Wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

denk dat dat het beste is wat je kunt doen, ff een één op één met de juf, en dan vertrouwelijk! dan ben jij straks niet de gebeten hond. stel dat die ouders er lucht van krijgen en hun zoon mag niet meer met die van jou spelen, je weet niet wat voor consequenties dat dan heeft.

toch vind ik het raar dat er geen reactie is gekomen, maar goed. je weet voor jezelf dat je uit je gevoel hebt gehandeld.

2. Niet meer actief

Thanx As.. ;) En ja, ik vind het helemaal niet erg als ie hier komt spelen.
    Hij voelt zich ook al aardig op z'n gemak moet ik zeggen.

En Sim, voor die reactie was ik ook bang, dat z'n ouders het als een belediging zouden zien en ik had hem duidelijk gezegd dat hij de kleren mocht houden.Het was een splinternieuwe spijkerbroek met een mooie niet afgedragen trui en een zomerjas die er nog als nieuw uit zag.
    En hij draagt het zowat iedere dag, dus dat geeft wel aan dat hij niet zo veel te kiezen heeft...

3. sim

sim Niet meer actief

tja, kan me voorstellen hoe dat aan je hart gaat. en 10 kinderen is natuurlijk ook niet niks, maar net wat je zegt, ze hoeven heus niet in mexx of esprit te lopen, maar toch wel schoon. ook voor z'n eigen gevoel...

bovendien iedereen in nederland krijgt kinderbijslag, en wibra heeft ook zomerjasjes tussenjassen en winterjassen, voor echt een prikkie.

de basis dingen kun je daar toch dan ook kopen.

ik vind uiterlijk niet belangrijkste, maar uiterlijke verzorging zegt ook veel over innerlijk. kinderen zijn daar tegenwoordig ook heel hard in.

mijn dochter is bijna 9 en van zich zelf gelukkig schoon op zich zelf. maar dit jochie is al 12... voelt hij dit zelf niet aan denk je? wordt hij gepest of buitengesloten op school?

4. Niet meer actief

Van wat ik uit de reacties op het schoolplein ziet niet, hij mag altijd mee doen en word voor zover ik van mijn zoon begrijp niet gepest.

Ik heb het er net met mijn man nog over, ik zei van, zal ik dan toch maar even naar boven lopen en even iets uitzoeken.
    Maar hij heeft ook zo iets van ja dan belanden die andere kleren ook weer op de grote stapel was en loopt ie volgende week weer met deze kleren vies aan.

Z'n ouders stonden in het begin ook langs de lijn met voetbal maar ik heb ze er niet meer gezien.Waarschijnlijk door de scheiding, en ik heb wel zo iets van, als je niet om het mannetje geeft sta je ook niet langs de lijn om hem aan te moedigen.

Maar idd, net wat jij zegt, het hoeft niet allemaal duur en luxe te zijn, als het maar schoon is.
    Ik doen mijn kinderen elke dag schone kleren aan, dat moet gewoon want ze spelen buiten en worden altijd vies.Ze gaan iedere avond voor ze naar bed gaan onder de douche ( tuurlijk sla ik wel eens over ) en ze krijgen netjes schoon ondergoed aan.
    Dat vraag ik me dan ook af, draagt hij wel schoon ondergoed, die kinderen gymen twee keer per week en dat doe je je kind toch niet aan?

Maarja, om nou te vragen aan hem, mag ik je ondergoed ff zien? ;)

5. sim

sim Niet meer actief

tja, ik ken ook van die mensen. met een zwemfeestje vanmijn dochter waren we in dat kleedhok die meiden helpen met omkleden.
    één trok haar ondergoed uit, nou... sorry hoor, maar ik vind dat echt niet normaal ik zal je de details besparen. maar dan gaan mijn haren omhoog. ieder kind veegt weleens niet goed, maar schoon ondergoed is voor elke dag wel een must! en soms op een regenachtige dag of als het laat is in het weekend komt er inplaats van een douche ook wel eens een washand aan te pas. maar het lekkerst is toch een douche en ze dan lekker in de pyjama!

maar net wat je zegt, de ouders zullen ongetwijfeld van het jonkie houden, moeilijk... maar ik denk ook niet dat je elke keer kleren kunt geven, lekker makkelijk voor hun.

6. Niet meer actief

Nee precies, nou ja, in elk geval, hij blijft vanavond eten en ik zal 'm dan ook goed vol mesten, hahaha!
    Heeft ie dat in elk geval binnen ;)

En weet je wat nou het ergste is, hij is zo lief he, vriendelijk en beleefd... en dat doet me dan best wat ...

Ik kijk nog wel even aan hoe het loopt, en mocht het de spuigaten uit lopen dan zal ik de juf er eens op aan spreken.

7. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik vind het nogal zwaar om iemand van mishandeling te beschuldigien omdat zijn kleren en zijn gezicht smerig zijn. Misschien is het wel een ventje dat graag knoeit en klaait.
    Ik ken helaas heel veel kinderen die er piekfijn bijlopen en toch dagelijks een pak rammel krijgen of waarvan de ouders veel afwezig zijn.
    Heeft het jongetje er zelf geen moeite mee, is hij geen buitenbeentje, zit hij niet onder de blauwe plekken, wees dan gewoon een fijn huis waar hij lekker kan spelen. Stimuleer hem in het schoon houden van zichzelf en zijn kleding want van een kind van 12 mag je toch ook wel verwachten dat hij zijn eigen mond kan poetsen.
    Maakt het niet meer dan dat het is, kijk naar zijn houding/gedrag als dat goed is moet je het zo laten.
    Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt en (ver)oordeel hem en zijn ouders niet op zijn uiterlijk

8. Niet meer actief

Was dit bericht voor mij bedoeld?
    Want dan begrijp ik niet helemaal hoe je erbij komt dat ik die mensen van mishandeling beschuldig?

