Dank jullie wel.... Het is echt een bizar idee dat mijn vader in de gevangenis zit. En het is ook nog eens echt waar, het dringt nog niet echt tot me door... Ik hoop maar dat hij niet al te lang hoeft te zitten... positief vind ik in ieder geval wel dat hij al zo snel naar Nederland mocht komen, voor zover ik weet is er nog geen proces ofzo geweest en wat ik heb begrepen van wat ik op internet heb gelezen net, wordt je meestal pas na een proces overgeplaatst naar Nederland. En hoeveel had hij bij zich? In een voorvakje past gewoon niet zoveel, in ieder geval geen halve kilo lijkt me, eerder iets van 50 gram. Ik hoop het maar... Ik geloof er in ieder geval niet zo in dat hij onschuldig wordt bevonden en over een paar weken weer thuis is. Verder willen mijn ouders niet dat ik het aan iemand vertel, dus ook niet de familie. Maar daar gaan we wel gezellig Sinterklaas enzo vieren, ook als mijn vader nog vast zit (wat waarschijnlijk wel zo is). Ik moet dan dus volhouden dat hij op zakenreis is... Maar ik wil helemaal niet liegen! Zo ben ik helemaal niet... en ik kan het ook helemaal niet, mensen vermoeden dan toch iets. En daarbij, ik weet niet of ik het droog kan houden als ik de feestdagen zonder mijn vader moet doorbrengen . Maar ik kan het ook niet maken om het mijn familie wel te vertellen. Dus dan maar gewoon liegen en als ze iets vermoeden zeggen dat er wel meer aan de hand is maar dat ik niets kan zeggen erover... Verder ga ik een brief schrijven aan mijn vader, zodat mijn moeder die kan meenemen volgende week. Of ik stuur 'm op, kan volgens mij ook gewoon. Weet niet zo goed wat ik erin moet zetten.... maar goed. Lijkt me wel leuk voor hem om post te krijgen. Misschien wat foto's erbij ofzo, maar ik weet niet wat mag. Ik bel morgen de gevangenis wel even.
Het is positief dat hij al in NL. zit. Dan is het iig niet zo heftig. Want daar straffen ze veel zwaarder. Maar kan je niet zeggen hoe het eruit zal zien. 1 x per week bezoek op een vast tijdstip is normaal. Hij moet jullie dan alleen op een lijst zetten met namen en geboortedata die in jullie paspoort staat. Hij moet dat dus aanvragen eigenlijk. Post kan je gewoon sturen en foto's mogen daar ook in. Je moet alleen wel zijn celnummer weten. Dit kan je opvragen wanneer je naar de gevangenis belt en vraagt naar de afdeling bevolking. Meis ik wens je/jullie succes en hoop dat hij lekker voor de feestdagen weer thuis zit!
Oja nog een tip. Nederlandse telefoonkaarten zijn duur en zo op. Je kan beter een kaart halen bij zo'n turks telefonie/internetwinkeltje waarmee je ook naar het buitenland kan bellen. (daar even kijken welke het voordeligst is) Die koop je voor 15 euro ofzo en zitten veel meer belminuten op. Er staat een code op en wanneer je vader belt kan je die code aan hem doorgeven en dan kan hij die gebruiken om te bellen. Is maar een tip. Ik werk bij bureau jeugdzorg en ik weet dat veel clienten dat zo doen.
Wat moeilijk dat je je mond moet houden tegen de rest van je familie. Kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt. Maar denk je dat zij iets zullen vermoeden dan?
jeetje zeg! moeilijk hoor meis, maar je weet nu gelukkig wel t hele verhaal. ik wens jullie heel veel sterkte in de komende tijd.
