Wat moet ik doen? Provera of pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Claudiaaxx, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nee ik spoot altijd savonds. Na de echo gelijk de pregnyl gezet. Ja ik zeg het, het protocol bij ons is heel anders denk dan bij jullie.. kijk ik zou zo redeneren: afgelopen 2 dagen zijn mn follikels zo veel gegroeid dus dan zullen ze nu ongeveer zoveel groeien en zijn er morgen heus niet ineens 3 groter dan 18 of 5 groter dan 15. Of dat helemaal verstandig redeneren is... ik weet het niet, want het is gelukkig nooit zover gekomen.

Belangrijk is bij deze beslissing héél goed naar je onderbuik gevoel te luisteren. JIJ moet er een goed gevoel bij hebben, wat iedereen hier ook zegt. Als jij dat goede gevoel niet hebt, moet je het niet doen. Heb jij een oer gevoel in je buik dat je deze kans wel moet pakken, ja.... dan had ik het wel gedaan.

Maar wees je in ieder geval wel even goed bewust van de risico's van een meerling zwangerschap. Want die kans wordt wel wat groter natuurlijk dan wanneer je gewoon 1 mooi ei hebt zitten.
    Veel succes met je keuze!

2. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Moeilijk hoor! Mijn eitjes waren eergisteren 11 a 12mm (met een 1x een hogere dosering gespoten)..

Ja mijn ene kant zegt doen!! Dat is nu zo verleidelijk er is nu een kans! Een tweeling is meer dan welkom.. een drie of vierling lijkt me niet echt goed.. voor alles niet! Maar hoe groot is die kans?!

Vind het best moeilijk! Ook al zeggen veel hier in m'n omgeving die het weten;; gewoon doen!

3. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    We hebben de pregnyl gezet ;) met een kleine twijfel vooraf maar nu voelt het als een opluchting!!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En nou het even gezellig maken de komende 4 dagen 😉

5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou meid ik ga heeel hard voor jullie duimen dat het gewoon raak is deze ronde en je van het overstimulatie gezeur af bent. Veel plezier! 😉

6. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Wat herken ik jouw gevoel zeg.

Afgelopen maanden ook paar keer overstimulatie gehad met IUI.
    Wij hadden zelfs een 'seks verbod'. Teveel risico op meerling vonden ze :( D
    Ik wilde ook graag zelf het heft in eigen handen nemen en pregnyl zetten. Helaas had ik dat niet tot mijn beschikking ;) Ik ben nu nog aan het wachten op een nieuwe cyclus en dat mijn eierstokken een beetje rustig zijn.
    Ik hoop voor jou dat het wat moois brengt!! Laat je het ons weten?

7. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Dat doen we Nina ;)

Dankjewel butterfly!!

Normaal zeggen ze bij mij ook altijd een seks verbod alleen die domme arts van afgelopen x niet! Maar waarschijnlijk had ik er dan als nog niet na geluisterd! Ze moest in haar boekje zoeken wat de richtlijnen waren, wat nog mocht en wat niet! Deze x heb ik toch voor mezelf gekozen met inderdaad een kleine kans op een meerling. Na zoveel rondes en zulke slechte hulp vanuit het ziekenhuis ben ik er even helemaal zat van.. misschien ga ik volgend jaar ook wel naar een ander ziekenhuis!

8. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Je gevoel volgen is ook goed!
    In welk ziekenhuis loop je?

Deel Deze Pagina