Mijn dochter van bijna 11 maanden (uitgaande van de uitgerekende datum 9,5 maand) heeft totaal geen neiging tot kruipen of zelfs maar tijgeren. Prima hoor, ze bepaalt zelf haar tempo. Maar sinds kort heeft ze zich het omrollen zo eigen gemaakt, dat ze al rollend vooruit komt. Dus ze rolt van rug naar buik, door naar rug, door naar buik enz. En in een rap tempo, dus moet ineens erg opletten, want voor ik het weet, ligt ze ineens naast het wijnrek of die mooie vaas. Doordat ze wel op haar buik rondjes kan draaien, komt ze in elke hoek van de kamer. Voor haar wel prima dus. (Al wordt ze er erg moe van....) Benieuwd of iemand dit herkent en of dit de voorloper is van het uiteindelijke kruipen, of dat ze dat misschien wel overslaat en lekker door blijft rollen. Optrekken en zelf gaan zitten, doet ze ook nog niet.
Ik heb hier 1 zoontje dat al echt kan kruipen en 2 meiden die zich op eigen manier voortbewegen. Diyana doet precies hetzelfde als jouw dochtertje, ze rolt zich als een speer , en draait en schuift achteruit en zo. Maar ze komt zo overal inderdaad. Sinds een week gaat ze op handen en knieƫn staan en bijna kruipen, dus er komt schot in. HIer zijn ze bijna 11, gecorrigeerd bijna 9 maanden, dus redelijk hetzelfde als jouw dochter.
Ik heb vroeger ook nooit gekropen. Ging ook rollend overal heen en daarna ben ik begonnen met lopen. Ik heb het dus wel over geslagen.
Emma is ook nooit gaan kruipen maar is gaan rollen en rolde de hele kamer door. Nu kan ze billenschuiven en rolt ze eigenlijk niet meer maar schuift ze door de kamer op haar billen (moet zeggen dat kruipen er voor Emma ook niet echt in zit omdat ze maar 1 armpje kan gebruiken en kruipen daardoor erg moeilijk is) Het blijkt dat ik vroeger ook niet gekropen heb maar alleen getijgerd.
mijn zoontje heeft het ook een tijd gedaan, totdat hij ineens ontdekte dat tijgeren toch echt praktischer was!!!
Charlotte heeft een maand of 2-3 gerold, toen ging ze tijgeren, toen overal langs lopen en toen pas kruipen.
Hier word ook volop gerold, en soms hele kleine stukjes getijgerd. Pogingen tot echt kruipen ehb ik ook nog niet gezien. Ach... alees op z'n eigen tempo!
Ties kan wel tijgeren maar rollen gaat veeeeeel sneller dus why bother??? kruipen gaat hij niet doen denk ik, en optrekken ook niet. hij probeert vanuit zitten los te gaan staan dus ik denk dat hij als eerste nu gaat lopen.
mijn zoontje begon dat ook doen. heel grappig...volgens onze fysio dame is dat heel goed vr de baby. zo krijgen ze zeer sterke romp en krachtige buik spieren enzovrt.
hier rolt ze ook al een week of 3 de kamer rond..Ze gaat ook heel blij op handen en knieen zitten..en dan wiegen.. en dan laat ze zich maar weer op der buik vallen. Ze tijgert niet, maar door met der handen op de vloer te slaan trekt ze zich kennenlijk toch wat voren dus verschuift ze wel ( lijkt me erggggg vermoeiend grin) Wel trekt ze zich op aan de spijlen..tot op der knieen.. helemaal staan is nog ff too much
Wat grappig dat dit dus veel vaker voorkomt, maar dat ik dat nooit geweten heb. Ook nooit echt op heb gelet bij andere kindjes, moet ik zeggen. Heel af en toe zie ik haar idd wel een beetje duwen en trekken met haar handjes op de vloer en lijkt ze zowaar enkele cm vooruit te komen. Ze trekt zich nu ook op aan de spijlen, maar ook tot op haar knie. Gisteren leek het even alsof ze van lig probeerde naar zit te komen, maar dat is nog wat te hoog gegrepen. Heel benieuwd wanneer al die rollertjes de volgende stap gaan ontdekken!!!! Bedankt voor de reacties!