Wat mij opvalt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Veertje1979, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat mij opvalt is dat veel meiden op dit forum vragen of iemand hen kan vertellen of ze misschien zwanger zijn of niet.
    Het duurt dan nog even voordat ze ongesteld zouden moeten worden maar sommen een rijtje vermoedelijke symptomen op en hopen dat de andere meiden wel weten of het zover is of niet. Vaak zijn de onderwerpen zoiets als: Wat denken jullie -of- Zal het zo zijn?

Ik wil helemaal niemand kwetsen of zo want het is natuurlijk heel erg spannend allemaal en de tijd tussen je eisprong en je NOD is altijd gevoelsmatig een eeuwigheid maar het is toch altijd zo dat je moet wachten tot je NOD en dan gaat testen?? Wat je ook voelt en wat anderen je ook vertellen??

Nogmaals, ik weet heel goed dat de spanning en de tijd tot de test niet om door te komen is maar dat is toch echt de enige manier om uitsluitsel te krijgen.

Toch??

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben ik helemaal met je eens!

3. Niet meer actief

Klopt helemaal. en ik krijg het idee dat meerderen zo denken, want wat ik dan zonde vind is dat als iemand dan echt langer over tijd is en zo en dan een vraag stelt, dat er dan gewoon geen commentaar op wordt gegeven.

4. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ja daar ben ik het helemaal mee eens! Je komt inderdaad heel veel berichtjes tegen met de ontwijkende vragen of ze misschien zwanger zijn. Ze zoeken bevestiging en zijn misschien op zoek naar hoop.... :rolleyes:
    Zelf ben ik er niet geheel onschuldig aan :oops: In juni was ik 3 weken overtijd en dacht toen echt; zal het zo zijn?! Maar achteraf gezien maak je jezelf van alles wijs en helemaal gek. En zoek je hier bevestiging / hoop.... En 9 van de 10 keer is er niks aan de hand nee... En dan is het inderdaad onterecht tegenover de meiden bij wie het wel raak is en die het allemaal ook voelen en dus ook met de vragen hier komen.
    Misschien een wat wazig verhaaltje zet ik neer hier :oops: Maar kortom: ik ben het ermee eens hihi
    Liefs

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    @Rena

Ja maar drie weken overtijd....dat is echt wel lang hoor!! Dan zou iedereen het toch denken. Maar idd denk dat de symptomen vaak worden 'gezocht'.

Ik had het trouwens wel met de positieve test... Had nog nooit een positieve test gehad en wist niet goed of het streepje dan even roze moest zijn. Had toen een vraag gesteld van hoe donker moet dat streepje zijn.hahah. Terwijl ik me wel gelijk vanaf die ochtend al zo anders voelde. Je kan het niet omschrijven maar ik wist het eigenlijk zelf al.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ehm , ik zie het probleem niet zo...

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Juist! jingels .ik zie het probleem ook niet.

Ik denk dat iedereen zich er wel bewust van is dat een test na je NOD de enige juiste mogelijkheid is om een evt zwangerschap vast te stellen!
    Wel denk ik dat een forum de mogelijkheid biedt om je gevoelens /gedachtegang ook te delen met anderen en dat doen vele dan ook met mij.
    Het gaat niet alleen maar om medische feiten, maar ook om het stukje gevoel/emotie en onzekerheid delen ...en herkenning (en bevestiging) vinden.

Maar nu heb ik een vraag voor jou Veertje1979
    Wat is het doel van deze topic openen?
    Is het alleen een feit dat het je opvalt?, want tja dat moet ik beamen, maar ik zie er totaal niets verkeerds in.

Mirre

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij de laatste 2. ik zie het probleem ook niet zo.. veertje, nou weet ik dat je ons niet wilt kwetsen ( ik jou nu dus ook niet ) maar denk dan wel gelijk zoiets van "ja lekker makkelijk praten als je heerlijk zwanger bent... sorry niet lullig bedoelt hoor.

xxx

9. Niet meer actief

Ik sluit me ook aan bij het laatste!

Heb zelf ook iedere maand vol spanning op het zwanger worden stukje, mijn kwalen uitvoerig besproken en vond het heerlijk!
    Thuis hoef je dr niet mee aan te komen, maar je houdt toch iedere maand hoop!!
    Nee, het was heerlijk en ik kijk er nu regelmatig om te zien hoe het m'n oude lotgenootjes vergaat! wie weet dat ik ze een steuntje onder de rug kan geven....

