cadeautje doop petekindje

Discussie in 'De lounge' gestart door NicS, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NicS

NicS Niet meer actief

Hallo meiden,

Zoals de titel al doet vermoeden, zijn wij op zoek naar een cadeautje voor de doop van ons petekindje, een meisje van nu 7 maanden.

Haar ouders hadden als voorstel kleertjes of speelgoed met muziek er in gedaan, maar wij zijn eigelijk op zoek naar iets dat niet tijdelijk is (want dat zijn kleertjes en speelgoed natuurlijk), maar we weten eigenlijk nog niet precies wat.

Tips zijn van harte welkom, alvast bedankt!

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier werd pas het zoontje gedoopt van vrienden van ons en die hebben we een mooi boekje met zijn eerste gebeden gegeven.

Misschien zoiets? Zijn eerste bijbel? (heeft hij nu nog niet iets aan maar over een paar jaar wel)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Daar denk ik ook aan. Denk dat dat het meest gebruikelijke cadeau is in deze situatie. Of een leuk boekje over bijvoorbeeld Jona of een ander bijbelverhaal met leuke kleurrijke plaatjes.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben voor ons petekindje een zilveren tandendoosje gekocht en daar haar naam in laten graveren.. Daarbij hadden we ook nog een loopauto zodat ze ook iets van speelgoed kreeg..

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Wij hebben ons petekindje een fotolijstje gegeven, met haar naam erin gegraveerd.

6. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    wij hebben een bestek setje gegeven met de naam erin. en een ketting met kruisje.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier hebben we toen een besteksetje met naam erin gevraagd en gekregen en een armbandje met naam erin.

8. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Nienke kreeg bij de doop een bedelarmbandje van zilver, bijbelverhaaltjes met puzzeltje, eerste bijbel, zilveren spaarpot met geld.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Een armbandje met naam is ook erg leuk.

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Verzilverde spaarpot met daarin de naam en doopdatum gegraveerd.
    Kinderbijbel.
    Gebedenboek

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ik weet niet voor welk geloof ze gedoopt word maar ik kreeg van mijn peetouders een mariabeeldje, dit beeldje staat hier nu nog steeds op het dressoir.

12. NicS

NicS Niet meer actief

Aaaagh.... bedankt voor alle ideeen!!
    Weer flink wat inspiratie opgedaan....!!
    Vind het fotolijstje met de naam erg leuk, spaarpot, armband en tandendoosje ook...!
    En vind de opties die met geloof te maken hebben ook erg mooi, maar dat vindt mijn man niets (die is peetoom), dus die worden het helaas niet!

Nu het volgende dillemma.... welke moeten we kiezen?:D
    Maar daar komen we wel uit!

Nog meer ideeen zijn altijd welkom....!

Deel Deze Pagina