wat zou jij doen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chickiedenise, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Ik heb een buurman, die woont alleen en heeft aardig wat wietplanten in zijn tuin. Er zijn een paar gasten die regelmatig wat komen halen..
    Zou je je er niks van aantrekken of toch wel ?..
    Ik vind het nogal vervelend als mijn dochter in de tuin aan het spelen is en er een wietlucht in de lucht hangt.
    Niet zo gek toch of..:(

2. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dan bel je toch gewoon de politie?? Desnoods doe je het anoniem maar die stankoverlast zou ik echt niet pikken hoor, zeker niet met
    een kleintje die lekker buiten wilt spelen.

Laat het hem dan lekker binnen in zijn huis doen!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja ik zou bellen. Of verhuizen.

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wat vervelend!
    volgens mij mag je wettelijk een aantal planten hebben (maar vraag me niet hoeveel) dus weet niet of hij daar boven zit.
    je zou het kunnen melden,maar weet niet of je daar veel beter van word. Het kan natuurlijk anoniem, maar stel dat ze erachter komen dat jij het was brrr lijkt me wel eng. pfff moeilijke situatie. misschien kun je eens bij andere buren peilen of die er ook last van hebben en dan met zijn allen iets doen ofzo?
    sterkte in ieder geval.

5. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Meld het anoniem via meld misdaad m: 0800-7000. Als jij ze genoeg info kunt geven (aantal planten, tijden van klanten etc) kan de politie er iets mee.
    Zou het ook niet prettig vinden met een kleintje die in die lucht moet spelen.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook bellen hoor. Ik zit echt niet te wachten op een wietlucht als ik lekker in de tuin zit.

Als ik er verder geen last van zou hebben (dus als je 't niet zou ruiken), zou ik 'm maar gewoon laten begaan, ook al is 't natuurlijk niet goed wat 'ie doet. Ik heb nooit zoveel zin in ruzie.

7. Chickiedenise

Ik heb het zowiezo niet op die rommel, binnen of buiten, want als hij het binnen heeft, zelfs dan kunnen de buren er last van krijgen .
    Nu is het wel zo dat mijn dochter ook op andere gedeeltes van de tuin kan spelen, maar vindt het niet zo'n fijn idee. Ik zie het ook niet zitten om die criminelen hier voor de stoep te hebben als ik het zou melden, er zijn er maar een paar die het zouden kunnen melden.

8. Chickiedenise

Ik kan ze niet tellen..ze staan allemaal tegen elkaar aan maar het zijn er wel meer dan mag denk ik zo.

9. Chickiedenise

Ja, het is een bepaald gedeelte, het is niet zo dat ik helemaal in de stank om kom, dat gedeelte daar zit ik niet vaak, maar is wel een mooi plaatsje om te spelen. Maar dat doen we nu dus maar niet.

10. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Je "mag" er niet vijf hebben, het wordt gedoogd. (oftewel niet strafrechtelijk vervolgd) Maar als er overlast is kunnen de planten gewoon door de politie in beslag worden genomen. Misschien kun je vertellen dat het een flinke struik is inmiddels? dan komen ze vanzelf wel een keer spieken.

11. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Je mag er 5 hebben in je huis/tuin..

12. Chickiedenise

Ik weet niet hoe groot 1 wietplant kan worden in korte tijd, maar deze ziet er niet uit als 1 plant, het lijken er meer dan 5

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, en volgens mij zou dat dan nog voor eigen consumtie zijn, maar zo te horen komen er ook steeds mensen langs om ze te kopen/halen. Weet niet precies hoe het zit, maar zou de politie even bellen. Zou zelf ook niet zoveel zin hebben om zomers in zo'n wietwalm te zitten.

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Ik zou ook gewoon bellen met M

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nou een plant kan aardig groot worden. Weet niet hoe je contact is met de buurman maar kan je hem niet vragen om er iets aan te doen? Misschien raar hoor, maar ik zou eerst persoonlijk naar hem toe gaan als je een beetje een normaal contact met hem hebt.
    Als je naar de politie gaat zal hij wellicht gelijk door hebben dat het bij jou weg komt.

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    5 planten is ok, voor EIGEN gebruik.
    Gewoon anoniem bellen. Het kan bij meer mensen vandaan komen hoor,je weet niet wat er al allemaal bij de politie bekend is...

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou s nachts stiekem alle planten er uit trekken hihihi. *grapje*

18. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Het ligt eraan... als ik er zelf echt last van zal hebben zou ik allereerst naar die buurman zelf gaan.
    Ik heb een hekel aan mensen die niet eerst naar de mensen gaan die het probleem veroorzaken en achter je rug om de politie bellen.
    Dus als ik er echt last van zal hebben dan zal ik er wel wat aan doen.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja zou ook eerste proberen om zelf met de buurman op te lossen.

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Je haalt de woorden uit mijn mond ;)

Waarom altijd gelijk alles melden .. maar goed ik zou dus ook eerst even bij de buurman aanbellen ..
    Maar heb je nu ook echt last van die geur of ben je bang dat je de geur gaat ruiken .. Ik weet namelijk dat die planten ( ook al geven ze toppen ) niet zo extreem kunnen stinken ..

Maar nogmaals als het kan zou ik het eerst ff proberen op te lossen met de buurman zelf ...

Deel Deze Pagina