wat moet ik doen met mijn hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door miss spider, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hebben jullie weleens aan de voeding gedacht????
    wat voor voer voer je?
    mischien te veel,en met geur,kleur en smaak stoffen???
    of te veel eiwitten,kunnen ze ook stront vervelend van worden..

2. Seth

Seth Niet meer actief

(is die woordspeling bewust gebruikt??? vind hem wel leuk...:D)

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    haha nee was niet bewust..

4. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    we voeren de puppy brokken van Hills science plan.

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    @ TS: Ik heb hier zelf ook zo'n Jack Russel draakje liggen, dit bleek dus een speeltjes slopend, in je handen, sokken en voeten bijtend monstertje te zijn die het ook niet zo nauw nam met luisteren. Ik ben hem toen echt heel intensief gaan trainen en ook veel laten uitrazen. Dit heeft uiteindelijk goed geholpen en hij is nu ook superlief en luistert ook redelijk :D. En ik heb hem van heel veel speeltjes voorzien ook om op te kauwen, zodat hij zich niet tegoed kon doen aan onze meubels en handen voeten etc. (tip: de Kong Wubba voor puppies was bij ons echt een succes!)

Want ik heb het misschien verkeerd, maar het gedrag wat jou pup vertoont lijkt mij een beetje op gedrag uit verveling, of het proberen te krijgen van (negatieve) aandacht. Ik bedoel dit niet aanvallend hoor, maar ik weet nu ook uit ervaring dat je een Jack vooral de eerste maanden heel erg bezig moet houden.

6. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh,zie het absoluut niet als een aanval!.kong heeft ze gehad,maar dat vond ze niet wat.ben nu telkens met haar bezig(voordeel dat de kleintjes slapen)oefenen met zitten,net zolang tot het er in zit.heb net ook een heel stuk met dr gelopen hiervoor(uitraas veldje op de boer)en nu ik dit typ gaat ze in de mand liggen.RUST hahaha

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @ Miss spider, hoe heb jij toen die vreugdeplasjes afgeleerd, ik heb hier al menig keer visite moeten waarschuwen ( vaak te laat..) voor zijn dolle gepies..

8. danip

danip Niet meer actief

Uit je eerste berichtje kreeg ik de indruk dat je dus niet zo goed wist hoe je ze dat soort dingen moest leren, vandaar mijn reactie (niet slecht bedoeld trouwens) Maar als je al meerdere pups hebt opgevoed, dan sorry als het lullig overkwam ;) Bedoelde het niet verkeerd, kreeg alleen een verkeerde indruk.

Wat onze hond trouwens altijd erg moe maakt zijn zoekspelletjes. Dat is echt heel erg leuk om te doen, en ze zijn zo maar uitgeschakeld ;) Misschien dat ie op die manier wat rustiger, en minder vervelend wordt. Gewoon lekker afmatten! En anders je vraag eens stellen op het hondenforum, daar zijn heel veel goede (ervarings) gedragskundigen, misschien dat zij kunnen helpen. Heb daar zelf ook veel aan gehad.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Hier zijn we vaak ook al te laat...

Op de hondentraining kregen we mee dat vreugdeplasjes niet af te leren zouden zijn, omdat het teken van onderdanigheid zou zijn en dat moet je juist niet bestraffen.

Ik hoop dat onze hondentrainster zwaar ongelijk heeft, want vind dat gepies (over iemands schoenen soms) echt superirritant!

10. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    de vreugdesplasjes hielden bij mijn vorige hond op door:negeren als ze het doet,en het opruimen als de hond het niet ziet.die tip kreeg ik toen van iemand die veel met honden werkt.en na lang volhouden is het gelukt toen.

heb vandaag veel gewandeld,en veel met dr gespeeld.Nu maar hopen dat ze zo zo moe is dat ze lekker gaat slapen.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Helaas worden honden niet opgevoed geboren, daar zul je veel tijd in moeten steken.

12. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    joh dat weet ik ook wel.....

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De tip die wij kregen m.b.t. het bijten was de hond een alternatief geven waar hij wel in mag bijten. Dit werkte goed. Ik moet wel zeggen dat na het wisselen de bijt behoefte ook helemaal weg was.
    Tegen het janken in de bench werkte het bij ons goed om de pup te negeren. Op het moment dat hij stil was gaven wij hem pas aandacht en dit deden wij consequent. Met als resultaat dat onze hond zo goed als nooit meer jankt.
    Succes ermee.

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    De hond is nog een pup dus je kan niet verwachten dat hij/zij alles nu al 100% goed doet.

Denk dat het idd handig is een cursus te gaan volgen. Misschien dat je nog even verder moet zoeken, want er zijn ook speciale verkorte cursussen in de vakanties (zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie enz) Met onze pup zijn we toen naar een cursus geweest in de zomervakantie. Dit omdat de eerste paar weken het belangrijkst zijn en de pup dan het meest leert.

Helaas heeft onze kleine meid ook genoeg gesloopt in ons oude huis en vooral de meubels waren favoriet ;)

Inmiddels wordt ze bijna 2,5 jaar en doet ze dit allemaal niet meer. Het enige wat ze nog doet is plassen als ze een nieuw mandje of kleedje heeft, maar dat is meer om haar geur af te geven. Huppa mandje in de was en daarna doet ze het niet meer.

Verder luistert ze beter naar mij dan naar mijn vriend (terwijl hij met haar op cursus is geweest :D:D)

Ik hoop dat je dmv de cursus toch meer grip op haar gedrag krijgt. Vooral consequent zijn en belonen voor dingen die goed gaan.

Komt vast goed :):)

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Die is ook nog goed, helemaal vergeten!

Heeft ze altijd al 'gebeten'? Als het pas sinds kort is kan het ook komen omdat ze aan het wisselen is.

Wij hebben Nylabones in huis. Dit zijn botten van kunstof (even googelen) Hierop kunnen ze kluiven totdat ze een ons wegen omdat ze heel lang meegaan.

Deel Deze Pagina