Jeetje, wat heftig allemaal, ik ben blij voor je dat je eindelijk uit die onzekerheid bent, ook al zal dit ook allemaal heel onwerkelijk zijn. Mijn vader en mijn man hebben ook een aantal zakenreizen naar verre landen gemaakt en ik ben hier ook altijd zo bang voor geweest...pfff, heel naar dat jullie dit mee moeten maken. Wel erg fijn dat je vader in Nederland is, hier lijken de omstandigheden me toch een stuk beter dan daar. Succes en een knuf, Snoozie
Wat een verhaal Ben ook blij voor je dat je een beetje 'rust' hebt nu je weet dat je vader in NL zit! Over de feestdagen en het niet vertellen tegen familie trouwens...als je vader er zelf dus echt niets mee te maken had (en het echt in zijn tas/koffer was gestopt) kunnen jullie het toch gewoon vertellen? Jij en je moeder hebben de komende tijd ook wel wat steun nodig en mij lijkt dat het prettig is om daar met naaste familie gewoon over te kunnen praten! Succes de komende tijd, vergeet niet te genieten van je zwangerschap
Oh meis wat zwaar! Liegen terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt! Hoe voel je je nu? Heb je er inmiddels al wat beter over na kunnen denken?
Jeetje, wat vervelend allemaal zeg. Maar gelukkig zit ie wel in NL en niet daar. Anders was het allemaal nog moeilijker geweest. Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is. Hopelijk is er snel duidelijkheid over hoe lang hij nog moet zitten. Sterkte met alles.
mijn tante heeft precies hetzelfde gehad die ging naar thailand en die hadden dat bij haar erin geduwd maar na 6 maanden was ze weer thuis en het onschuld was bewezen! Ik hoop dat het voor jou vader ook zo gaat. Als je vragen ofzo hebt mag je me gerust pben
Hoi, Leonizzie, heel erg bedankt voor de info! Ik heb een site gevonden waar ik een telefoonkaart kan bestellen. Jusi, ik denk wel dat de familie iets zal vermoeden, want ik kan niet zo goed liegen. Maar ik heb mijn familie nog niet gesproken in de tussentijd en dat terwijl ik zou bellen als ik iets had gehoord... maar ik heb er gewoon nog geen 'zin' in. Mijn tante heeft me wel een paar keer geprobeerd te bellen. Ik moet ze toch binnenkort even terugbellen... moet me er echt toe zetten. Het liefst spreek ik eerst mijn vader even, omdat ik er echt mee zit dat ik moet liegen. En hoe lang moet ik het volhouden? Het is al heel ongeloofwaardig dat mijn vader straks niet op mijn verjaardag is.... is namelijk binnenkort. Behalve dat dat natuurlijk heel vreemd is heb ik het er zelf ook heel moeilijk mee. Heart, ik ben het ermee eens dat we het gewoon de familie kunnen vertellen omdat hij onschuldig vastzit. Maar ik ken mijn ouders (vooral vader) wat dat betreft goed, hij wil echt niet dat iemand het weet. Maar daar ga ik het met hem nog over hebben. Mamabeer, fijn dat je tante zo snel weer vrij was! Alleen als het hier ook een half jaar duurt ben ik inmiddels al bevallen... ik vind het zo moeilijk! Maar ik kan daar beter maar vanuit gaan. Dan kan het alleen maar meevallen. En de rest die heeft gereageerd, heel erg bedankt voor jullie berichtjes en het meeleven! Verder gaat het hier wel. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken, al voel ik me daar ook weer schuldig over, want mijn vader zit er wel. En voor hem is het nog moeilijker. Maar ik moet ook aan mezelf, ons kindje en onze ongeboren baby denken. Ik wil niet mijn (laatste) zwangerschap hierdoor laten verpesten. Heel egoïstisch, maar hoe zwaar mijn vader het ook heeft, ik weet dat hij er precies hetzelfde over denkt, sterker nog, ik mág me van hem niet eens zorgen maken over hem. Ik had net mijn moeder aan de lijn en ik begon te huilen, maar dat mocht ik niet, want het gaat goed met hem. Tja... mijn ouders, vooral mijn vader, zijn een beetje van zich groot houden. Maar ik weet ook wel hoe ze zich diep van binnen voelen. Voor hun heeft het ook geen zin om te