zo vies. Kan me niet voorstellen dat ze die na een bezoekje wassen. Heb dan altijd zo'n beeld van die tientallen kinderen die eraan kauwen en dan weer in een stoffig hoekje gooien Ik heb ze vorige keer aan de kant gelegd, gelukkig hoeft mijn dochter op motorisch gebied niks te laten zien, ze is nogal snel op dat vlak. Denken jullie wel eens zo of heb ik een lichte vorm van smetvrees :