zwangerschapketting met belletje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moederlief, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Wie heeft er ook een ketting met zwangerschapbelletje???
    wie heeft er ervaring mee???

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik heb ergens gelezen dat het geluid hiervan voor de baby zeer wordt versterkt en daarom helemaal niet prettig is.

Weet niet of dit ook waar is maar ik neem er daarom geen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

mijn vk zei dat het onzin was van het geluid, maar ook van dat het prettig zou zijn of dat het met indalen zou helpen. Volgens haar kun je er dus rustig 1 omhangen, maar het heeft geen toegevoegde waarde

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ik heb er eentje. doe m puur om voor de sier..heb niet echt het idee dat het wat doet..

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Kheb er een, heb ook niet het idee dat het wat doet maar vind het wel leuk :D

6. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    heb er ook eentje ,in het begin vooral om aan te tonen dak niet gewoon dik was maar zwanger ,en nu gewoon omdat k t leuk vind ,loop er continu mee te friemelen

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb er ook 1 maar gewoon omdat ik het leuk vind om hem te dragen.

Het zou helpen met het goedliggen van de baby. Je moet het belletje zo laag mogelijk hangen want dan gaat de baby met zn hoofdje naar beneden liggen omdat hij/zij het geluid van het belletje wil horen.

x

8. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog een vraagje met hoeveel weken zijn jullie de ketting gaan dragen???
    Ik heb er nu 1 die is onderweg, Ik ben pas bijna 7 weken is het niet te vroeg om hem om te hangen???

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Het is echt onzin dat je kindje naar het geluid van het belletje zou gaan. Je hartslag maakt geluid, je darmen, je bloedsomloop, ik neem aan dat je ook praat ;) Nee hoor ik geloof niet in een verband tussen de ketting en stuitligging.
    Ik heb m zelf ook gedragen, niet helemaal beneden trouwens, dat vond ik zelf irritant. Onze zoon lag altijd keurig met z'n koppie naar beneden.

10. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem ook niet voor geluid of wat dan ook ..... maar omdat ik het leuk mooi vind, Gewoon appart om te dragen en de betekenis heeft dat je zwanger bent!
    Ik heb 4 kids zwangervan de 5de maar nooit een zwangeschapketting gedragen zodoende de belangstelling!
    Alle berichten van harten welkom!

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er een gekregen. Ik draag hm voor de sier.

Mijn vk zag hm laatst en zei oooh heb je zo'n balletje, ik heb gehoord dat daardoor de baby in stuit wil gaan liggen. Toen zei ik al, ketting moet onder de navel hangen. Waarschijnlijk daarom.

Maar wat er allemaal waar van is, ik weet het niet.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Joh dat zachte getingel volgens mij is het amper te horen in je buik.
    Geloof niet zo in het balletje veroorzaakt een stuit.

Leuk vind ik ze wel maar heb er geen

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb er ook eentje, omdat ik het leuk vindt. Niet omdat ik denk dat de baby het belletje ook echt hoort.

Krijg er overigens altijd wel leuke reacties op.

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Vanaf wanneer/ hoeveel weken zijn jullie hem gaan dragen??

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb hem sinds afgelopen week om. Bij mijn dochter ook en die lag niet in,stuit hoor. Je moet hem idd zo laag mogelijk hangen, anders ziet het er gek uit. Op deze termijn hang ik hem waar de baby ongeveer zit. Rond schaambot en later stukje onder mn navel.

16. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Op internet staat met 5 maanden. :)

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb hem bij alle 3 de zwangerschappen gedragen. Omdat ik het een leuk sieraad vind, maar ook.. omdat bij mij in het begin echt heel lang duurde voordat er een zwanger buikje ontstond, en het leek of ik teveel gegeten had:) Nu was het dan gelijk duidelijk dat er een lief babytje in dat kleine buikje zat..:)

18. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof wel dat de baby het hoort trouwens.

Toen mijn collega (we werken in een kledingzaak) zwanger was, kon niemand echt zien dat ze zwanger was, omdat ze wat flink is. Dus ze had zo'n kettinkje.

Niemand merkte op dat ze zwanger was totdat ze dus dat kettinkje zagen. Maar ja, het is er altijd zo druk in de winkel dat je het belletje zelf niet eens kan horen en we twijfelden ook altijd of een baby dat wel kon horen.

Op een dag stond er een man aan de kassa bij mijn collega. De man was blind en zei tegen mijn collega: U bent zwanger he mevrouw. Mijn collega was echt helemaal geschrokken. Hij was blind maar hij was zowat de enige die haar zwangerschap opmerkte. Hij hoorde namelijk het belletje.

En wij vonden dat zoooo apart omdat we dat belletje zelf niet konden horen. Ja als je bij je oor gaat rammelen, maar niet als je loopt door zo'n drukke winkel.

En sinds die dag geloof ik er wel in dat de baby dat kan horen. :D

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik had er ook eentje, gewoon omdat ik het leuk vond. Staat zo mooi op een bolle buik :DDie verhalen over in stuit gaan liggen enzo, ik geloof er geen bal van. In elk geval bij die van mij, dat was zo'n superzacht geluidje, die hoorde je echt bijna niet!
    Ik ben hem pas gaan dragen toen ik echt een duidelijk zwanger-buikje had, bij 18 of 19 weken ofzoiets. Eerder vond ik het nog "raar" ofzo, ik kan niet goed uitleggen waarom!

20. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik draag hem sinds week 7denk ik ,ben nu 32weken en ivm met dat draaien naar geluid = ons klein knulletje ligt al sinds week 29 goed met zn hoofdje naar beneden

Deel Deze Pagina