tja, hoe begint het eigenlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dwezelin26, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    #1 Dwezelin26, 19 jul 2009
    Laatst bewerkt: 19 jul 2009
    Al enkele dagen verlies ik veel slijm. Niet die beruchte prop maar in delen. Vanochtend werd ik wakker met een beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik en bij het afvegen op het toilet ondek ik weer slijm met wat bloedspoortjes... Is dit een aankondiging? Ben inmiddels 3 dagen overtijd.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik werd wakker van echte weeën die al om de 3 á 4 minuten ofzo kwamen, ik heb dus door het echte begin heen geslapen. Daarna verloor ik de slijmprop en hebben we maar de verloskundige gebeld.

Maar ik denk dat het bijna voor iedereen anders is. Maar als het echt zover is weet je het wel. En anders gewoon bellen naar de verloskundige, beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig. Succes met de laatste loodjes!

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt toch alsof het begonnen is. Bij mij begon het met lichte krampjes en ook delen slijm verliezen. De slijmprop hoef je namelijk niet in een keer te verliezen. Ik verloor hem ook in delen! En aangezien je ook bloedspoortjes hebt, is het denk ik toch je slijmprop. Als je nu wat krampjes hebt, heb je kans dat het toch wel aan het rommelen is. Doe gewoon rustig aan en laat het over je heen komen. Als het weeën worden, merk je dat vanzelf ;)

4. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ja spannend! Niet dat ik nu denk meteen te gaan bevallen natuurlijk want het is echt nog maar het eerste gerommel in 9 maanden tijd (heb zero klachten gehad, nooit bandenpijn, geen oefenweeen helemaal niets).

Inderdaad een soort menstruatiekramp wat dan komt opzetten, ff aanhoud en weer afzakt. Maar... pas elke 10 minuten of zo hoor en zéker niet echt pijnlijk te noemen. Misschien duurt het nog een week maar wel fijn dat ik íets voel!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik werd wakker met weeen om de 5-7 minuten en binnen 45 min ging het om de 3-5 min en binnen 2 uur constant om de 3min

6. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Op de uitgerekende datum verloor ik de slijmprop. Een week later verloor ik bruinbloed en 's nachts kreeg ik last van menstruatie-achtige pijn die die nacht is overgegaan in echte weeën. Ik ben bevallen die ochtend en had nog nooit één harde buik of oefenwee gehad. Ik was precies een week overtijd, dus de kans dat dit de bevalling is die zich aankondigd is wel groot! Succes! ;)

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De beginweeën zijn ook niet pijnlijk, maar als ze met regelmaat komen, kunnen het toch al echt weeën zijn. Pas als ze sneller gaan komen, worden ze pijnlijker. Gewoon goed in de gaten blijven houden!

8. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Hallo,

Sinds gisteren heb ik erg last van menstratie krampen en dit is echt geen pretje toen ik de vk belde die zij dat het voor weeen waren en dat ik ze maar moest opmeten maar er zat te veel pauzes tussen helaas ik heb het nu nog steeds en heb de hele nacht geen oog dicht gedaan dus het is nu maar afwachten wat dat allemaal betekent voor mij mag de beeb nu wel komen heb het helemaal gehad

9. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Bij mij was dat dus ook. Momenteel al vanaf 22.00 uur gisterenavond weeeen aan het opvangen. VK geweest om 4.45 uur, helaas nog maar ruime centimeter. Verwachting is dat rond de middag het eindelijk zover is!

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    succes meid! zet hem op!!!

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Good luck, het is dus begonnen!

12. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    hey meid hoe is het nu verder met jou heb je al wat meer gehoord en hoe is het met de pijn hoe lanh moet jenog eigelijk

13. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Zow, lekker laat! Maar... na een zware bevalling maandag 20 juli bevallen om 10.47 uur van onze dochter Lotus!!!

Whoehoew wat zijn we trots!!!

Ze weegt 3150 gram en heeft een volle bos met pikzwart haar!

Ik dacht moet het toch even snel laten weten. Momenteel nog een beetje aan het herstellen.

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    GEFELICITEERD met jullie dochter!!!

Geniet er lekker van :D

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

Ik verloor al 2 ,5 week lang af en toe wat slijm, maar dacht hier verder niet bij na. Toen ik precies 37 weken zwanger was werd ik wakker en dacht ik dit wordt een vervelende dag ( ik had wel es van die dagen dat ik het zat was:)). Ik had het gevoel dat ik ongi moest worden. Maar had geen pijn. Ik moest die dag om 11.00 uur in het ziekenhuis zijn voor een CTG, daarop was te zien dat ik weeen had, ik was helemaal verbaasd want had geen pijn alleen wel harde buiken, dit bleken weeen te zijn :). Uiteindelijk is om 19.13 uur onze dochter geboren.

Deel Deze Pagina