Binnenkort is het weer zover, de maand van het vasten. Zijn er toevallig mensen die hier aan meedoen?
Nee ik niet, jij wel? Ik vraag me af of je geen last van je suikerspiegel krijgt als je zwanger bent. Ze adviseren toch ook tegen de ochtendmisselijkheid om iets te eten voordat je opstaat, dat had ook met de suikerspiegel te maken dacht ik. Maar ook weer niet iedereen heeft hier last van natuurlijk.
OOOO dat meen je niet. Ik had al een vermoeden dat het niet lang meer kon duren. Ik doe niet mee maar mijn man wel. Wanneer begint het precies?
Ik ben niet zwanger lieve dames, maar als je zwanger bent hoef je niet te vasten zeker de eerste 3 maanden niet.... tenminste als je echt niet kunt meedoen.. ik geloof eind sept de 20ste meende ik..
Zucht!!! We wonen net samen. Vind het wel een beetje eng. En onze zoon is dat ook nog net geopereerd. Komt ook nog allemaal tegelijk. Ach we gaan er voor, ik hoef gelukkig niet mee tedoen.
@Shade Mag ik vragen waarom je het zo eng vind? Ik bedoel wat heeft een operatie te maken met het vasten? Ik snap het niet hoor?? Ik bedoel het feit dat je partner vast betekent nog niet dat hij je niet kan steunen ofzo hoor
Vroeger dat ik nog iets van 8 of 9 was had ik een beste vriendin en die was marokkaanse. ik heb een keer met haar mee gedaan met de ramadan. Was wel hongerig aan het eind van de dag! Maar ik kreeg toen ook een heeeeleboel lekker eten van haar moeder!
Omdat mijn man ald hij uit het werk komt dan gelijk in bed kruipt. Terwijl ik hem dat juist nodig heb voor de verzorging van mijn zoon.
vertel mij nu eens wat het nu precies inhoud meiden vasten ok maar van wanneer tot wanneer? zonsopgang tot zondsondergang? ben niet zo goed op de hoogte en wat mag je daarna wel of niet eten want ik hoorde ook iets over suikerfeest? vind het wel interessant andere culturen maar weet er helaas maar weinig van
Ik ben ook moslim. Ik zal het in het kort uitleggen.(ik hoop dat ik dat goed doe. Je eet dus voor zonsopgang daarna eet je pas na zonsondergang,je mag dus ook geen water drinken,en geen sex . Dit duurt 30 dgn ,soms 29 het hangt van de maan af.Deze maand is bedoeld ,je denkt aan de medemens die het minder dan jou heeft ,met jezelf in reine komen,en het gaat niet alleen om het vasten ,het gaat ook om bidden. De koran lezen. Vooral mensen die kinderen hebben ,maken er elke dag een feest maal van. 2 vragen die altijd aan mij worden gesteld. Je valt er door niet af,want je eet dagelijks(avond ) een zware maaltijd. En je eet niet het dubbele ,want je eet gewoon wat er in je maag past. Mensen /vrouwen die ziek zijn ,zwanger zijn en ongesteld zijn hoeven niet mee te doen. Tijdens het vasten mis ik het niet zo,je voelt je op het einde wel slapjes,maar ik mis wel het drinken van water. Ik was 9 jaar oud toen ik begom met vasten (niet 30 dgn lang) Kinderen vinden het altijd leuk om te vasten. En om de jonge kinderen wel mee te laten doen,dat doen wij tenminste ,we geven ze wel eten en drinken overdag met het verhaal kids mogen wel eten maar jullie vasten ook mee. De dames op het Forum die gaan vasten succes?? RAMADAN MUBARAK 2006
@Ally dank je wel voor je uitleg , het is me nu helemaal duidelijk maar geen vocht nemen is dat wel goed voor je lichaam ? dit even gezien uit mijn medisch oog ik heb ontzag voor diegenen die vasten meiden fijne Ramadan
Klopt hoor wat sweetangel100 schrijft. Zelfde geld ook voor je menstruatie als deze binnen de ramadan valt. wat 9 van de 10 keer gebeurt. Dit Hoor je dan later in te halen...
Mijn man is ook moslim maar weer eigenlijk niet of hij dit jaar mee doet. vorig jaar heeft hij niet meegedaan, of hij dit jaar meedoet????? zullen wel zien.
ik geef borstvoeding... en kan dus niet gaan vasten, want dan loopt mijn borstvoeding terug.. !! maar ik zal dat nadat ik ben gestopt met borstvoeding moeten inhalen !!!... en idd als je zwanger bent hoef je geen ramadan te doen... maar moet je het wle inhalen..netals tijdens je ongesteldheid.. !! en goh lana...je man is moslim maar heeft vorig jaar geen ramadan gedaan??? ( hehehe... een halve molsim noem ik dat ) ja DEB... geen vocht nemen is idd niet heel erg gezond.. laat staan wanneer de ramadan in juli-augustus valt en je woont in in de sahara... de zon blijft dan op tot een uur of 22.30 en gaat al weer op om 4. uur ... dus veel tijd om te eten en drinken heb je niet... dat zijn de echte zware tijden...om het zonder water te moeten doen... en die datum komt al echt in de buurt...