Onze meid dronk voorheen 150+5 en dan 5x per dag. Ze had hier echter gewoon geen genoeg meer aan en ik ben haar gaan ophogen. Ik maak nu 5x 180+6 klaar maar daar haal ik dan wel per fles 15cc vanaf omdat ik het anders toch wel heel erg veel vind (ze weegt nu gok ik ong 5100 gram) Op het KDV vinden ze dit wat vreemd en zeggen dat ik prima die hele fles kan aanbieden. Is dat zo?
Van de kraamhulp moest het altijd langzaam opgevoerd worden om zo het maagje op te rekken. Ik vind het niet gek hoor! Ik wil binnenkort ook gaan ophogen, maar ik vind 180 ook veel ineens. Ik ga ook niet de hele fles aanbieden straks; gewoon langzaam opvoeren. Maar misschien doen we te moeilijk en kunnen we nu ze wat groter zijn misschien wel ineens veel meer aanbieden...? Ik ga straks ook langzaam omhoog, dus gewoon doen zoals jij het wilt hoor!
Ik vind het niet raar hoor, heb ook geleidelijk aan opgehoogd. Trek je niets aan van wat anderen zeggen, maar doe wat je zelf het beste lijkt! Heb ik dus ook gedaan zoals ik al zei, want vond het ook wel erg veel om ineens te geven van de één op de andere dag.
Je moet lekker doen waar jezelf zin in hebt! Ik heb wel gewoon meteen 30cc aangeboden en dan liet hij het gewoon staan als het teveel was of hij gaf wat terug.
Op het kdv hebben we geen kindjes met deze 'tussenmaten' hoor. Het is van 150 naar 180 idd. En heb nooit geen klachten gehoord van ouders dat de kleintjes hier niet tegen konden, ineens 30cc méér..
Dat is dus ook meteen het probleem: ik ben bang dat ze het negeren op het KDV en toch de hele fles aanbieden. Mijn vreetzakje drinkt de fles dan geheid helemaal leeg om vervolgens flink te gaan spugen. Bovendien scheelt dit 75 cc per dag en hou ik nog wat ruimte. Kraamzorg heeft idd geleert rustig op te hogen. Als je van eht advies van CB uitgaat (150ml per kilo) krijgt ze nu al heel erg veel.
Of ze het nou met je eens zijn of niet, ze mogen het niet negeren natuurlijk! Dus als je merkt dat ze dat doen zou ik er wel wat van zeggen!
@Patroeshka: Alyna ging hier nochtans wel van spugen toen we ineens met 30 cc ophoogden, terwijl ze niet echt meer toekwam met 30cc minder.Wij hebben dus altijd opgehoogd met 15 cc, en dan hoef je ook niets weg te gooien. Nu is het bijvoorbeeld 225 en dan 7.5 schepjes.
Wij hebben het ook in stapjes opgehoogd. Als we van de ene op de andere dag ineens 30 ml meer gaven, spuugde ze alles weer uit. Dus dat had sowieso geen zin. Helemaal niet vreemd om dat zo te doen, toch?