5w2d zwanger, bruinverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jaq83, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaq83

Jaq83 Lid

31 okt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik weet eigenlijk ook wel dat ik hier niet 'het antwoord' ga krijgen, maarja... ik weet het even niet meer.

Eerst even een introductie: ik heb in augustus 2010 en juni 2013 een miskraam gehad. De eerste keer heb ik heel veel gedoe gehad daarna, omdat ik maandenlang bleef bloeden. Uiteindelijk ben ik anderhalf jaar erna bij de gyn beland wegens doorbraakbloedingen (ik was meer ongesteld dan niet zeg maar...). De eerste keer dat hij een uitstrijkje deed, begon ik meteen vreselijk te bloeden. Dit heeft een maand aangehouden. Het uitstrijkje is ook mislukt: te veel bloed erin. Dus nog een keer en weer veel bloed. Dit hield zo'n 2,5/3 weken aan. Gelukkig was het uitstrijkje wel gelukt.
    De gyn wilde vanwege mijn leeftijd (28) nog geen lis-excisie doen. Hij zei wel dat mijn baarmoederwand heel erg gevoelig was, dus als ik er echt heel veel last van kreeg (bloedingen aldoor), ik weer moest komen. Het is veel minder, maar af en toe heb ik die bloedingen nog wel. Het blijft gevoelig daarbinnen denk ik.

Ik ben op dit moment 5 weken en 2 dagen zwanger. De tests geven ook steeds donkerdere strepen aan, dus mijn HcG stijgt nog. Maar ik verlies al vanaf 3 dagen voor mijn NOD bruine afscheiding.
    Het begon woensdagnacht (NOD was zaterdag) met een bloeding. Ik voelde gewoon een adertje knappen (dat gebeurt wel vaker).

Maar vanaf toen heb ik al twee keer een bloeding gehad, met gewoon helder bloed. Niet extreem ofzo, maar wel weer een bloeding. En ik verlies dus continu bruin bloed / bruine afscheiding. Gisteravond werd het wat erger en nu is het ook best wel... Het is niet zo dat ik een maandverbandje nodig heb, maar het is wel met afvegen, plassen en het zit dus in mijn inlegkruisje.

Ik heb wel wat zeurderige pijn in mijn onderbuik, maar geen hevige krampen. Verder kan ik wel eens behoorlijke pijnen hebben, maar dat komt door mijn maag en darmen.
    De symptomen: vermoeidheid, misselijkheid, zere borsten, erg emotioneel, sterke reuk, veel plassen, enz.. die zijn er nog wel gewoon.

Zelf heb ik het idee dat het wel wat vroeg is om een vk te bellen, want het lijkt me dat er niks te zien of horen is. Maar misschien, met een inwendige echo...
    Ik voel me zo onzeker en rot...

Wat is jullie advies? Zal ik de vk bellen of het gewoon nog even afwachten?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag alvast!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik zou zeker wel een verloskundige bellen. Ik kan je inderdaad geen zekerheid geven aangezien je bloed kan verliezen zonder dat het een miskraam hoeft te zijn. Zeker met verhaal dat je verteld dat je gevoelig bent voor bloedingen. Bel de praktijk in jouw buurt even om te overleggen, zeker als je je nog niet aangemeld hebt. Succes!

Groeten Evelien

3. Jaq83

Jaq83 Lid

31 okt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je antwoord, ik ga meteen bellen.

Deel Deze Pagina