Ik heb jaren opgepast in een gezin met 3 kinderen. Ik zou het nooit gedurft hebben ondanks dat ik erg handig met pc's ben en mijn sporen kan uitwissen. Als het nIet al te lang geleden is kan je ook nOg checken of ze in bepaalde mappen op de pc is geweest. Als je met de rechtermuisknop op de map klikt en naar eigenschappen gaat dan staat er wanneer die map het laatst geopend is. Als je in de tussentijd zelf die map niet geopend hebt of op die oppas dag maar het staat er wel dan weet je genoeg. Ik weet zo even niet of je het ook kunt zijn bij losse foto's. Kan het nu niet checken zit op de iPhone. Ik was in mijn oppas tijd wel enorm nieuwschieig naar foto's van de kinderen uit nieuwschierigheid naar hoe ze als baby waren en hun ontwikkelingen. Na een jaar oppassen heb ik er toen netjes naar gevraagt en toen mocht ik de kinderen hun foto albums bekijken tijdens het oppassen. Dus vanuit mijzelf zal ik er nooit vanuit gaan dat ze niet uit nieuwschierigheid ongevraagd je pc door gaan. Ik zou het nooit doen maar de gedachte was er wel en dan zijn er genoeg meiden die wel beslissen te kijken of zelfs te kopiƫren naar de ex harde schijf want dan kunnen ze thuis op hun gemak kijken. Ik zou dus of pc niet meer laten gebruiken of een gast account waardoor ze je bestanden niet kan zien maar wel kan internetten en op wOrd enzo
zal inderdaad ook een axtra account aanmaken. Maar als ze zo vaag mailtje stuur en je vertrouw het niet zal ik eerder gaan nadenken of ik het wel zo'n goede oppas vind.
Wat raar zeg. En je geeft eerst toe en dan krabbel je terug zegt iemand, maar ze heeft zelf gezegd dat ze haar eigen laptop heeft dus krabbel je naar mijn mening niet terug. Ik zou een extra account maken voor haar als ze er op wil kijken, zo kan ze niet aan jou gegevenes.
Ik vind je geen zeikerd hoor. Het is toch iets wat best wel prive is, een laptop. Ik vind het allang knap van je dat je dat laat doen. Bij mij komt er niemand aan mijn laptop behalve familie, en anders als ik erbij ben. Als ik ook maar een vermoeden had van achterdocht, wat ik nu dus met dit meisje zou hebben, had ik gelijk verhaal gehaald. Maar zou haar iig geen laptop meer geven.....
Ik zou je laptop gewoon opbergen als ze er is. Is toch een overbodige luxe als ze aan het oppassen is vind ik.
Sorry maar ben ik de enige die het vreemd vind dat de oppas haar laptop meeneemt naar haar "werk". Ik bedoel je huurt haar in om op je kind te passen en niet om te internetten neem ik aan. En als je kind slaapt kan ze toch gewoon tv kijken ofzo. Ik zou nooit m'n laptop aan een vreemde geven en vooral omdat je er bedrijfsadministratie op hebt staan.
Ik vind zowieso dat je van prive eigendommen af moet blijven, zeker een laptop waar heel veel persoonlijke dingen in kunnen staan. Ze is aan het opassen dus als ze idd wat wil neemt ze zelf maar een laptop mee of gaat maar wat doen. Mn oma had zo een schoonmaakster, mn oma vroeg zich af waar ze nou zolang blijf...toen ze boven op de logeerkamer aankwam zag ze alle fotoboeken op beed liggen! Had ze dus alle fotoboeken bekeken (zijn er best veel), ja had toch niks te doen en vind dat altijd zo leuk had ze gezegt maar ik vind het niet normaal om in een boekenkast waar allemaal foto albums en mappen is staan te gaan snuffelen!
Ik begrijp wel dat dat meisje (?) iets te doen wilt hebben, en haar laptop dus meeneemt. Ik begrijp niet waarom ze op jouw laptop moet zonodig, waarom ze dit gedaan heeft zonder jouw toestemming de 2e keer, en die harde schijf krijg ik ook vraagtekens bij. Je kunt erachter komen door haar te confronteren (zoals je al gedaan hebt), en aan te geven waarom je je er niet prettig bij voelt. Ik zou nog wel even rechtstreeks aangeven dat je niet meer wilt dat ze erop zit, en vragen naar de harde schijf. Staat een hoop prive op jouw laptop lees ik net, dus zou er wel even achteraan gaan.
Ik snap je gevoel helemaal! En als ze voortaan haar eigen laptop meeneemt zou ik die van jou achter slot en grendel doen! Ik heb ook een keer een oppas gehad die vroeg of ze op onze laptop mocht. (ook compleet met bedrijfsadministratie) Ik heb toen ook 'ja' gezegd omdat ze dat bij mijn zus ook deed (daar paste ze ook op) Later had ik er toch wel spijt van en toen ik de volgende ochtend de laptop opstartte had de oppas de complete geschiedenis gewist, zodat ik niet kon zien waar ze allemaal op gekeken had en ook alle links in mijn webbrowser waren verdwenen. Volgens mij had ze iets te verbergen terwijl ik, ter goeder trouw, gewoon mijn laptop met mijn hele hebben en houden aan haar gaf.... Voelde niet goed, ze heeft daarna ook niet meer opgepast!