Beste verloskundige, Een paar weken geleden heb ik hier een vraag neer gezet betreft het opnieuw gaan vloeien na 6 weken na de bevalling. Ik had toen advies aan jullie gevraagd hoelang ik dit kon aankijken. ( advies was tot 2 weken) Na ander halve week ben ik toch naar de huisarts gestapt met het probleem van blijven vloeien. De huisarts heeft toen een verwijzing uitgeschreven voor een inwendige echo op verdenking van achter gebleven placenta resten. Dus het ziekenhuis gebeld echter kan ik pas 7 augustus terecht. Dus op nieuw de volgende dag de huisarts gebeld en die gaf aan dat ik toch op 7 augustus moest wachten maar dat hij mij een hormonenkuur orgametril voor 2 weken zou voorschrijven dat het bloeden zou laten stoppen. En dat er dan na 2 weken er een ontrekkingsbloeding zou gaan plaatsvinden die wat heviger zou zijn dan normaal met de pil. Nu een week verder en het vloeien is nog steeds aanwezig nu wil ik morgen de huisarts weer bellen maar ik ben bang gewoon weer afgescheept te worden met wacht maar tot 7 augustus. Mijn vraag: Hoelang is het nog verantwoord om zo door te lopen met het vloeien. De ene keer is het helder rood en dan weer bruin en soms komen er zelf zwarte en of bruine slierten mee. Ik zit niet te wachten op een ontsteking en ik moet ook zeggen dat mijn weerstand er ook niet beter op word. Alvast bedankt voor het lezen en u advies. Groetjes ladytijger
hoi je hebt nu al een behandeling gekregen. Als je echt een placenta rest zou hebben zou je veel buikpijn hebben en hoge koorts en zou je bloedverlies ook heel naar ruiken. Wrs heeft je baarmoeder gewoon moeite met het opruimen van het laatste beetje. Maak de kuur af en kijk hoe het verder gaat. Die echo is ter geruststelling en voor de zekerheid. Maar als je het echt niet vertrouwt mag je natuurlijk wel je huisarts bellen. Voor je weerstand voldoende rust nemen en goed en gevarieerd eten, neem evt een multivitamine erbij. Mirjam
Beste Mirjam, Dus huisarts heeft toch overleg gehad met de gynaecoloog ivm het bloedverlies en gister mocht ik langs komen. Er is een vaginale echo gemaakt waar op het eerste oog niets afwijkend was. De gyn gaf aan niet alles te kunnen zien met deze vorm van echografie en heeft een afspraak voor een hysteroscopie meegegeven voor 2 augustus omdat ze het bloedverlies niet kon verklaren. Hopelijk vinden ze dan wel de oorzaak. Even goed bedankt voor u antwoord Groetjes ladytijger