Weten jullie hoe dit zit? Ik ben sinds kort ziek gemeld voor 2 uurtjes per dag ivm heftige misselijkheid. Nu wordt ik constant gebeld door het uwv en brieven wanneer ik weer denk te beginnen bla bla bla terwijl ik hoop dat dit van korte duur is en binnenkort gewoon weer 8 uurtjes per dag kan werken. Ze schrijven in de brief ook over uitkeringen ed maar je krijgt met 2 uurtjes ziek per dag tijdens zwangerschap toch gewoon 100% salaris uitbetaald van je eigen werkgever?
Ik weet niet hoe je dat op je werk hebt geregeld maar normaal kgijr je gewoon 100%. Maar wat ze ook kunnen doen is je voor 20% minder actief zetten en melden en dan krijg je meestal een uitkering over die uren Ik zou even op je werk vragen hoe en wat ze hebben doorgegeven
Het uvw betaald of aan jou of aan de werkgever 70% geloof ik. En de werkgever kan bepalen of jij 100% krijgt. Tijdens je zwangerschapsverlof/bevallingsverlof krijg je 100% en wederom betaald het UWV dit en maken zij dit over aan jouw of aan je werkgever.
Je krijgt gewoon 100 % uitbetaald hoor. Bij normale ziekte is dit door de werkgever, maar bij ziekte ivm zwangerschap word dit overgenomen door het UWV (of hoe het dan ook mag heten). En die brieven van uitkeringen enz zijn bij jou helemaal nie aan de orde joh. Anders gewoon even bellen met uwv. groetjes sandra