Wanneer opnieuw tellen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door isabelle01, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isabelle01

2 mrt 2011
    5
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vanaf wanneer moet ik beginnen tellen als ik enkel nog maar bruin- en/of bloedverlies heb met een tampon? Als ik geen tampon gebruik heb ik geen verlies maar gebruik ik een tampon dan heb ik wat bruin- of bloedverlies. Is dag één dan de dag dat ik een tampon gebruik of moet ik wachten totdat ik zonder tampon bruin- of bloedverlies heb?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Je cyclus begint op de dag dat je begint te menstrueren dus dan begin je te tellen. Als je zwanger bent tel je ook van de eerste dag van je laatste menstruatie.
    Ik hoop dat dit was wat je bedoelde.

Imke

3. isabelle01

2 mrt 2011
    5
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb al verschillende dagen last van menstruatiepijnen en moet normaal gezien aanstaande vrijdag ongesteld worden. Nu had ik gisteren voor alle zekerheid maar een tampon gebruikt. Bij het verwijderen zag ik een beetje bruin- en bloedverlies. Maar vandaag heb ik geen tampon meer gebruikt en heb geen verlies meer. Wil dit zeggen dat de eerste dag van mijn menstruatie, mocht ik niet zwanger zijn en mijn maandstonden goed doorkomen, gisteren is?

Groetjes

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Isabella01.

Waarom gebruik je een tampon als je nog geen bloedverlies hebt?
    Dit kan namelijk het bruine bloedverlies geven, doordat je in een droge vagina een tampon stopt kan dit de vaginawand irriteren en wat bloedverlies geven.
    Ik denk dat je menstruatie nog niet begonnen is maar het bloedverlies gekomen is van het inbrengen van de tampon of het bloedverlies is nu zoveel als een menstruatie, dan is het wel je menstruatie.
    Als je het vervelend vind om bloedverlies te hebben in de onderbroek/string, doordat je de menstruatie niet voelt aankomen, gebruik dan een inlegkruisje en stop tampons in je zak, zodat je ze altijd in de buurt hebt.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina