tijdelijk andere oppas-->... vergoeding?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door stitch, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wesley heb ik opgegeven voor het kinderdagopvang. (2 dagen)
    nu heb ik te horen gekregen dat hij niet terrecht kan per 16-8-2007.
    ws word het pas december voor de woensdag en de maandag is nog niet in zicht dus dat zal wel in 2008 pas zijn.
    aangezien ik nu andere oppas moet regelen voor die tussen tijd
    vroeg ik me af of daar ook een vergoeding voor is.

    ik heb dit een keer ergens gehoord maar bij de belasting vertelde ze mij dat dat er niet is...
    weten jullie dit misschien?

    groetjes susanne
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Misschien kun je het via een gastouderburo proberen. Dan krijg je nl ook geld terug van de belastingdienst voor de kinderopvang.
     
  3. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Je zou je bij een gastouderbureau kunnen inschrijven. Of je moet een oppas zoeken die bij een gastouderbureau ingeschreven staat of zich zou willen inschrijven. ( Hier zijn wel een paar regels voor) Dan krijg je inderdaad een gedeelte vergoed van de belastingdienst.

    Je krijgt geen vergoeding als de oppas niet bij een gastouderbureau staat ingeschreven.

    Ik sta zelf al 3 maanden ingeschreven bij een gastouderbureau, maar voor ons is er nog steeds geen plaats. Ik betaal mijn oppas nu zwart ( zij wilt zich niet laten inschrijven) en ben zo'n €200,- per maand kwijt voor 1 dag oppas in de week..... Ik hoop dat ze snel plaats voor ons hebben.
     
  4. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    gastouderbureau... ja is weer zo'n toestand voor die korte periode. en daar is ook een wachtlijst, schiet dus niet op
    eigenlijk dus raar geregeld

    ik ben in mijn zwangerschap een keer gebeld door iemand die vroeg op mijn ouders of fam op ging passen en zei vetelde mij dat daar een vergoeding voor is.
    maar ik dacht dat niet nodig te hebben
    maar niemand weet hier iets van?

    groetjes
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ja klopt, opa's en oma's kunnen tegenwoordig ook een vergoeding via het gastouderburo krijgen als ze oppassen. Dat is overigens wel minder dan de "gewone" gastouder, maar je hebt wel het belastingvoordeel. Maar dat moet dus wel via het gastouderburo.
     
  6. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    o, thanks en waar kan je die vinden?
    ga meteen wel even google, super bedankt!
    beter iets dan niets, toch.
     
  7. Setteke

    Setteke Niet meer actief

  8. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    thanks!
     

Deel Deze Pagina