Ben ik nu ongesteld geworden of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nataly, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik zit met een vraag. Zoals je hierboven kunt lezen vraag ik mij af of ik vandaag ongesteld geworden ben. Ik zal het even uitleggen.

Gisteren had ik rond 17.00 een beetje rood bloedverlies en vanmorgen na het opstaan weer een beetje. Nu heb een maandverbandje gebruikt en daar zit helemaal niks in terwijl ik dat normaal wel heb als ik ongesteld geworden ben. Ik zit nu in ronde 12 dus ik kan wel een beetje inschatten wanneer ik 'normaal' ongesteld ben. Het enige wat ik wel heb en al een paar dagen is bruin bloedverlies, bruine prut zoals ik dat noem, na het afvegen maar echt heel erg weinig. Ook nu heb ik dat nog. Wat is dit bruine bloedverlies en is dit mijn ongesteldheid terwijl ik anders echt rood bloed heb. Ik zit ook nog maar 7 dagen na mijn eisprong en mijn temperatuur is nog steeds hoog.

Ik weet het even niet meer.

Veel liefs
    Nataly

2. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Goeimorgen,

Vanmorgen nog steeds een hoge temperatuur en weer geen rood bloed alleen maar bruine prut.

Veel liefs
    Nataly

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nataly,

je kunt je menstruatie verwachten 14 dagen na de eisprong. Wanneer je duidelijk weet wanneer deze heeft plaatsgevonden, kun je nu inderdaad nog niet ongesteld zijn. Het zou kunnen komen van een innesteling, maar ik wil je niet al te voorbarig een goed gevoel geven over een eventuele zwangerschap. Het kan namelijk ook nog van je eisprong zelf zijn, daar kun je ook oud bloed (die bruinige prut) van krijgen tot een week erna. Of soms heb je oud bloedverlies doordat er een klein vaatje is geknapt na bijvoorbeeld moeilijke ontlasting of geslachtsgemeenschap. Het is dus even afwachten tot je ongesteld moet worden. Dan kun je daarna misschien toch wel testen...

Groetjes Brigitte

4. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik zit nu 8 dagen na mijn eisprong (die weet ik doordat ik ovulatietesten gebruik) en heb inderdaad sinds mijn eisprong dat bruine bloedverlies.

Mijn luteale fase is niet zo heel erg lang meestal maar 11 dagen, dus dan moet ik in ieder geval wachten tot woendag want dan zou ik overtijd zijn.

Dacht al dat dit niet mijn ongesteldheid kon zijn. Bedankt voor je antwoord en het dus maar afwachten.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina