Zou dit weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn?

Discussie in 'Miskraam' gestart door brina1981, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brina1981

brina1981 Lid

15 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind 2008 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik wist toen niet dat ik zwanger was en het was een acute vorm. Mijn eileider was gescheurd en maar omdat ik niet wist dat ik zwanger was heb ik ruim 2 weken zo rondgelopen. Ik had hevige pijn, waardoor ik uiteindelijk naar de eerste hulp ben gegaan en ze me direct geopereerd hebben.

Ik ben nu weer zwanger en moet aanstaande dinsdag voor de 1ste keer voor een echo.
    Ik heb nu al een aantal dagen last van bruine/bordeauxrode afscheiding, best wel veel. (ik draag zelfs een maandverbandje) Nu heb ik natuurlijk gegoogled en overal lees ik zolang het niet helderrood is en geen krampen bij komen kijken, het geen kwaad kan. Maar wat voor krampen bedoelen ze dan? Soms voel ik wel een soort krampje, het voelt alsof er een scheetje dwarszit. (om het maar even plat te omschrijven)

Ik maakte me in eerst instantie geen zorgen, omdat het toen behoorlijk pijn deed en dat heb ik nu niet. Maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen, zou dit weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn???

2. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Beste Brina,
    ik wil je niet ongerust maken maar bloedverlies tijdens je zwangerschap is niet goed. Maar aan andere kant zijn er veel vrouwen die dat in de eerste weken hebben. Een bordeauxrode afscheiding is kenmerken voor bbz, ik had het zelf ook. Je hoeft overigens geen pijn te hebben, er zijn veel dames die pas pijn kregen nadat de eileider was gesprongen.
    Ik kan je geen zekerheid geven voor een goede of slechte zwangerschap en hoop echt voor je dat je dinsdag goede nieuws hoort ;)

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik sluit me bij Kajah aan.....
    Dat bloedverlies, ook al is het niet helderrood, zoals vaak beschreven wordt, is lang niet altijd goed. Bij mijn EUG had ik dit ook, heel weinig en niet alle dagen. Ook had ik eigenlijk geen pijn, maar tocg was het niet goed.
    Hoop natuurlijk voor jou dat het dit keer wel op de juiste plek zit, maar op basis van je verhaal nu, zou ik daar niet zo zeker van zijn. Krijg je snel een echo?

4. brina1981

brina1981 Lid

15 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend begon ik ineens rood bloed te vloeien en gisteravond voelde ik me al niet lekker. (had elke keer het idee dat ik ging flauwvallen) Dus vandaag toch maar naar de huisartsenpost gegaan voor een controle. En bij de echo bleek dat het vruchtzakje wel in de baarmoeder te zitten, maar het zakje was leeg. Dus toch een miskraam, maar geen buitenbaarmoederlijke.

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ondanks dat het een hele opluchting moet zijn dat het geen bbz is is het toch heel vreselijk voor je. Veel sterkte meis!

Deel Deze Pagina