sorry, ik zit nu jankend te typen, maar wil dit toch wel eventjes van me af schrijven, want anders kan ik toch niet slapen nu. ik houd echt van mijn man, maar af en toe kan hij echt een vervelende en arrogante klootzak zijn. net als zojuist, ik check eventjes online het banksaldo, en aangezien dat er niet goed uit ziet, kijk ik ook even na hoeveel cash we nog in onze portemonnees hebben, dat doen we wel eens vaker bij elkaar, aangezien we elkaar niks te verbergen hebben... zijn geld is opeens weg, en ik wist dat hij nog minstens 25E zou moeten hebben. nou weet ik, dat hij zijn geld wel eens in zijn kluisje op het werk laat liggen, dus ik vraag hem heel kalm, en zonder een grote ruzie te willen maken waar het geld is. En hij meent hierop geen antwoord te hoeven geven. Om een lang verhaal kort te maken, begint hij na 10 min te roepen dat het geld dus op zijn werk ligt. Nou dat kon ik dus niet ruiken, hij is wel eens vaker vergeten de tank of boodschappen bonnetjes te geven, zodat ik de maandelijkse kosten slecht in het oog kon houden. Als ik hem dan vraag, waarom hij zo'n scene moet gaan staan schoppen, flipt hij alleen nog maar meer uit, en begint alles wat ik zeg in het belachelijk te trekken, maar geeft gewoon geen antwoord op mijn vraag, waarom hij gewoon niet meteen gezegd heeft waar het geld was. Ik kan hem echt niet uitstaan soms, want het doet er niet toe wat ik nu doe, of ik nu op de bank ga slapen, bij een vriendin, of gewoon in bed, of ik huil, uitflip, met iets begin te gooien, of nu weer gewoon vriendelijk tegen hem doe. Het maakt niet uit, het intereseerd hem gewoon niet hoe ik mij nu voel. Hoe meer ik huil en doe, hoe grappiger hij alles vind. En als ik weer gewoon doe, is hij dit morgen weer vergeten. Soms vraag ik me echt af, hoe ik het hem duidelijk kan maken, dat hij met dit gevoelloze en arrogante gedrag mij echt zeer doet. Waarom kon hij mijn doodnormale vraag niet gewoon beantwoorden, Hij wist dat hij mij zou kwetsen door mij zo op te gaan zitten jutten, en doet het toch gewoon... misschien is het verhaal niet helemaal duidelijk, en hoewel ik me een beetje schaam het te plaatsen, is er misschien iemand die me een tip kan geven. ik houd echt van hem, en hij is eigenlijk echt lief en zorgzaam, maar soms haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan, en ik weet niet meer wat ik daaraan kan doen...
ik ga dus echt niet bij zo een in bed liggen. verder vind ik zijn reactie niet echt passend in de deze situatie.
Mannen.. *Zucht* Tja lastige situatie. Vind dat hij niet normaal op jou reageert en dat ie zijn excuses wel eens aan mag bieden! In deze situatie zou ik mijn man negeren tot hij zelf naar mij toe komt en sorry zegt. En een verklaring voor zijn gedrag vind ik ook wel op zijn plaats. Succes!
THX dames, ik denk ook maar dat ik op de bank blijf slapen vanavond... weet ook wel, dat ik me gewoon niet op moet laten jutten, maar ja, dat is makkelijker gezegd als gedaan... als ik nu weer wacht tot hij naar me toe komt, kan dat wel dagen duren. Ik ken hem, voor hem gaat morgen het leven weer verder alsof er niks gebeurd is... Maar we proberen het, misschien gebeurt er wel een wonder, en komt hij een dezer dagen naar me toe...
Ik denk dat op de bank slapen, boos worden, etc etc geen zin heeft. Denk dat als je echt wil dat er iets gaat veranderen....dat jullie samen met iemand in gesprek moeten. Anders zullen jullie nooit over jullie emotie's kunnen praten.
Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Het klinkt een beetje alsof jullie elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen, terwijl jullie het allebei niet zo bedoelen. Jij wilt gewoon weten waar die 25 euro is, maar hij vat dat waarschijnlijk op als een aanval - komt ze weer met haar gezeik over geld, ze vertrouwt me niet - en schiet vervolgens in de verdediging, waardoor jij kwaad wordt omdat hij niet gewoon antwoord geeft. Jullie lijken dus allebei iets anders op te maken uit wat de ander bedoelt. En in plaats van je in de ander te verplaatsen en daardoor ruzie te voorkomen, schieten jullie allebei in de verdediging, wat leidt tot erger. Ik kan me voorstellen dat als jullie inderdaad een paar gesprekken met een ander hebben, jullie kunnen leren wat de gevoelige punten van de ander zijn en hoe jullie ruzies als deze kunnen vermijden. Want je hebt wel gelijk natuurlijk dat iets kleins uiteindelijk uitdraait op een enorme ruzie, terwijl dat helemaal niet nodig is. Als ik dit compleet verkeer interpreteer moet je het zeggen hoor. Het klinkt alleen nogal herkenbaar, vandaar. En ik weet ook dat als de gemoederen (na drie geirriteerde zinnen heen en weer) hoog zijn opgelopen het bijna onmogelijk is om je in de ander te verplaatsen.
OMG is het een tweeling broer van mijn vent??? Of zijn we met dezelfde samen?? Damn wat herken ik dit zeg, had het gisterenavond nog. Het intereseert hem inderdaad ook neit wat ik doe, of ik weg ga of ga slapen zonder kus te geven ect ect. Als hij boos of geirriteerd is noemtie me bij mn voornaam, dan weet ik al precies hoe laat het is... Lijkt wel alsof ze het niet zien hoeveel pijn ze ons met hun gedrag doen, maakt niet uit hoe hard je schreeuwt, huilt, gilt, tiert... hun vinden het allemaal wel best.. Vaak reageert de mijne dan ook niet eens meer arggggg:x Lag de bank nog een beetje?? Hoop dat die mannen snel hun ogen open doen en zien waar ze nou helemaal mee bezig zijn.. Bij de mijne weet ik dat alstie gaat lopen 'kutten' dat er iets fout is gegaan op zn werk of dat er iets anders hem dwars zit.. maar vertellen pff ho maar, binnenvettertje... Het lijkt ook wel alsof ze snachts worden gereset en niks meer weten van de dag daarvoor, van een fikse ruzie of iets. Sterkte!!
had die van mij niet hoeven te flikken want dan lag HIJ op de bank, niet ik. hoe is het gegaan vannacht? heb je op de bank geslapen?
IK denk dat de verhoudingen niet helemaal gelijk liggen. Dat jullie dus niet op het zelfde niveau staan en hij jou dus niet (altijd) serieus neemt. Dit hou je zelf ook niet lang vol. Ik denk dat het goed is om eens met iemand te praten zodat je man ook leert omgaan met ruzie en gevoelens (van een ander). En dan krijg jij ook misschien tips om beter met hem om te gaan. Ik denk wel dat er iets moet gebeuren, anders komt het niet goed vrees is.
Precies mijn gedachten. Verder vind ik het een vreemd iets in een relatie, dat je dingen verzwijgt, dat de emoties van je partner je niet raken en er zogezegd je kont aan afveegt. Zou hier niet moeten gebeuren want wat is je relatie dan waard? Als je dit soort dingen vaker meemaakt zit er maar 1 ding op: praten met elkaar en misschien iemand erbij. Wat als er straks een kindje bij is? Lijkt mij geen gezonde situatie....sterkte!
Misschien kun je je gevoelens in een brief schrijven aan hem? Dan kan hij het rustig lezen en kan hij je intussen niet zitten opjutten? Echt, mannen kunnen soms erg simpel zijn en totaal niet door hebben hoe lomp ze doen.....
