Wat moet ik doen? (Medische vraag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 1 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sifra

Sifra Niet meer actief

Even bellen om te overleggen of er wat uitgebreider onderzoek gedaan kan worden, o.a. idd je schildklierfunctie en vit. B12.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nee, jij had verkeerd gelezen. 4000iu is een hoge dosering, ik zei geen 400.. En wat wil ik dan? Dat huisartsen een vitamine tekort serieuzer zouden nemen. En een hoge doserering werkt toch echt veel sneller dan de voorgeschreven 800iu per dag die ik ook kreeg voorgeschreven. Een aanbevolen dagelijkse onderhoudsdosis ligt al op de 2000iu. Een vitamine D tekort wordt gewoon dik vet onderschat, maar ik snap dat wanneer je eborme pijnklachten die je ervan krijgt niet hebt ervaren, je er mss wat makkelijker over denkt.. En nee, ik ben inderdaad geen dokter, blijf ook netjes onder controle door 1x per jaar mijn D te laten prikken, alleen pas ik wel zelf mijn dosis aan, omdat hij daar star in blijft (zomers 2000iu en in de winter 3000iu)

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.831
    8.486
    113
    Vrouw
    800IE zet idd geen zoden aan de dijk.
    Ik had een waarde van 21 en kreeg 25.000IE in vloeibare vorm.

4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw

Ja sowieso om Calcium. Maar dat staat niet aangekruisd.

5. jupke

jupke Niet meer actief

Ah die ene 0 zag ik niet. Dat maakt nogal een verschil.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook al jaren pijn en vermoeid. Eindelijk vorig jaar mei uitslag. Hypermobiliteitssyndroom.

Vit d en b12 was tevens te laag. Vit d was 33 en b12 was 200. Na 3 maanden 12000 iu per dag ben ik 3 maanden gestopt en daarna weer geprikt. Ook b12 actieve vorm geslikt (adenosylcobalamine) Vit d was toen 113 en b12 was 525.

Inmiddels artrose in rechterpols. HMS gaat niet over en heb goede en slechte dagen.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dan kruis je zelf toch wat extra dingen aan? Niet te gek maken natuurlijk. Ik heb dat ooit ook 1 keer gedaan.. :oops:

8. jupke

jupke Niet meer actief

Snap dat je dat zegt. Maar zoiets maakt vaak wel dat een arts je straks helemaal niet meer serieus neemt.

Die onthoudt prima wat hij/zij aangekruist heeft.

Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk.
    Patiënten begrijpen vaak niet waarom een arts iets op een bepaalde manier doet.
    Zeg natuurlijk niet dat dat bij jou ook zo is.

Zou gewoon even bellen om dit te overleggen. Daar kom je vaak veel verder mee.

9. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik heb inderdaad zelf calcium aangekruisd. Maakt me ook niets uit hoor wat hij vind. Hij neemt mij nooit serieus! Binnenkort gaat hij ook weg en wordt overgenomen door iemand anders

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.831
    8.486
    113
    Vrouw
    Goed dat je het zelf hebt gedaan. Je hebt de vraag gesteld en hij heeft niet gedaan wat je vroeg zonder duidelijk te onderbouwen waarom niet dus dan is het pech.
    Je moet zelf je zorgkosten betalen, niet hij..

B12 heb je niet aangekruist?

11. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw

Jeetje.:(
    Hoe zijn ze daar achtergekomen ?
    Ik heb zelf nu 12 jaar CVS en ze hebben dus nooit kunnen vinden waar mijn vermoeidheid vandaan komt..

Sterkte er mee!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Door testen. Mijn gewrichten kunnen allemaal enorm overstrekken . Dit icm klachten blijkt hms te zijn.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Doe ik ook altikd. Ik kruis van alles aan wat ik wil weten. Tis mijn bloed en mijn geld.

Narcisje vindt dit leuk.
  14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier een arts die vitamine tekort heel serieus neemt en niet zuinig is met kruisjes. Beter te veel dan te weinig zegt ze altijd. Blij mee!:thumup:

Ik zou B12 idd ook nog even aankruisen ts.

15. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Nee helaas geen vit b12 aangekruisd! Heb vanmorgen al geprikt. Denk maandag pas uitslag

Dat is beter jessy! Mijne echt totaal niet!

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    #36 MadeInUSA, 3 jan 2018
    Laatst bewerkt: 3 jan 2018
    Pardon? Het is jouw bloed, maar het geld van ons allemaal! En nog veel meer van ons geld als de arts vervolgens tijd kwijt is aan jou uitleggen waarom dat net rode getalletje helemaal niet relevant is. En heb jij eigenlijk enig idee wat die testen kosten?

Ik vind dit echt vrij bizar eigenlijk, als je het werk van de arts zo doorkruist. En een vorm van fraude. Als mijn naam op de aanvraag staat, draag ik verantwoordelijkheid voor de rationale en kosteneffectiviteit van de aanvraag. Als jij als patient op mijn aanvraag in het wilde weg gaat aankruisen, zou ik eigenlijk bloedlink zijn. Gelukkig hebben we in het ziekenhuis elektronische aanvragen.

fafa, Marbloempje, Bootcamp babe en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Maar kun je dan ook de uitslagen goed interpreteren? Weet je bijvoorbeeld wat het betekent als je calcium iets te hoog of je Hb iets te laag is? Of heb je daar dan wel weer je dokter voor nodig? Als je mijn advies en oordeel als arts wilt: prima! Daar is soms dan aanvullend onderzoek voor nodig, wat ik dan aanvraag.
    Als mijn oordeel er niet toe doet en je liever alleen een stel kruisjes op een formulier wilt zetten, kun je van mij ook een printje van de uitslagen krijgen met een 'veel plezier er mee'. Maar kom dan niet daarna om uitleg vragen over tests waar ik (waarschijnlijk met een reden) geen indicatie voor zag.

Als je al eens een Vit D tekort hebt gehad heeft het trouwens weinig zin om het opnieuw te prikken, want je hebt al een indicatie voor suppletie. Als je die niet gebruikt zit je deze tijd van het jaar dan hoogstwaarschijnlijk te laag, als je het wel gebruikt zit je goed.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Kan ik ook 10 likes voor 1 post geven?

olleke en MnnW vinden dit leuk.
  19. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Bloeduitslagen kun je makkelijk vinden op internet. Wat het precies inhoud.. 2 jaar geleden stonden bij mij 4 dingen in het rood.. toen ik vroeg wat het inhield zei hij dat het niet belangrijk was. Ik heb meteen mijn hele dossier opgevraagd en de bloeduitslagen en heb zelf opgezocht wat het precies was.

Ik denk dat als je soms een extra kruisje zet echt niet heel verkeerd is..

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Je beseft dat sommige kruisjes honderden euro's kosten?

Deel Deze Pagina