Ziektewet en ww loopt bijna af.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cindy31, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo,

Ik heb een vraag.
    Ik zit sinds deze week in de ziekte wet met een nekhernia.
    Nu loopt eind Januari mijn ww af.
    Loopt de ww nu door nu ik ziek ben, of gaat dit over op ziekte wet, en pas weer ww als ik beter ben?
    En als ik nog ziek zou zijn eind januari blijf ik dan nog in de ziekte wet of houd dat op omdat de ww ten einde loopt?

Mvg,

Cindy

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Cindy31,

Je ontvangt een WW-uitkering en bent ziek gemeld. Je wilt nu weten wat er met je uitkering gaat gebeuren.

· Ben je korter dan 13 weken ziek?

Ben je binnen 13 weken hersteld? Dan kan je jezelf beter melden via UWV.nl of via UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94.

Je hoeft de WW dan niet opnieuw aan te vragen.

Actuele informatie over beter melden vind je hier.

· Ben je langer dan 13 weken ziek?

Na 13 weken ziekte stopt je WW-uitkering. Daarna wordt beoordeeld of je in aanmerking komt voor een Ziektewet-uitkering (ZW).

Stopt je WW-uitkering eerder door de maximale duur en ben je nog ziek?

Je gaat daarna een Ziektewet-uitkering ontvangen vanaf het moment dat je WW-uitkering is stopgezet.
    Als je vervolgens weer beter bent, krijgt je géén WW-uitkering meer.

Heb je de maximale uitkeringsduur van de WW-uitkering nog niet bereikt? Nadat je hersteld bent kun je weer terugvallen op je WW-uitkering. Je dient dan wel de uitkering opnieuw aan te vragen en je inschrijven bij het UWV Werkbedrijf.

Actuele informatie over de overgang van WW-uitkering naar Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina