Heb ik nou rauwe kip gegeten, ofniet??

Discussion in 'Zwangerschap' started by ch11, Sep 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Dames,

Het zal vast wel niet maar, denk toch.. ik vraag het eventjes.

Gisteravond hadden we een koud/warm buffet van me opa&oma bij een café/restaurant. Waarbij ze ook kippenpootjes reserveerden.

Ik had al een paar hapjes gegeten, het smaakte gewoon lekker mals. Toen ik eens goed keek, leek het me toch wel roze.. IK schrok!!!
    Ik vroeg het aan mijn ouders, en mijn partner.. maar die zeiden allemaal dat het niet zo was. Omdat ze dat natuurlijk ook niet zo mogen reserveren.. Dus ik nam dat voor lief; ik dacht.. jah dat is ook wel zo natuurlijk. Heb er ook maar 1 gehad en ook niet al het vlees eraf gekluift.

Toen we thuis waren gelijk naar bed toe, we waren kapot..
    Ik had al een uurtje geslapen, en werd natuurlijk weer wakker; ik moest weer naar de wc.. plasje plegen!
    Toen ik weer heerlijk rustig in bed lag, werd ik misselijk.. me maag ging tekeer.. en kwam nooit meer een keer in slaap. Ik dacht misschien moet ik wel naar de wc voor de grote boodschap, maar dat was niet zo.. ging weer rustig liggen met een extra kussen onder mijn hoofd zodat ik wat hoger lag. Ben toch weer in slaap gevallen.

Ben nu niet meer misselijk.. heb gewoon kunnen eten vanochtend. Af en toe voel ik nog wel dat ik erg misselijk ben geweest dat het eventjes weer terug komt. Maar zet niet door.
    Heb af en toe wel even een warmte aanval als ik gewoon rustig zit, maar ik ben de hele week al wat verkouden dus zou dan daar wel aan liggen.

Wat denken jullie, kip was die rauw of gewoon gaar..??
    Ik ben altijd al als de dood voor rauw vlees geweest, dus ik kan ook overdrijven. Maar hun zeiden allemaal dat het gaar was.. dusjah haha! Maak mezelf gewoon in de war denk ik.. ;)

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    kippenpootjes zijn altijd gaar
    want kip mag je nooit rauw eten.... en word dus nooit rauw in een restaurant geserveerd
    wel koud... ze bakken en braden ze tevoren en word soms koud geserveerd omdat mensen dat lekker vinden

dus geen paniek

3. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    kippenpootjes zijn meestal iets roze van binnen. Niet helemaal spierwit iig.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De kleur kan ook van de marinade zijn.

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Tegen het bot aan is het vaak een beetje roze/rood en dat betekend niet dat het rauw is hoor kip is een beetje glazig als het niet gaar is.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant

Hoezo niet? In een restaurant maken ze ook fouten? Ze kunnen toch best een kipje serveren die nog niet gaar genoeg is..

Maar je ziet duidelijk als het nog niet gaat is dus dan zal het wel gewoon gaar geweest zijn hoor, anders had de rest het ook wel gezien ;)

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Zo te lezen was je kip niet rauw. Ik denk dan ook niet dat de misselijkheid en opvliegers iets met de kip te maken heeft, dat klinkt als iets hormonaals.

En mocht je wel ziek worden van eten, dan kan dat nog geen kwaad voor je kindje. Ik heb met 32 weken een voedselvergiftiging gehad. Ik spuugde de longen uit mijn lijf, zwaar aan de diarree. Heb de gyn gebeld, waar we onder behandeling waren. En het kon geen kwaad. Alleen voor mezelf, omdat ik geen eten en drinken binnenhield. Dus dat moest binnen 1-2 dagen wel over zijn, maar verder was het niet verontrustend.

Dus je niet teveel zorgen maken, komt goed!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Gare kip kan idd prima roze zijn, vooral bij kippepootjes is dat vaak zo rond het bot, dus grote kans dat ze gewoon gaar waren hoor! Rauwe kip is echt glimmend, licht roze en heeft ook een beetje een slijmerige structuur, dat merk je vrij snel. (Ooit eens op een bbq rauwe kip geserveerd gekregen :p Meteen toen ik een hap nam, voelde het gewoon niet als gare kip en dus heb ik het niet door geslikt.)

Share This Page