Wat moet er in de ziekenhuistas?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doosje77, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja idd dextro, ze zeggen dat je van dat puffen een droge mond krijgt en dan zijn die dextros lekker voor de smaak en voor de extra energie!

Maak trouwens ook even een lijstje uit jullie adviezen :D je kunt het maar vast hebben

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    allemaal handige tips van iedereen. Ik zal nog heel even die Franse slag geven.

Eten mag je tijdens de bevalling en geloof tot 4 uur erna niet. Dus dat kan later nog gebracht worden. Je mag alleen die waterspuitbussen hier gebruiken. In Frankrijk is het normaal dat je minstens 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Dit voor je herstel maar ook omdat ze hier geen kraamhulp hebben.
    Neem daarom grote maandverbanden mee. Die krijg je niet van het ziekenhuis. Voor de rest zijn de benodigdheden hetzelfde als in NEderelnad. Hoop at ik wer wat handige aanvullingen heb kunnen geven

3. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi
    misschien nog een tip neem een tut mee voor de kleine.
    toen we bevallen waren bleef de kleine maar hilen en het bleek dat ze een enorme zuig behoefte had zelfs na de fles, dus hebben we gekeken of ze aan mijn pink wou zuigen en dat wou ze wel maar ja om heel de nacht met een pink in haar mond te liggen is ook niet leuk dus gelukkig hadden we een tut bij waar van de gretig gebruik van gemaakt heeft.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ja indd een speen. Ik was ook blij dat ik die op het laatst er nog in gegooid had! Hier ook een mega zuigbehoefte van die kleine. Verder had ik nog 2 schone t-shirtjes mee voor manlief. Hij zweet nogal gauw. Niet echt lekker als jij ligt te bevallen.
    Een paar slippers voor het doucen erna. Paar extra sokken voor tijdens de bevalling tegen koude voeten ( heel vervelend bevallen met koude voeten) Je zwangerschapspapieren. Laders voor telefoon/ filmcamera.
    Grote onderbroeken voor dat ellendige kraamverband. Een lekker zittende broek voor als je weer naar huis mag (ik had mn joggingbroek mee) Misschien wat tijdschriften (puzzelboekje) voor als je zin hebt om te lezen. En misschien wat te lezen voor je man tijdens het wachten.

Ik dacht ook dat ik mn tas niet nodig had, maar moest het laatste stukje ook in het ziekenhuis doen, dus was blij dat ik mn tas zo kon pakken en mee kon nemen! Hahah is zo lastig om tussen de weeen door tegen manlief te moeten zeggen wat erin moet! Succes! xx sas

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb nog;

- dagcreme om er een beetje vitaal uit te zien nadien
    - antiklitspray voor je haar, kwam er niet doorheen de vorige keer
    - kammetje voor de beeb. Mijn dochter ging toen in bad en het zkh had geen kammetje om de viezigheid uit het haar te kammen.

En vergeet je labello niet! Dat is echt zo'n beetje het belangrijkste...

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik had een klein toilettasje bij me met allemaal miniatuur verpakkingen; deo, douche lotion, shampoo, dagcreme, tandenborstel, mini tandpasta etc. Vond het wel dat ik het bij me had en van te voren in mn koffer vond ik niet handig (want; elke dag er weer uitvissen).

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik kan alleen JPEG's plaatsen hier :x
    Ik heb een document gemaakt van de bevaltas, met al jullie tips. De allerlaatsten zitten er volgens mij nog niet bij, maar er is ruimte om zelf wat bij te schrijven.

Hij moet dus helaas in 2 JPEG's geplaatst worden hier. Als je een PDF-je ervan wilt hebben, mail me dan (via een pb) je eigen mailadres, dan stuur ik 'm toe. :)

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Deel 2.

9. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik had verder flesje dextro energie... heb ik heerlijk opgedronken

en een elektrische minidekene... heerlijk tijdens de weeën in de rug

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mag ik een tip geven dames...

over dat parkeergeld...

ik had doodleuk 6,- meegenomen,

auto stond op betaalde parkeerplaats van het ziekenhuis... maar mijn bevalling heeft bijna 2 dagen geduurd.... dus houd daar rekening mee... ze gingen zowaar nog moeilijk doen ook..

gr Jose

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hier in het ziekenhuis kost alleen de eerste halve dag je geld en daarna niet meer. Dus maximaal 4 euro geloof ik. Wel zo netjes.

Doosje77, bedankt voor de lijst. Echt handig.

Hansje123, niet eten na de bevalling? Ik had echt reuze honger ( de hele dag niet gegeten) en ik heb direct heerlijk gegeten. Heel veel beschuit met muisjes. :D

12. misa

misa Niet meer actief

Oohw goede tips! Ik heb mijn lijstje aangevuld. Dit is het tot nu toe:

Ziekenhuistas

Mama:
    2 nachthemden

1 bevalingsshirt
    6 onderbroeken
    1 a 2 BH’s
    1 setje kleding
    2 paar sokken

pantoffels
    slippers
    badjas
    toilettas
    lenzenbakje
    bril
    handspiegeltje?
    dextro
    lippenbalsem

Baby:
    2 setjes babykleding
    2 rompertjes
    1 mutsje

sokjes
    luiers?
    wikkeldoek
    maxi cosi

voetenzak en/of deken
    speen

Overig:
    paspoort
    verzekeringsbewijs ziektekosten
    menzis pas
    ponskaartje ziekenhuis
    mobiele telefoon
    telefoonlader
    fototoestel
    filmcamera
    telefoonlijst
    deze lijst (ziekehuistas)
    I-pod
    boek
    plastic tas (voor vuile was)

13. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Meiden, nog een vraag, welke maat babykleding? 50 en 56?

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Graag gedaan Bosi!
    Omdat je zoveel kleertjes krijgt van familie e.d. en omdat het kindje waarschijnlijk heel snel uit de kleinste maat groei, heb ik maar iets van 3 rompertjes in die maat (waarvan ik er eentje meeneem in de tas). Van een maat groter heb ik al wat meer kleertjes. De rest koop ik pas als ie er is.

15. misa

misa Niet meer actief

In principe maat 50/56. Maar als je een groter kind blijkt te hebben, past dat misschien al (bijna) niet meer. Dus ik zou ook wat in maat 62 halen. Heb je toch uiteindelijk ook nodig, waarschijnlijk vrij snel!Dus alvast wat thuis en in de tas hebben is niet erg!

Deel Deze Pagina