huilen, want daar kom je toch niet verder mee. En ik ben heel anders, huil best snel ergens om en zit snel ergens mee. Zeker nu ik zwanger ben. Mijn vader had mijn moeder van de week gebeld dat hij niet kon bellen omdat hij niet aan een telefoonkaart kon komen. Ik had mijn moeder verteld net hoe het werkt met zo'n telefoonkaart online kopen en dat mijn vader dan met een code kan bellen. Ze zou het er morgen met hem over hebben. Als hij nog geen kaart heeft, ga ik er dus 1 kopen en de code bij het volgende bezoek geven. En anders sowieso de volgende kaart, omdat het veel goedkoper is om van buitenaf een kaart te kopen. Mijn moeder zou ook vragen of ik op een andere dag langs kan komen, want woensdag is nu de vaste bezoekdag en dan werk ik. En anders neem ik volgende week een ochtend vrij. Ik wil echt heel graag langs, maar zie er ook wel tegenop. Een brief heb ik nog niet geschreven. Ik weet dat mijn vader het wel heel leuk zal vinden, maar ook moeilijk om te krijgen. Dus ik wacht daar nog even mee tot hij daar een beetje gewend is. Heb van mijn moeder gehoord dat hij een paar ochtenden/middagen werkt, 1 a 2 keer per week sport en veel leest. Fijn om te weten dat hij zich daar wel 'vermaakt', maar ook raar, dat mijn vader daar zit. Ik heb zo de neiging om daar naartoe te bellen en te vragen naar mijn vader, maar ze kunnen natuurlijk niet doorverbinden, het is geen hotel.... Ik wil verder graag nog iets voor hem doen, maar ik zou niet weten wat.... Ik denk dat het mooiste is voor hem als ik langs kom met ons kindje... Maar dat wordt dus binnenkort. Verder zit ik er aan te denken om mijn 'echte' gebruikersnaam hier een keertje neer te zetten, zodat jullie ook weten wie ik ben. Jullie namen zijn allemaal wel bekend bij mij, maar jullie hebben nu geen idee wie ik ben... voelt een beetje vreemd. Maar daar moet ik nog even over denken.
Dat doe je best als je je er helemaal klaar voor voelt. Zolang je twijfelt om het te doen, zou ik nog even wachten. Gelukkig heeft je vader wat bezigheden gevonden. Dan gaat de dag ook wat sneller voorbij. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar misschien kan je hem of haar (ben het vergeten ) een leuke tekening laten maken of de handjes in verf afdrukken. Heeft hij ook iets van zijn kleinkind. En ipv een brief kan je hem ook een kaartje sturen dat je aan hem denkt. Dat doet even goed als een brief, zeker als je niet goed weet wat schrijven enzo.
hey meid! een een trieste situatie! ik snap niet dat er mensen bestaan die andere dit aan kunnen doen (drugs in iemand zijn zakken stoppen) niet alleen de persoon zelf maar het hele gezin word erdoor gekwets! het lijkt me verschrikkelijk: een papa in de gevangenis! heel heel veel sterkte toegewenst! ik hoop dat zijn onschuld snel bewezen word en dat hij alsnog bij je verjaardag en bevalling aanwezig kan zijn! Knuffel Sharon
Ik snap het hoor, ik zou over zoiets ook niet kunnen liegen tegen mijn eigen familie. Het lijkt me ook erg moeilijk dat je eigen vader niet eens bij je verjaardag kan zijn. Maar wanneer komt er eigenlijk wat meer duidelijkheid, een zaak ofzo? Ze kunnen je vader, (en jullie), toch niet zo lang in onzekerheid laten zitten? Wat betreft je naam; Je hoeft ons echt niet te vertellen wie je bent, als je dat niet wilt. Is je goed recht om anoniem te blijven!
inderdaad als je lekker anoniem wilt blijven lekker doen hoor!!! Volg alles maar wil je gewoon veel sterkte wensen, het lijkt wel een film zeg het verhaal pff sterkte nogmaals
Jeetje wat een verhaal. Heb er net even snel doorheen gelezen, maar niet alles. (was me iets te veel) Wil je veel sterkte wensen en hoop dat je snel meer weet over wat je vader nog te wachten staat. Succes meid
laat maar ik had alleen pagina 1 gelezen!!! ...... heb het berich al snel aangepast en ga nu alles ff bijlezen... sorry, zwangerschapsdementie.....