@ vitamine d - iedereen zou dagelijks 10mcg moeten slikken, wij komen veel te weinig buiten. Artrose is geen reuma en ook geen osteoperose. Voor artrose in knieëen, enkels, rug en heupen ga je naar een orthopeed. Rug soms neuroloog. Voor handen en polsen ga je naar de plastische chirurgie die hebben vaak een een aparte hand/pols afdeling. Elleboog hangt van het probleem af. @Mindy26 - ik lees dat jij CVS hebt. Ik weet dat bij CVS de vermoeidheid op nummer 1 staat en pijn op nummer 2. Bij fibromyalgie net andersom. Is daar weleens aan gedacht?
Ik denk het niet. Ik heb 12 jaar al cvs. En gewrichten is de afgelopen 2 jaar er bij gekomen. Het is ook niet alleen dat ze pijn doen. Mijn gewrichten knakken ook erg hard. En mijn vingers staan krom en alles zit zeg maar vast. Kan ze soms bijna niet bewegen.. En mijn huisarts gelooft niet in cvs.. ik heb 2 keer de diagnose gekregen in het Z-H maar als ik het daar over heb dan krijg ik nooit een serieus antwoord.
Nee daar is eigenlijk nog nooit naar gekeken. Laatste keer dat ik volledig weer ben onderzocht is 2 jaar geleden en toen had ik nog niet veel pijn in mijn gewrichten.
Bij ons geen keus, de andere praktijken zaten overvol,mét een wachtlijst.. Wij zijn nu verhuisd naar een andere woonplaats, dus nu ook overgegaan naar een nieuwe praktijk. Hier zitten 4 huisartsen die samen met partime jobs de praktijktijden vullen. Lijkt me dat hier altijd wel een arts tussen zit die vertrouwd voelt. Ben benieuwd, ik ben er nog niet geweest...
Bij fibromyalgie hoef je niet altijd een vermoeidheidssyndroom te hebben. Wat betreft het krom staan van vingers en het gevoel van vastzitten (zelfs het kraken) kan ook komen van ontstoken handpezen.
Dat is makkelijker gezegt dan gedaan.... hier zitten nog 4 andere praktijken. 1 viel al meteen af. Ben ik ooit eens geweest toen ze inviel en daar had ik totaaaaal geen klik mee. En hoorde heel veel slechte verhalen over hun praktijk. Nieuwe praktijk gebeld die zeer goed bekend stond. Nope. Hadden wel plek voor nieuwe patienten maar alleen voor mensen die naar deze plaats verhuisden. Ze stonden sowieso niet achter overstappen. Volgende praktijk: hetzelfde. Zat vol en namen geen overstappers aan. Praktijk daarna had plek maar niet voor overstappers. Was onderling afgesproken. Helaas dat mag dus niet. Heb ze daarop gewezen. Ik heb net zo goed recht op goede zorg en artskeuze. Bleek dus dat er tegenwoordig veel mensen aan huisarts shoppen deed wanneer het ze niet beviel. Nou, ik niet. Zat al 9 jaar bij deze en ben juist helemaal niet iemand die overstapt. Toen pas mocht ik overstappen. Maar het heeft wel een tijd gekost voordat ik dat voor elkaar had....