Goedemorgen, Ik ga toch hier maar even mijn verhaal doen. Het bedrijf waar ik nu al zes jaar werk gaat verhuizen. Op zich niet zo heel erg. Maar het stuk dat nu gereden moet worden staat altijd file. Maar dan ook altijd. Zelf heb ik geen rijbewijs dus ik moet strakjes met een collega mee rijden of met een bus die door het bedrijf vanaf de oude werkplek gaat rijden. Nu betekend dit dus dat ik elke dag 3 uur reistijd kwijt ben. En ik heel erg bang ben dat ik veel van mijn mannetje moet gaan missen. Ik werk drie dagen. Nu staan er wel erg leuke vergoedingen tegen over een 13e maand en per dag 15 euro reistijdgewenning. Voor April gaan we verhuizen. Nu is het ook zo dat degene die niet mee gaan. Wederzijds ontslag krijgen dus je hebt strakjes wel recht op ww. Nu werk ik al zes jaar voor deze baas dus zou strakjes 6 maanden recht hebben op ww. Dus je zou denken tijd genoeg om iets anders te vinden. Maar goed met deze economie weet ik dat ook niet. ohhhh ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik zou echt geen 3 uur per dag gaan reizen, hoe leuk de baan ook is....dat gaat je echt opbreken. Je werk verhuist pas volgend voorjaar, waarom ga je nu niet gewoon rustig aan op zoek naar ander werk? Je hebt nog tijd zat.
Nou het contract van de huur loopt volgend jaar April af. Wanneer wij met zijn alle verhuizen is nog steeds niet bekend.
3 uur reistijd is idd erg veel. Als je besluti dat je het gaat doen krijg je al snel genoeg van al dat gereis. Ik zou nu al gaan kijken of er geen ander werk voor je is dan hoef je misschien niet eens in de ww. Werk vinden is idd wel lastig op dit moment, heeft mij ook vel moeite gekost om iets te vinden. Wat zegt je man/ vriend ervan? Succes met je beslissing.
Mijn man vind dat ik eerst even moet aankijken hoe het gaat. En dan beslissen wat ik wil. Oh ja het is niet de bedoeling om gewoon effe de ww in te gaan hoor. Dat is niet mijn insteek.
Ik zou denk ook op het gemak eens kijken voor een eventuele andere baan. Ben je ook mét rijbewijs 3 uur kwijt?? Ik was voor mijn werk ong 1,5 a 2 uur onderweg, heb het een half jaar volgehouden....
Ja ook met rijbewijs. mede doordat er altijd file staat. Het is gewoon een rot verbinding. (brug van Ewijk) Zegt voor sommige genoeg denk ik.
Nou, brug van Ewijk wordt aangepakt. Er komt een 3de rijstrook bij. In het voorjaar zou het helemaal klaar moeten zijn en dan heb je nergens last van (woon en werk in zelfde regio en sta dus elke ochtend in de file)
Er komt ook een extra brug die in 2014 af zou moeten zijn. Maar door dat werk verkeer zullen er weer nieuwe files ontstaan.
sorry zegt mij niks,.....maar ik ben nooit zo veel/vaak onderweg.... Lastig hoor, weet alleen dat ik het niet zou trekken, al heb ik geen hekel aan autorijden, maar daar ben je niet mee geholpen.. Ligt er ook een beetje aan of het DE baan voor je is of dat het maar zo-zo is, anders zou ik ondertussen de vacatures enzo in de gaten houden
Ga er nog maar eens goed over nadenken. Ik vind het werk wel leuk. En tja je weet niet wat je ervoor terug krijgt he? Misschien moeten we het maar eens proberen.
Hey Sanka, Wat een lastige situatie zeg! Ik denk dat je mannetje wel gelijk heeft, ik zou het ook even aan kijken, misschien eerst een paar maanden gewoon doen en kijken hoe het gaat lopen, misschien valt het wel onwijs mee, of tegen! Iets anders zoeken kan altijd nog en dan kan je misschien wel niet meer terug naar je vertrouwde plekje waar je nu zit, 6 jaar is niet niks! Succes met je keuze! Liefs
ik zou gewoon nu vast kijken of er niet iets anders is wat OOOK leuk is en leuke verdiensten heeft. als je er tegen aan loopt is t toch mooi meegenomen?
Drie uur reistijd per dag zou voor mijn geen optie zijn, file of geen file... Ik zou gewoon rustig gaan rondkijken naar wat anders. Als je niets vindt kun je het altijd proberen totdat je wat anders hebt gevonden...
ik zou proberen of het gaat, of meeverhuizen en ondertussen iets anders zoeken. ga niet de ww in, want zoals je zegt is een nieuwe baan nu moeilijk gevonden. ik zoek al anderhalf jaar!
Lastig... Hoe bevalt deze baan? Is het echt naar je zin inhoudelijk gezien, zit er nog toekomst in? Wat is belangrijk voor je in een baan? Ik zou niet alleen naar de reistijd kijken. Zelf werk ik al 10 jaar voor dezelfde werkgever en heb 3 a 4 uur reistijd per dag. Wat er veranderd is met kinderen erbij is dat ik 's middags heeeeel snel thuis wil zijn. File is dan niet leuk. Voor de rest maakt de reistijd mij niet uit, ik vind autorijden leuk, echt een rustmomentje (maar dat is voor iedereen anders). Is bij je huidige baan thuiswerken een optie? Dat zou ik anders zeker eens bespreken met je leidinggevende. succes!
Tja ik vind de baan erg leuk. Er komen straks ook weer nieuwe dingen bij. Ik verdien niet slecht. Je krijgt natuurlijk nooit WAT je verdient. En als die kleine strakjes naar school gaat. Wil ik wel graag een baan hebben waar ik echt mijn ei in kwijt kan. Een baan achter de kassa zou bijv niks voor mij zijn.
Als het een tijdelijke situatie is en je in april dichterbij je werk gaat wonen, zou ik het zelf wél doen. Natuurlijk zou ik ook niet staan te juichen met zoveel reistijd, maar als het werk leuk is en blijft en de verdiensten zijn OK en het is idd tot april dan was de keuze voor mij niet zo moeilijk.