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mja, ik voel mij eigenlijk wel gekwetst, ook al is het misschien niet zo bedoeld. Ik vind het heel vervelend overkomen eigenlijk. Zwangerschap is een heel gevoelig onderwerp, en iedereen weet dan dat rationaliteit niet 1 van de beste eigenschappen van vrouwen is op moment van onzekerheid. Laat ik het hier maar bij laten.

11. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Ik sluit me ook aan bij de laatse reacties.

Net wat mo666 zegt iedereen zit elke maand in spanning en te hopen dat het raak is.

En ik ken ook verhalen van meiden om me heen dat ze er met hun partner niet over kunnen praten en dan hun hart luchten op een forum.

Kijk niemand kan antwoord geven op de vraag of iemand zwanger is maar ik denk dat het medeleven al meer als genoeg is voor de meiden.

12. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Meiden ik sluit me helemaal bij jullie aan!! Ik zie het kwaad er niet van in....enneh....het gaat er hier toch ook om dat je lekker je ei ;) kwijt kan. En op wat voor een manier maakt niks uit!!!

Liefs, Anita xxx

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ok, en nu krijg ik misschien van alles naar mijn hoofdgeslingerd maar here it comes:

12 dagen voor je menstruatie allerlei kwalen hebben ok, maar probeer je benen dan toch op de grond te houden. Sommige gaan er ook gewoon van uit zwanger te zijn en blijken het dan niet te zijn.
    Het is inderdaad fijn om dingen met elkaar te delen, maar je kunt elkaar ook een beetje gek maklen met alles. dat zie ik vaak genoeg gebeuren en ben altijd bang dat iemand heel verdrietig word als het niet zo blijkt te zijn. Ik draai al een hele tijd mee op het forum en spreek gewoon uit ervaringen.. dan kom ik altijd als een nuchtere boer er doorheen.. ik wil dan niemand kwetsen, maar ik vind wel dat je reeel moet blijven.

Ook vind ik dat iemand daar best eens wat over mag zeggen zoals de schrijfster van dit topic. Als het voor jou geen probleem is, prima, maar dit is haar mening en ik vind wel dat ze die mag geven zonder zich zelf direct te moeten verdedigen.

Ik wil hier helemaal niemand mee voor haar hoofd stoten.

14. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Ben ik 't mee eens.... natuurlijk krijg je op dit forum geen uitsluitsel, maar een "luisterend oor" is in het onzekere proces van zwanger worden soms heeeeeeerlijk!!

15. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    @Natasja

Tuurlijk ook Veertje mag haar mening geven, maar....de pot verwijt de ketel.......!

16. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
  17. Niet meer actief

@Natasja: Tuurlijk heeft de topicopenster recht op haar mening! En ik kan het me voorstellen hoor!
    Maar wij mogen het daar toch ook niet mee eens zijn? Dat is het mooie van een forum!
    En ze hoeft zich voor mij absoluut niet te verdedigen, dat hoef ik ook niet voor mijn mening!

18. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Zie het probleem er niet van in.
    Als iemand daar bij nu geholpen is om het van zich af te schrijven en er reacties op krijgt wat maakt dat nu uit.
    Dat jullie het zonde vinden om het zo te zeggen hoeven andere het niet zo te vinden.
    Ik heb zoiets iets dan moet je lekker die topic niet lezen.
    Ik lees ook wel eens dingen dat ik denk bij me zelf nou ja en de volgende keer sla ik het gewoon over.
    Ik laat gewoon iedereen in zijn eigen waarde.
    Voor mij en misschien stel ik mij aan vindt ik deze topic een beetje aanvallend vooor de mensen die juist alles zich af vragen.

Tip: gewoon niet meer lezen.
    Misschien is het wel te makkelijk gezegt omdat jij wel zwanger bent.
    Ik zeg altijd verplaats je zelf is in die persoon hoe zou je je dan voelen??

Sorry hoor maar deze topic vindt ik flauw.
    Als ik te ver ben gegaan mijn escusses verwijder dan maar mijn reactie

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee, maar Mirre vraagt wel om uitleg, dat vind ik niet nodig.

20. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Natasja
    Je schrijft:..."dit is haar mening en ik vind wel dat ze die mag geven zonder zich zelf direct te moeten verdedigen"...

Terwijl ik juist andersom het idee heb. Dat de dames die zich dus wel prettig voelen bij 'delen' van dat wat hun bezighoudt...zichzelf moeten verdedigen voor het feit DAT ze dat fijn vinden!

Het is aktie, reactie!

Deel Deze Pagina