Laat ik je reactie maar even afwachten voor ik hierop dan verder reageer.

Liefs Nies

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Misschien kun je, als hij weer komt spelen, iets laten doen waar ze heel smerig bij worden. Dan kun je ze daarna aansporen om even te gaan douchen omdat ze zo smerig zijn.
    Kun je zien of de rest van zijn lichaam ook smerig is en heb je meteen zicht op zijn ondergoed.
    Of nodig hem een keer uit om te blijven slapen.
    Misschien is het bij hem in huis niet gebruikelijk om elke dag te douchen en weet hij gewoon niet beter.
    Het kan ook zo zijn dat hij zijn kont tegen de krib zet en gewoon zelf niet wil douchen en schone kleding aan wil.

Groetjes Anita

10. Niet meer actief

Ik vind het gewoon zielig om het ventje er zo bij te zien lopen, dat zal mijn moederhart wel zijn ofzo.
    Ik realiseer me ook dat je met zo'n groot gezin niet alles in de gaten kunt houden.
    Ik heb twee jongens en als zij s'morgens naar school gaan vind ik het fijn dat ze er schoon en fris uitzien.
    Mijn oudste zoon is 11 en die wast zich ook onder mijn toezicht anders weet ik het wel.

Het gaat mij er gewoon om dat het ventje niet uitgelachen en uitgescholden word op school.
    Bovendien is het voor zo'n kind ook niet hygienisch, toch?

En zoals ik al eerder aangaf, ik voel me niet de aangewezen persoon om er iets van te zeggen laat staan een instantie in te schakelen.Dat doe ik ook niet.

Toevallig vroeg ik hem gister hoe het thuis was, zo na de scheiding bij z'n stiefvader.
    Hij zei dat hij het veel fijner vond want er waren nu geen ruzies meer in huis.
    Hij woont bij z'n stiefvader, samen met zijn zus en stiefzus.
    Dus de situatie is een stuk rustiger voor hem.

Maar nog een keer nogmaals, ik blijf er bij dat je als ouder verantwoordelijk bent voor hoe je kind erbij loopt.
    En dat hoeft niet in nieuwe kleding , als ouder zie je toch wel dat de kleren van je kind een sopje moeten hebben, toch?
    Of ben ik nu toch overdreven bezig?

Nies

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou contact opnemen met de juf/ meester van de klas dat je je zorgen maakt om het ventje en wat je is opgevallen.
    Misschien heeft de school wat in de gaten en kunnnen die ook verdere stappen ondernemen

12. sim

sim Niet meer actief

ik vind niet dat je overdreven reageert, je voelt voor zo'n kind, en daar is niets mis mee.

ik zou het sowieso nog even aankijken en het niet in de wind wuiven, je kunt altijd een gesprekje met de juf aangaan (nogmaals duidelijk maken dat het vertrouwelijk is en dat je niet wilt dat dit uitlekt naar de ouders) gewoon eens kijken hoe zij er tegen aankijkt. misschien is dat voor je gerustsgevoel ook beter. kan me voorstellen dat je hier veel aan gaat denken anders...

hou je ons op de hoogte?

13. Niet meer actief

Hoi Sim,

Ja tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.Het zal geen drama worden hoor, dat verwacht ik niet.
    En misschien snijd ik het wel ff bij hem zelf aan.
    Gewoon even een beetje vissen op een voorzichtige manier.

En idd, net wat jij zegt, dat joch komt hier soms 2 - 3 keer per week over de vloer dus ja, ik trek me dat aan.
    En ik bedoel er helemaal niks kwaads mee, ik bedoel het juist heel goed!

Liefs Nies

14. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Nee, Nies ik heb het niet tegen jou, maar tegen iedereen die in hun berichten insinueert dat er sprake is van verwaardelozing en dat er instanties ingeschakeld moeten worden.
    Ik lees uit jouw bericht alleen maar dat hij smerige kleding draagt en een vies gezicht heeft.
    En ik vind dat sommige reacties, om daar gelijk werk van te maken, te snel oordelen.
    Krijgt het kind liefde en genegenheid, voelt het zich veilig thuis en krijgt het de kans zich optimaal te ontwikkelen? Dat vind ik belangrijke voorwaarden voor een goede opvoeding, dat zijn ouders weinig aandacht hebben voor de buitenkant is heeel heel erg jammer, want het is toch het plaatje dat naar buiten gebracht wordt, maar daarop mag je niet oordelen over de thuissituatie. En wederom is dit een algemene, voor niemand persoonlijke bedoelde, opmerking. Ik denk er gewoon even iets anders over, niet beter, niet slechter.
    @ Nies En ik geeft daarnaast aan dat ik vind dat je vooral een fijne plek voor hem moet blijven, waar hij even zonder broertjes/zusjes kan zijn en kan spelen.
    Want ik vind het wel degelijk geweldig dat je dit kindje zo liefdevol opvangt

15. Niet meer actief

Hoi Loesjes,

Ik snap wat je bedoeld...
    En van dat thuis opvangen dat komt helemaal goed ;)

Liefs Nies

16. Niet meer actief

Van mij mag er een slotje op hoor!

17. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland

Deel Deze Pagina