Wat moet er in het vluchtkoffertje voor ziekenhuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zeepje3, 5 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    T-shirt en deo voor mijn man er ook in gedaan!

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Dropjes/antaflu snoepjes. Ik had een spoedkeizersnee en de volgende dag een kriebelhoest, nou geloof me dat je dat niet wil na een keizersnee. Was zo blij dat mijn man die snoepjes mee had genomen.

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Haha

4. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Buiten kleertjes en omslagdoek voor de baby had ik vorige keer ook een jasje voor de baby mee. Die zag ik hier nog niet voorbijkomen, maar misschien is dat ook afhankelijk van welke maand (hoe warm het buiten is) je bevalt...

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb van de week tepelcreme van Medela in mn koffer gegooid. Mijn dochter hapte heel enthousiast aan en had dus flinke kloven (auw auw auw!). Weet niet of je van plan bent bv te gaan geven maar gewoon te kopen bij de kruidvat enzo :)
    oh in dat kader misschien ook een strak sporttopje tegen de stuwing (zie dat je 48 u moet blijven)

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik moest onverwachts 2 dagen blijven en mijn vriend heeft nog een pakje voor de baby moeten halen tussendoor. We hadden er 1 in maat 50 en 1 in maat 56... bleek 44 te hebben en het enige wat hij enigszins paste spuugde hij na een paar uurtjes al onder.
    Dus twee pakjes van elke maat is geen overbodige luxe.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Die bidon zul je moeten navragen, dat is per ziekenhuis verschillend. Vraag gewoon de folder "bevallen in het ziekenhuis" aan de verpleegkundige en dan worden je meeste ziekenhuis specifieke vragen beantwoord. Daar staan bijvoorbeeld ook de bezoektijden en parkeermogelijkheden in.

Verder zou ik voldoende babykleding meenemen. Per 24 uur 3 setjes, want pasgeboren baby's zijn vaak misselijk en willen nog weleens spugen. Meestal heb je aan 2 setjes per 24 uur genoeg, maar je wilt niet mis grijpen. Dus 3 in maat 50 en 6 in maat 56 (een baby met maat 50 komt wel thuis in maat 56).

En als je betaald moet parkeren bij het ziekenhuis, dan is het het uitzoeken waard of een meer-dagenkaart niet voordeliger is.

Deel Deze Pagina