Ha allemaal, Mijn zoontje van 3 maanden heeft al best wel een tijdje dat de binnenkant van zijn naveltje bruin is in plaats van huidkleurig (we zijn blank van huidskleur ). Is dit een bekend iets en weet iemand wat dit is? Iemand hier ook ervaring mee en moet ik hier iets mee? Alvast bedankt!
Mijn dochtertje had dat ook een beetje, dacht dat het een meodervlek was. Het was die kleur bruin in elk geval. Het is nu helemaal weggetrokken..... Misschien toch een beetje een littekentje.
Hier ook Ik denk dat het een opeenhoping van pigment is. Onze Lars heeft namelijk een flinke navelbreuk gehad (ter grootte van 2 vingerhoedjes) Deze is nu helemaal weg dus de huid is weer gekrompen en zit het pigment weer dichter op elkaar? Tenminste... dat is mijn idee erachter Ik denk dat het vanzelf wel weg trekt. Is iig beter als die navelbreuk
Mijn zoontje had dat ook en het was gewoon vuil kwam ik achter. Een keertje na het badderen als het lekker geweekt is nog wat olie er op en toen kon ik het zo weg krabben. Kan dat het niet zijn?
Ik weet wel dat mijn zoontje een hele stevige navelstreng had die erg moeilijk door te knippen was. Was dat toevallig bij jullie ook? Misschien is dat de gemeenschappelijke factor? Het navelstompje bleef ook erg lang zitten, ik denk dat het er de 11de dag na de bevalling afviel..
Jessmin!! Hier ook hoor,......een bruin vlekje in de navel! Ik twijfel de hele tijd of ik hem nu niet goed was...of dat het gewoon op zijn huid zit! Op de een of andere manier durf ik er niet hard op te poetsen! Wat lijken ze toch op elkaar he?
Hm hier heeft onze kleine er geen last van, maar ik zelf wel (voor de zwangerschap geen last van). Bij mij is t geen vuil, maar t ziet er niet zo fris uit, maar kan er weinig aan doen, ben ik bang...
Ha lillibit Jij ook hier Jouw man had toch ook een hele stevige navelstreng, meen ik me te herinneren, en wou er ook niet snel afvallen toch? Ja, ze beginnen wel erg op elkaar te lijken. Noah is nu 8 kilo en m'n moeder noemt 'm 'bonkie' whahahaha
@Jorietje: Ook dát heb ik! Haha, volgens mij is dat bij ons pigmentvorming. Dat je huid zeg maar uitgerekt is en weer teruggefloept is. Bij mij is m'n navel ook poepiebruin, alsof ik extreem veel heb liggen zonnen En de plop is ook niet weg, grrrr.. @Lillibit nog maar even, hihi. Hier is het geen bruin vlekje maar gewoon de hele binnenkant van zijn navel is bruin. Eerst was het een normale kleur maar het bruine werd steeds meer en nu is het helemaal bruin. Het is duidelijk geen viezigheid en ik zou er trouwens ook maar niet aanzitten, want het is nog zo teer daar. Is ook wel heel bijzonder hè, dat ze daarmee aan ons hebben vastgezeten..
Haha, ja, dat is wel een heel aprt idee...dat we daarmee aan elkaar vast hebben gezeten! Ik ga straks nog eens goed kijken hoe het eruit ziet bij Jippie, whaha!
Bij mijn dochter is het naveltje op het CB aangestipt met zilvernitraat (er was een bollinkje ontstaan van de navelstomp) en er is daardoor ook een donkere verkleuring daardoor die blijvend is!
Maar het wordt er dan dus wel bruin van... Is dat puur cosmetisch, dat bollinkje weghalen? Want anders zou ik het wel raar vinden dat het er dan wel bruin van wordt.. Is dat altijd?
Ik weet niet of het puur cosmetisch was. Ik denk van niet! Maar het was geen fraai gezicht en ik denk dat ze anders geen normaal naveltje had gekregen. Het zag er echt gek uit. Als ze groter wordt, dan zal het bruinige echt binnenin komen te zitten en dan zie je het nauwelijks meer. Ik wist van tevoren niet dat het bruinig zou worden. Ik liet het naveltje zien bij het huisbezoek en toen zei de verpleegkundige: "als dat zo blijft, gaan we het aanstippen met zilvernitraat" en dat hebben ze toen bij 3 weken gedaan toen ik voor het weeg/vragen-uurtje kwam.