Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest, en is keizersnede nummer 3 doorgesproken. We weten de datum ook al Ik heb natuurlijk al 2 keizersnede's gehad. 1 met spoed bij 32w3d en 1 gepland met 38w6d. Toch ben ik nu wel behoorlijk angstig, en kan niet goed plaatsen waarom ? Er is me op het hart gedrukt dat ik bij weeën direct contact moet opnemen met de verloskamers. Ik denk dat mijn angst hieruit voort komt. Bij de eerste had ik blijkbaar weeën op 28w6d die ik totaal niet heb opgemerkt, wel een vreemd gevoel maar niet het idee dat de bevalling was begonnen. Gelukkig hebben ze het dus nog optijd kunnen remmen, wel had ik ook een hoge vlies scheur. Ik heb gelukkig geen last van harde buiken, ik vroeg me af of de bevalling hier mee begint ? Ik hoop natuurlijk met heel mijn hart dat ons mannetje nog een aantal weken blijft zitten, maar ben zo bang dat ik " iets " te laat opmerk en dat dan weer een gevaar is voor het litteken. De laatste dagen heb ik wel regelmatig bij hoesten,niesen ect een redelijk vochtige onderbroek...en soms voel ik wat lopen als ik gewoon op de bank zit. Het lijkt hele waterige afscheiding.....ik vraag me nu af of het toch niet een beetje vruchtwater kan zijn...maar hoe vang je dit dan weer op...als ik op mijn vuist blaas ben ik eigenlijk wel " droog " Jullie hebben vast wel door dat de zenuwen hier hoog oplopen
Tja, lastig he... Maar begrijp ik uit jouw verhaal goed dat jij een verhoogde kans hebt op het scheuren van het litteken? Ik snap je angst wel hoor, maar wat zou je er tegen kunnen doen...?
Ook ik krijg mijn 3e ks en gisteren ook de datum besproken,spannend hé? Als ik weeën krijg voor de datum moet ik ook gelijk verloskamers bellen. Ik zou je als advies kunnen geven de verloskamers te bellen als je t niet vertrouwd,ala het goes is.staat in je dossier dat je weeën niet goed opmerkt dus dat je altijd kan komen om te laten controleren,heb je dit besproken met je gyn? Succes meis en geniet nog wel de laatste weken
Hier ook hetzelfde verhaal , eerste was spoed , tweede ks gepland en nu ook weer gepland op 39 weken . Ben ook zo nerveus , bang dat de weeën eerder beginnen of dat idd litteken scheurt of dat de ruggeprik niet lukt weet ik veel waar ik allemaal over pieker . Weet alleen dat het lastig is en dat het zeven lange weken worden Bespreek je angsten met de gynaecoloog , ik denk dat dat al wat scheelt en liever 1 keer te veel richting ziekenhuis dan 1 x te weinig
Ben blij dat ik ook niet de enige ben met die gedachten,heb laatste dagen veel last van me litteken... Hopelijk niks aan de hand en blijft de kleine meid nog 8 weken zitten.
Hier 3 keizersnedes gehad en de derde was de beste van de drie haha. Het lijkt mij niet dat een litteken zo snel scheurt zonder dat je er erg in hebt, dus probeer je daar niet te druk om te maken (makkelijk gezegd natuurlijk).
Duurt nog even toch, nog geen tijd voor onze afspraak Wel spannend hoor, Hoop dat kleintje nog lekker blijft zitten. Hier tot aan de bevalling in het zh blijven helaas.
De kans dat je litteken scheurt is minimaal. Maar voor het ziekenhuis reden genoeg om het risico niet te lopen. Het litteken heeft namelijk kans te scheuren tijdens weeën, omdat er dan druk op het litteken komt. En dat gebeurt echt niet bij harde buiken De kans (1-3%) is bij weeën, en die herken je wel. Het "grootste" gevaar zijn de persweeen, dan komt er nog meer druk op. Er is een kans, hetzij heel klein, en dat risico neemt een arts gewoonweg niet. Waterige afscheiding is heel normaal tijdens je zwangerschap. Ik heb het nu ook voor de 3de keer. Loop dan een aantal weken weer met een inlegkruisje rond. Je kan dit dus eigenlijk heel gewoon opvangen in een inlegkruisje. De gyn of vk kan aan de geur en/of kleur zien of het vruchtwater is. En die vochtige onderbroek, kan te maken hebben met je bekkenbodemspieren die slap zijn geworden. Al met al snap ik je angsten hoor! Ik krijg straks ook mijn derde keizersnee. Maar door een traumatische eerste bevalling, zat ik bij de 2de keer met precies dezelfde vragen waar ik toen heel helder antwoord op heb gekregen. Vertrouw je het niet, gewoon bellen! En verder...genieten van de laatste weken!