Ja als ik aan mijn vent zou vragen waar zijn geld is dan zou hij ook door flippen. maar aan de andere kant hoeft hij mij ook niet te vragen waar mijn geld is. We moeten elkaar maar genoeg vertrouwen dat we geen gekke dingen doen. Als het geld wat ik bij me heb op is dan vraag ik hem gewoon of hij boodschappen mee wilt nemen ofzo. Das nog lekker makkelijk ook. Heb je wel een beetje kunnen slapen? Ik had ook nooit op de bank kunnen gaan slapen hoor. Ik vergeet ook meestal weer de andere dag waar de ruzie nou echt om ging (misschien heb ik meer mannelijke hormonen) maar ik heb vaak geen zin om aan zulke dingen zoals ruzie tijd te verspillen. Vaak op een avond als we lekker gaan eten en kletsen dan vertel ik hem onder andere omstandigheden snappie.... Liefs
jep mee eens! Maar ook ik zou mijn man niet moeten vragen om een verantwoording voor 25 euro's hoor, dat mag hij zelf weten hoe, wat e.d. die 25 euro als daarvan je maand moet afhangen gaat het zoiezo niet erg goed financieel (zeg maar gerust heel slecht!!!) en dan moet je eens verder kijken of daar geen andere oplossing voor is (hoe wil je in godsnaam een kind gaan betalen als je al verantwoording moet afleggen voor 25 euro pffff daar zou ik een hard hoofd in hebben) Maar blijkbaar ben ik een van de weinige die er zo over denkt dus houd mijn mond weer, trouwens is het ook andersom hoor, ik hoef zelf ook geen verantwoording af te leggen over 25 euro's. Ik ben het WEL met je eens dat het natuurlijk makkelijk te beantwoorden is maar de vraag bij mij is WAAROM zou hij het moeten beantwoorden, lekker belangrijk die 25 euro...
De vraag waar t geld is, is natuurlijk makkelijk te beantwoorden. Maar goed, ik zou ook niet van elke cent in mn mans portemonnee moeten vragen waar t bleef, dan zou hij ook gestoord van me worden. En andersom ook. Juist om dit soort zaken te voorkomen hebben we elk een eigen rekening en een gezamelijke. Gezamelijke is voor de vaste dingen, en de rest is 'eigen' geld en daar kan ieder zelf mee doen wat ie wil. In praktijk blijkt wel dat t eigenlijk een grote hoop is, geld van mij is van mn man en andersom, maar het voorkomt wel een bankrekening waar niets op staat terwijl er nog wel vaste lasten zijn.
Hallo Dames, Eventjes vlug voordat ik naar mijn werk ga, want heb behoorlijk wat dingetjes gelezen waarop ik eventjes wil reageren... Ten eerste, erg bedankt voor de vele reacties, ben er erg blij om dat sommige het herkennen, en toch ook dat ik eventjes mijn gevoelens gepost heb... Denk zelf niet dat een gesprek met een ander echt nodig is. Ben er best wel van geschrokken dat sommige dit aanraden. We hebben een echt goede relatie hoor, en hij reageert echt niet altijd zo, ik weet ook wel dat hij op het moment ook zijn problemen heeft ( hij begint in de zomer met een nieuwe baan, en de oude vind hij echt verschrikkelijk, en de komende IVF behandeling, belast hem(ons) toch ook meer dan hij laat merken) Dan was het punt niet de 25E. Daar hangt het bij ons ook niet om, maar het punt was dat hij gewoon eventjes weigerde te zeggen of dat geld op zijn werk lag, of dat hij het aan tanken-boodschappen of iets dergelijks uitgegeven had. En dus als eerste meteen begon te roepen. Ik maak elke maand een uitgaven lijst die tot op de euro klopt, dus hij weet dat ik gewoon graag wil weten waar ons (gezamelijke rekening) geld blijft. En ja, heb lekker op de bank geslapen... THX meiden, en zal vanmiddag wat uitgebreider reageren...
Wij hebben alleen een gezamenlijke maar geld is niet waard om ruzie over te maken vinden wij, dus is nooit geen probleem, hij werkt en ik maak het op mijn man weet dat dat zo werkt haha
Haha, erg goed. Mn zoontje zegt nu ook zo mooi: papa is werken. En als ik dan vraag: wat kunnen wij dan doen? Dan zegt ie: Winkelen!!! Ja, t is maar net hoe t gaat. Wij vonden gez. rek makkelijk zodat in elk geval alle vaste lasten zonder omkijken geregeld zijn. En daarnaast onze eigen rekeningen, maar zoals ik al zei, zijn geld is van mij, en mijn geld is van hem. Oftewel t zelfde idee, een grote hoop En idd, ruzie over geld is t niet waard. Maar (helaas) gebeurt het vaak genoeg