Bloed: Het is niet veel hoor, en meer uit mijn neus dan vanuit mijn borst...al moet ik het wel in de gaten houden ja, omdat ik astmapatient ben. Vorig jaar had ik het ook (geen oorpijn). Maar wel dik slijm en toen had ik echt heel veel bonken bloed erbij en toen zei mijn huisarts "ach, gewoon verkouden". Ik denk dat ik sowieso maar eens op zoek ga naar een andere. Ze heeft ook al eens een fout gemaakt met mijn zoontje toen zei ze "geef maar een zetpil, antibiotica geef ik niet i.v.m. kans op wiegendood". Toen mijn zoontje de volgende dag levenloos op de bank lag en erg verslechterde ben ik naar de HAP gegaan en die dokter daar werd kwaad. Mijn zoontje had luchtwegontsteking en wel degelijk medicijnen nodig..... Maar nu gaat het mij niet eens om dat slijm maar om die oorpijn.
Ik kijk het straks wel even aan. Je kan sowieso pas na 17.00 uur bellen. Ik ben nu nog op mijn werk maar ben gewoon helemaal misselijk en duizeligheid van die oorpijn bah....
Over dat stomen: dat kun je het beste doen met alleen heet water! Geen dampo oid erin gooien, want dat irriteert je slijmvliezen alleen maar.... Voorhoofdsholteontsteking is echt afgrijselijk! Ik heb het pas ook weer gehad (zoveelste keer) en het doet zooooo onwijs veel pijn! Ik krijg er alleen nooit antibiotica voor ofzo, hoor, alleen maar ibuprofen 600 mg. Dat remt ook de ontsteking en verlicht de pijn een beetje. AB werkt gewoon lang niet zo snel dat het zin heeft. Je wint er hooguit 1 dagje mee. Oorpijn: dat kan 'gewoon' een beetje vocht achter je trommelvlies zijn (heb ik bij elke verkoudheid). Dat verdwijnt zodra je neus goed opengehouden wordt, maar daarvoor moet je dus veel (heel veel) stomen en neussprayen of zout water snuiven idd
Nee, toch niet gebeld . Ik ga nu eigenlijk net pas zitten. Geen verbetering verder. Ik ging net bukken om iets op te rapen en toen gaf ik een gil van een steek. Ik ga zo eerst eens stomen uitproberen en weer met zout water snuiven....
Nou, ben vanochtend naar de huisarts geweest. Ik heb een antibioticakuur want ik heb een behoorlijke oorontsteking en een bijholteontsteking......daarna snel naar de apotheek gegaan en op mijn werk gelijk gestart. Scheelt weer 2 pillen als wanneer ik s'avonds zou beginnen.....hopen dat het snel werkt. Wel gek hoor, moest ook weer ouderwets condooms halen hihi. Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ah, jakkes! Dat zijn pijnlijke dingen en dan helemaal als je het tegelijk hebt Arme jij... Beterschap!
beterschap.. En over de bereikbaarheid... een huisarts is verplicht om gedurende de dag bereikbaar te zijn!!! Dus als deze aanhoudt dat je mag bellen tot 10 uur.. dan moet je gewoon een klacht indienen. Ik heb het ooit op de huisartsenpost gemeld van onze huisarts, hier schrok de hap van, want daardoor gaan mensen of te lang wachten (tot 17uur) met iets waarvoor ze sneller bij de huisarts moeten zijn, of ze vallen de HAP lastig terwijl hun eigen ha gewoon nog aan het werk was en ze zou hebben moeten kunnen helpen. Ik heb dus niet zelf de klacht ingediend, dat heeft de HAP voor mij gedaan. Uiteindelijk is het wel veel beter geworden met de bereikbaarheid.