Wat moet ik doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 4 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Misschien is dit de plek wel niet waar ik dit verhaal moet schrijven, maar moet het even kwijt.

    Het gaat om onze buren, ze hebben sinds enkele maanden een kindje samen, leuk zo je zeggen, maar dat weet ik zonet nog niet.
    Ik hoor dit kindje eigenlijk alleen maar schreeuwen, niet huilen, maar echt schreeuwen..
    Het zijn was aso mensen, daat heb ik voor de rest niks op tegen, maar ik heb ook al een aantal keren met hun aan de stok gehad, vanwege hun verwaarloosde dieren.. in de nacht heb ik hun katten gepikt en naar het asiel gebracht, daar hadden ze een beter leven, maar elke keer komen er nieuwe dieren, en het wordt steeds erger..

    Nu hebben ze een kindje, en hoor de mensen alleen maar ruzie maken en haar hoor ik schreeuwen.
    De vrouw had al 2 kinderen en die zijn uit huis geplaatst.. de reden weet ik niet, maar die mogen niet meer bij haar wonen..
    Nu ben ik echt bang, dat dit kindje daar niet gelukkig is, druk ik het nog zacht uit.
    Afgelopen zomer zaten ze buiten met haar, en ze zat in een kapotte box, met scherpe randen..
    Ik kan nog wel veel meer van di soort dingen noemen..
    Voor dieren, daar kan ik me (vind ik zelf) nog mee bemoeien, maar als het om kinderen gaat...
    Stel nou dat het niet zo is..

    Ik weet het niet meer... Heeft iemand tips?
    Ik heb dit ook al eens aangegeven bij de gemeente, alleen ik mag niet anoniem..
    Tja.. als het niet zo is, kan ik het huis wel uitgaan, dan hebben wij hier geen leven meer..

    Help?
     
  2. Niet meer actief

    de gemeente hoef je in principe niet in te lichten maar je kunt wel de kinderbescherming bellen dit kan geheel anoniem. Als je echt het idee hebt dat het kindje niet gelukkig is en er al 2 kidneren uit huis izjn geplaatst. Het is idd moeilijk maar je zal het jezelf niet vergeven denk ik als er een keer wta gebeurd daar
     
  3. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Je hebt tegenwoordig zoiets als de kliklijn en dat is gewoon anoniem. Ik heb het nummer niet.

    Maar misschien iemand anders.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Jee hee moeilijk.
    Maar ik denk toch dat je dit ergens moet melden. En dan moet zo´n instantie het maar verder onderzoeken.
    Ik heb even voor je gegoogeld. Hier kun je anoniem je zorgen kwijt.

    Sterkte !!


    Advies- en Meldpunt Kindermishandeling Amsterdam
    Wildenborch 9
    1112 XB Diemen
    Tel: 020-3141714
    Fax: 020-3141741
    Email: info@amk-amsterdam.nl

    Het AMK is telefonisch bereikbaar van 9.00-16.30 uur en voor spoedsituaties ook buiten kantooruren.

    Landelijk nummer: 0900 - 123 123 0 (5 ct pm)

    Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling
     
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je kunt inderdaad contact opnemen met de kinderbescherming. Ik heb door mijn werk regelmatig te maken gehad met dit soort zaken. Twee kinderen worden niet voor niks uit huis geplaatst om niet meer terug te mogen keren. In eerste instantie worden de kinderen voor een bepaalde tijd uit huis geplaatst en hebben de ouders de kans om hun zaken op orde te brengen.

    Ik zou alles op papier zetten, zodat je niets vergeet te vertellen en de kinderbescherming opbellen. Helaas hoor je de laatste tijd dat ze het veel te druk hebben en soms niet gaan kijken. Zeg dus dat het echt erg is en dat er al kinderen uit huis zijn geplaatst.
     
  6. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Dit zijn hele moeilijke dingen, maar zoals anderen ook al aangeven
    is het niet voor niets dat de twee andere kinderen ook al uit huis geplaatst zijn.
    Het amk is een goede instelling om je melding bij te doen.
    Ook zal dit gezin al wel bekend zijn bij de stichting jeugdzorg.
    Wel is het zo, heb ik begrepen, dat het amk meerdere meldingen moeten hebben voordat ze in actie kunnen en mogen komen,
    dus om het voor jezelf goed te doen zou ik melden,
    hoe moeilijk je dat misschien ook vind.
    Maar volgens mij heb je echt gegronde redenen om dit wel te doen.
    succes
     
  7. bengel

    bengel Niet meer actief

    volgens mij ben je als burger verplicht kinderverwaarlozing/mishandeling te melden!!!!!!!!!!!!!
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Het AMK is echt de plaats waar je dit soort dingen meldt. Het AMK geeft het dan eventueel door aan de raad voor de kinderbescherming.

    groetjes Karin
     
  9. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Nog even een toevoeging op alles hierboven: Je kunt, als je twijfelt, ook eerst advies vragen bij het AMK.

    Heel veel succes ermee!
     
  10. anna26

    anna26 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    heb wel eens zoiets mee gemaakt met de buren van me vriendin
    zij heeft toen eerst melding bij de politie gedaan
    die zijn toen gaan kijken en daarna is er een onderzoek gestart
    die vriendin woont daar niet meer
    niet vanwge de buren hoor maar vanwege nieuwbouwhuis
    dus weet niet echt hoe dat verder is afgelopen
    maar ik weet wel dat haar naam nooit vernoemd is.

    heel veel succes
    want het is een moeilijke situatie waar je in zit


    liefs anna
     
  11. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Inderdaad het AMK. Dit is een onderdeel van Bureau Jeugdzorg. Als het goed is, is daar ook bekend dat de 2 andere kinderen uit huis zijn geplaatst. Maar als dat zo is, ga ik ervanuit dat er reeds een voogd is voor de twee uit huis geplaatste kinderen, die ook in contact staat met het gezin waarlangs jij woont. :( Maar ik zou het in ieder geval melden bij het AMK


    Liefs Angelina
     

Deel Deze Pagina