Zo misselijk!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaatje, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben wel zo misselijk de hele dag door, niet dat ik moet spugen hoor, maar ik heb gewoon de hele geen trek in eten.
    Ik moet mij er gewoon toe zetten.
    Vandaag zat ik op mijn werk de hele tijd te gapen, dit heb ik altijd als ik erg misselijk ben. Mijn collega's weten nog niet dat ik zwanger ben en die dachten dat ik slaap te kort had. Ze moesten eens weten. Morgen moet ik een hele dag werken, zie er nu al tegen op!!!!!

    Heeft er misschien iemand een tip, zodat ik de misselijkheid wat beter kan verdagen, ze zijn zeer welkom op het moment!!
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi kaatje

    Wat vervelend dat je zo missleijk bent .
    ik heb alleen geen tip voor je .
    sorry

    sterkte
    groetjes yvonne
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Oh ja dat heb ik ook meid, ik heb pilletjes gekregen van de huisarts en nu gaat het veel beter. Alle andere dingen hielpen niet bij mij.
     
  4. Volgens mijn man moet ik naar de huisarts gaan, maar ik wil niet klagen, maar als er pilletjes voor zijn die helpen!!!!
    Dan ga ik gauw een afspraak maken. Vandaag op mijn werk werd ik telkens afgeleid door die misselijkheid, kon me gewoonweg niet consentreren op mijn werk vanwege de misselijkheid.
    Bedankt voor de tip!!!
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Graag gedaan. Op een gegeven moment word je knettergek van die misselijkheid. Maar je hoeft dus niet over te geven?
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ben de hele dag met vlagen misselijk. Zo gauw ik merk dat ik trek krijg, neem ik een crackertje of een stuk fruit. Dat helpt bij mij echt onwijs goed. Niet te veel in 1 keer eten en zorgen dat je op tijd bent. Bij mij is de trek dus het voorteken van de misselijkheid.
    Heel veel succes ermee.
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat heb ik ook inderdaad. Zolang ik zorg dat ik niet echt erge trek krijg gaat het goed. Als ik dan te lang wacht met eten word ik misselijk. En gewoon eten waar je zin in hebt, als je iets niet meer hoeft lekker laten staan, anders wordt het alleen maar erger!
     
  8. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb het ook zo erg en bij mij helpt Regla PH ook heel goed. dat is zeg maar een soort rennie. Ik heb niet echt last van zuur maar wel misselijk en het helpt bij mij heel goed. Je kunt ze halen bij de apotheek.
    Ik ben nu 1 maal bij de verloskundige geweest en zij vertelde dat je ook bij de huisarts mag vragen om Emesefene dat helpt tegen misselijkheid maar krijg je alleen van je huisarts.

    suc6!
     
  9. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Kleine beetjes eten, gedurende de hele dag en 's morgens voor het opstaan iets lichts eten (cracker oid). Gewoon naast je bed leggen of door je mannetje laten maken!

    Cola helpt ook maar mag je niet teveel!
     
  10. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ik heb van de dokter EMESAFENE tabletjes voorgeschreven gekregen...is tegen misselijkheid en onderdrukken de braakneigingen etc.... je hebt er ook zetpillen van geloof ik...
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik heb de zetpillen variatie sinds dinsdag, maar helaas, ook dit keer geen effect. Ik spuug gewoon alles eruit. Heb ook constant kokhalsneigingen door de geuren die van eten en drinken afkomen.... helaas ben ik ervaringsdeskundige. Ik hoop dus niet dat het zo erg wordt dat ik weer naar het ziekenhuis moet wegens uitdroging (was bij kind nummer 2 het geval).

    Als iemand andere dingen weet, graag! Oja, er bestaan ook Primparon-pillen. Weet niet zeker of je het zo goed schrijft. Is net als emesafene en ook alleen op recept te krijgen.
     
  12. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Emasafene helpt bij mij goed.
     
  13. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Die werkte bij mij ook heel goed.
    Je hebt er inderdaad ook zetpillen van, maar ik had
    ook eens van een vriendin van mij gehoord dat die bij
    haar ook niet werkte. De pillen die je gewoon in kon nemen
    werkte wel..
     
  14. Ben net bij de huisarts geweest en ik krijg inderdaad die pillen EMESAFENE, hopelijk raak ik er dan helemaal vanaf. Het is soms gewoon om gek van te worden!!!
    Ik spuug nog niet, maar ben de hele dag kotsmisselijk. Kan ook geen vlees meer bakken, want dan ga ik echt over mijn nek!

    Moet straks met mijn man zijn werk gaan uiteten. Zie er nu al tegenop. Al die etensluchtjes. Kan het echt niet hebben.................... :(
     
  15. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Wat vervelend voor je. Ik hoop dat je je dan wat beter voelt.
     
  16. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    bah kaatje kun je er niet onderuitkomen!

    ik ben zwanger van de eerste en weet niet wat mij overkomt ben nog nooit van mijn leven ZO misselijk geweest, ik moet heel af en toe kotsen, maar ben verder de hele dag zo misselijk dat ik niets kan eten.

    bel maandag gelijk naar de dok, dacht dat erniets voor was voor die misselijkheid,.

    Voor het weeken dan maar even regla ph halen???
     
  17. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    wat een vervelend kwaaltje is dat toch,

    ik ben ook de hele dag beroerd, en kan de hele dag wel slapen zo vresselijk moe :oops:
     
  18. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    hee Senna, Regla PH is voor brandend maagzuur hoor, werkt niet tegen misselijkheid helaas....

    Ook voor brandend maagzuur: maalox

    Blergh..... emasefene werkt nog steeds niet bij mij. Morgen maar om primparon vragen...

    Hebben jullie soms ook niet het idee: was ik er maar nooit aan begonnen? Zwanger worden bedoel ik.

    Ben je echt nog uit eten geweest Kaatje? Ik kan niet eens meer werken van de misselijkheid, laat staan eten met anderen! In een paar dagen tijd 4 kg afgevallen helaas.
     
  19. angelique 4

    angelique 4 Nieuw lid

    28 sep 2005
    4
    0
    0
    verkoopster
    middenmeer
    hallo allemaal
    ik herken dit ook allemaal ik ben ook erg misselijk en spuug veel :oops:
    en ben ook nogsteets erg moe .ik had dit bij mijn vorgen zwangerschap ook
    en dat heeft tot het end geduurt . mijn advies is doe het rustig aan en luister naar je eigen ligaam



    [​IMG]
     
  20. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    gember schijnt ook goed te zijn voor misselijkheid, maar of dat ook geldt voor zwangerschapsmisselijkheid weet ik eigenlijk, je moet het in ieder geval wel lekker vinden.
     

Deel Deze Pagina