Hoi meiden, Even een vraag. Misschien dat iemand van jullie weet wat ik moet doen of het zelf ook wel eens aan de hand heeft gehad. Mijn zoontje heeft totaal nog geen ritme in zijn dag.. Hij is altijd wel een hongerlapje geweest.. Gaven eerst altijd 5 x 180 cc.. En dan moesten we hem voor de laatste fles om 21.00 ongeveer wakker maken.. Tot op een gegevende moment hij honger bleef houden en ik van het cb over mocht stappen op 4 x 210 dit ging tot vorige week goed.. Maar hij komt steeds eerder voor de fles.. Is zo lastig.. Als ik hem de laatse fles gegeven heb slaapt hij wel 12 uur door snachts. Ik heb nu 3 keuze's en elke dag is het weer anders Waar zouden jullie voor kiezen?? 1. 4 x 210 geven.. Om de 4 uur. Soms wordt hij al een uur eerder wakker en dan maar rekken door met hem te spelen/lopen/rondje buiten lopen... Krijg dan om 7.00 uur laatste fles en dan slaapt hij tot de volgende morgen half 8. 2. 4 x 210 en als hij wakker wordt gewoon geven als hij huilt. Dus niet rekken. Dat is dan soms om de 3 uur/3.5 uur maar soms ook gewoon om de 4 uur. Dan kom je vaak al uit om 6.00 de laatste fles. Hij slaapt dan ongeveer door tot de volgende morgen 6.00! 3. 5 x 180 geven en dan geven wanneer hij komt.. Meestal is dat dan om de 3 uur een fles.. Dan kom je uit om 21.00 de laatste fles ( ik moet hem dan wakker maken) maar vervolgens wordt hij wel wakker om 6.00 sochtends!! Elke dag doe ik wat anders.. Vind het zo lastig.. Was ook al met fruit proberen begonnen. Maar dat vind hij nog niet echt wat. Ik dacht als hij dan veel eerder komt geef ik hem eerst fruit en vervolgens de fles ( na die 4 uur ) maar dat ging ook niet echt op.. Ik denk wel dat als hij goed fruit ga eten dat hij dan wel weer netjes om de 4 uur zit.. Maar nu dus niet. Welke keuze zouden jullie maken?? En dit hoor niet bij de juiste topic thuis.. Maar af en toe probeer ik wel een wat fruit te geven. Maar ook nog niet echt standaard. Kan dat kwaad of zouden jullie nu al elke dag paar hapjes laten proeven? Of gewoon vanaf 6 maanden?? Bij mijn oudste zoontje gaf ik al bij 4 maanden maar dat ging gewoon gelijk goed. Hier niet en voor mij hoef het nog niet perse al.. Bij een 2e is dat toch anders
wat voor voeding krijgt hij nu? Standaard? Misschien is het wat om Forte te geven, voor hongerige kindjes. Die 210/7 is wel een heel grote plens ineens. Ik zou echt dan voor de 180/6 flessen gaan. Misschien dat je fijne granen in de avond of ochtendfles kan doen? Of rijstebloem, als je wil. Weet je zeker dat het honger is? Geen reflux, of iets anders? Mijn zoontje was/is ook een hongerlapje. Gelukkig is het wat bijgetrokken sinds hij bijvoeding krijgt.
Ik zou zeggen optie 3, maar niet wakker maken om 21 uur. Gewoon kijken ofen wanneer je kind zich meldt. 6 uur in de ochtend is een mooie tijd om op te staan, mensen met een baan buitenshuis moeten dan doorgaans ook hun bed uit.
Vind het heel lief dat je even met me meedenkt! Ik had deze vragen kunnen verwachten, maar al deze vragen hebben we al doorgenomen Tis echt honger hoor! Want als ik hem gewoon de fles geeft dan is hij tevreden.. 210 krijg hij al ruim een maand en het ging tot nu toe goed. Ik denk dat hij toe is aan bijvoeding, maar dat vind hij niet zo lekker. Rijstebloem zit al in de fles. Daarom de vraag.. optie 1 2 3?? @ Dirksmama: Bedankt!! Ik heb hem net nog wakker gemaakt omdat ik vandaag 4 flessen van 180 heb gegeven. Ben benieuwd wat hij doet morgen. Maar meestal is het gewoon dan 6.00 wakker. Dus verschil maak niks uit dan. Ik vind het ook niet erg om dan op te staan. Lekker een lange dag gewoon optijd mn bed in! En mn man moet er dan ook altijd uit voor zn werk!
Ik weet niet hoeveel rijstebloem je in de fles doet, maar wij deden bij ons zoontje altijd 210/7 en 4 en een halve schep rijstebloem ( afgestreken schepjes van een flesvoeding lepeltje). Dan een goede papspeen erop en drinken maar Overigens krijgt onze meid rond 7 uur half 8 smorgens haar fles ( moeten we haar wakker maken) maar leg haar dan gewoon weer terug en tukt ze vaak nog ff 2 uurtjes verder, en dan wordt vaak ook der broer wakker. 210/7 zijn grote plonzen voor een baby, wij gaven het ook wel bij ons zoontje omdat hij ook erg hongerig was ondanks forte voeding. Maar het advies is vaak om het niet te doen. MAar ik zou voor optie 3 gaan. En voeg dan aan de fles van 21.00 flink wat rijstebloem en slapen maar
4 x 180/6 is al een hele lading melk hoor, en voor veel kinderen ook wel genoeg. Je kuntrustig de ene dag vier en de andere dag vijf flessen geven. Zelf eet je ook niet elke dag evenveel.
Ik zou dan voor optie 3 gaan. Maar dan de laatste fles tussen 22.00 uur en 23.00 uur geven. Ik zat ook wel te worstelen met het aantal flessen, maar het is niet erg als hij de ene dag een fles meer krijgt, en de andere dag op de 'normale' hoeveelheid zit. Ze groeien als een tierelier en dat kost energie = eten.
Ja maar als ik de laatse fles geef zolaat dan haal ik m uit zn diepe slaap. Als ik om 19.00 de laatste fles geef dan kom hij om half 8.. Nou goed we kabbelen denk ik zo elke dag voort totdat hij 2 jaar is. Ideaale leeftijd
Nou dan geef je toch gewoon om 19 uur die laatste fles? Lijkt me niet moeilijk. En echt,als ie met vier keer 180/6 honger zou krijgen dan hoor je het wel hoor! Ook gezellig voor je man: samen ontbijten!