Wie heeft ervaring met partner met prestatieangst?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkeook, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hallo allemaal

Zoals jullie aan mijn onderschrift kunnen lezen zijn ik en mijn man nu in ronde 4 om zwanger te worden van ons eerst kindje
    Voor het stoppen van de pil hadden we ongeveer 2x per maand sex,
    Na het stoppen van de pil wilde vooral ik geen enkele kans missen,
    Manlief natuurlijk ook niet maar hij praat er minder over als ik,
    Dus zijn we heel fanatiek begonnen met na mijn ongesteldheid om de dag te klussen tot zeker n week na mijn vermoedelijke eisprong,
    Vorige maand en deze maande hebben we voor de zekerheid rondom mijn eisprong iedere dag geklust dus 4 dagen achter elkaar
    Maar nu komt ie manlief kreeg ineens een soort van prestatie angst zoals ik het heel lacherig zei z'n dingetje deed het niet meer
    Tot ik ineens besefte dat het voor een man ook een hele belasting kan zijn als hij ineens de druk voelt om zijn plicht te vervullen en gebruikt word als een soort fokstier,
    Wie van jullie heeft dit of vergelijkbaar ook meegemaakt??
    En hoe gingen jullie hier mee om?

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Wat vervelend voor jullie allebei! Maar ik heb er geen ervaring mee.

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wat naar voor jullie!
    Ik zou er in ieder geval samen een goed en open gesprek over voeren als dat kan! En de dingen gewoon benoemen zoals het is?!

4. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ja dat hebben we ook gedaan alleen dacht juist dat het beter is het even te laten rusten omdat het anders misschien alleen maar erger word als manlief er te veel over na gaat denken

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ga aan de ovulatie testen... en niet vertellen (heb je een veel beter idee wanneer je móet vrijen)
    Maar niet vertellen, en dan gewoon een beetje extra moeite (mooi setje, lekker massage of iets anders waar zn bloed sneller van gaat stromen). Dat maakt het voor hem ook weer extra leuk en is hij z'n prestatie druk misschien weer een beetje kwijt.

Maar, je kan het natuurlijk ook gewoon met hem bespreken ;)

Deel Deze Pagina