Aankomende dinsdag is het zover; mijn eerste werkdag. Mijn kleine meid is dan 4 maanden. Ondanks dat ik er erg naar uit zie om weer aan de slag te gaan, krijg ik toch wel een knoop in mijn maag bij de gedachte dat ik mijn kindje 'achter moet laten'. Ze is in hele goede handen, namelijk bij de oma's, maar toch zou ik graag willen weten hoe jullie kindjes reageerden toen jullie weer gingen werken. Huilden ze de hele dag? Of hadden jullie het idee dat ze nergens last van hadden? En hoe lang duurde het ongeveer voor ze aan de nieuwe situatie gewend waren?
Mijn kindjes hebben beiden nergens last van gehad. Mijn zoontje ging al met 7 weken wennen op het kdv, omdat ik na 10 weken weer aan het werk moest. Mijn dochter was 16 weken toen ze voor het eerst ging. Maar ze hebben er weinig/geen last van gehad. Niet meer gehuild dan thuis . Mijn zoontje heeft het altijd super naar zn zin en sinds ie het kan aangeven staat ie te juichen als ie weer mag. Heb ook nooit een probleem met afscheid nemen, soms kan er nog net een snelle kus vanaf en dan weer verder in zn spel. Mijn dochtertje laat alles over zich heenkomen en vind het eigenlijk allemaal wel best. En ik weet dat ze in goede handen zijn, dus ik maak me er ook niet druk over. Succes volgende week, het komt allemaal best goed.
Mijn zoontje had er niks van. Die vond het allemaal wel prima. Hij moest alleen even wennen aan de drukte van het KDV, maar dat was ook binnen no-time weer 'normaal' voor hem. Komen de oma's bij jullie thuis oppassen? Want dan merkt je kindje er waarschijnlijk helemaal amper wat van... Maar ook ergens anders denk ik niet dat ze er zo klein snel moeite mee hebben. Als ze maar gewoon hun ritme een beetje kunnen aanhouden komt het meestal wel goed.
De oudste had nergens last van toen ik weer ging werken. De jongste huilde soieso al veel en ik kreeg bij de oppas ook te horen dat ze daar veel huilt. Heb wel altijd veel aan haar moeten denken als ik was werken maar maakte me geen zorgen omdat ik wist dat ze dat thuis ook had gedaan en ze gewoon moest wennen aan de oppas. Nu loopt alles op rolletjes en heeft ze haar ritme ook bij de oppas gevonden.
Mijn dochter gaat sinds 2 weken fulltime naar de kinderopvang en ze doet alsof ze thuis is: huilt alleen als ze honger heeft of wil slapen, slaapt goed, drinkt goed, tussendoor is ze -altijd- vrolijk.
Eh, ze reageerde niet, vond het gewoon "normaal" om de hele dag van huis te zijn. Is vanaf dag 1 al gewend, maar ze gaat naar oma, dus ze kende de omgeveing en oppas natuurlijk wel... Conclusie 1e werkdag: Mama de hele dag in tranen en dochterlief heeft de hele dag gelachen, heerlijk gespeeld en geslapen
Wat een heerlijke geruststellende reacties allemaal zeg Doet me goed! Oma komt bij ons thuis oppassen, dus ik verwacht (hoop) dat onze meid ook niet veel last zal hebben
Je merkt dat Sam het nu echt gaat beseffen dat mamma de hele dag van huis is, maar we bellen overdag nog wel een paar keer met elkaar. De telefoon is dan ook 'mamma', zelfs al staat mamma ernaast . Nu is Sam de hele dag thuis met zijn thuisblijfpappa, dus dat scheelt misschien, maar hier hebben we gelukkig nog geen huilmomenten meegemaakt bij het afscheid nemen. Hij is wel trouwens altijd heeeeel blij als ik weer thuis ben . Liefs, Josien
Ik ben zelf vorige week begonnen met werken. Mijn dochtertje kon gelukkig gewoon thuisblijven want mijn schoonzus komt hier oppassen. Ik had ook echt een knoop in mijn maag de eerste dag, of het wel goed zou gaan maar ze heeft gewoon lief geslapen, gegeten en was de hele dag vrolijk.